شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفتگو با غلامرضا مرحبا بررسی کرد؛

آیا رمزارزها عامل ریزش بورس است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رمزارزها را فرصتی برای اقتصاد ایران تلقی کرد و گفت: به باور من آن اتفاقی که در بورس کالا یا بورس تهران افتاد، ارتباطی به بازار رمزارزها ندارد.

آیا رمزارزها عامل ریزش بورس است؟

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره تأثیرگذاری بازار رمز ارزها بر افت شاخص کل بورس گفت: به باور من آن اتفاقی که در بورس کالا یا بورس تهران افتاده، ارتباطی به بازار رمزارزها ندارد.

نقش پررنگ‌تری را از رمزارزها خواهیم دید

وی افزود: رمزارزها یک بخش قابل رشدی در اقتصاد هستند که در آینده نقش پررنگ‌تری را از انها مشاهده خواهیم کرد و چه بخواهیم یا چه نخواهیم اقتصاد ما هم به این سمت سوق پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تأسف از اینکه نسبت به کُنش‌های بین‌المللی دیر واکنش نشان می‌دهیم، خاطرنشان کرد: حتی نسبت به کسب موقعیت‌های ویژه جهانی دیر عکس‌العمل نشان می‌دهیم و یا بعضاً بسیاری از فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و بعداً به دنبال کسب آن فرصت حرکت می‌کنیم یا اینکه تازه تلاش می‌کنیم مانع بروز بعضی اتفاقات شویم.

نباید نسبت به رمزارزها نظر منفی داشت

مرحبا معتقد است نباید نسبت به بازار رمزارزها نظر منفی داشت اما معتقدم در شرایط فعلی این بازار نظام‌مند و قانون‌مند نیست و نظارت کافی نسبت به آن وجود ندارد.

به گفته او؛ نباید تمام مشکلات بورس را متوجه رمزارزها دانست بلکه مشکلات بورس از جای دیگر نشئت می‌گیرد که بهتر است مورد شناسایی قرار گیرد. لذا ممکن است رمزارزها یک فرصت برای اقتصاد ما باشد که بهتر است ویژگی‌هایش مدنظر قرار گیرد.

گفتگو از سعید امینی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied