شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 16 اردیبهشت | 1400/2/16

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز پنجشنبه 16 اردیبهشت را در این صفحه بخوانید .......

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 16 اردیبهشت | 1400/2/16

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 16 اردیبهشت | 1400/2/16

 

 

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | جمعه 17 اردیبهشت | 1400/2/17

 

 

 

قیمت دلار و یورو اعلام شد / نرخ ارز صرافی ملی ۱۴۰۰/۲/۱۶

امروز پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت) نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار برای فروش ۲۰۶۴۳ تومان شد.

نرخ دلار صرافی ملی در جریان بازار امروز (پنجشنبه) اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۰۶۴۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۰۲۳۴ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۵۲۴۹ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۴۷۴۹ قیمت خورده است.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / عرضه سکه کم شد

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز یک دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز دوشنبه با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش به ۹۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. رئیس دوم اتحادیه طلا با اشاره به پیشرفت روند مذاکرات پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا فردا هم روند نزولی داشته باشد.

ریزش بهای دلار باعث ارزان شدن قیمت طلا شد؛ این در حالی است که به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا، سکه نسبت به این کاهش قیمت‌ها واکنش چندانی نشان نداده است.

محمد کشتی‌آرای درباره چرایی مقاومت سکه در برابر ارزان شدن طلا و دلار معتقد است: تعطیلی واحدهای صنفی باعث شده عرضه سکه به بازار کم شود. از این‌رو سکه نسبت به ارزان شدن مقاومت نشان می‌دهد.

به گفته او، در دو روز گذشته حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بود که امروز با ۶۰ هزار تومان افزایش حباب سکه به ۳۶۰ هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای علت ارزان شدن طلا در بازار تهران را مربوط به گشایش‌های برجامی دانست و گفت: چنانچه کاهش قیمت‌‎ها شدت بگیرد، احتمال دارد فردا روند قیمت‌ها مجدد نزولی شود.

امروز حسن روحانی، رئیس جمهور هم اعلام کرده است که کار مذاکره کنندگان ما در وین بزرگ بوده است و به زودی تحریم برداشته می‌شود.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش به ۹۰۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۲۴۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ربع سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی اما تغییری نکرد و با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

 

سکه تمام طرح قدیم وارد کانال ۸ میلیون تومانی شد / قیمت دلار و یورو دیروز ۱۴۰۰/۲/۱۵

قیمت طلا و سکه دیروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم به هشت میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید.

قیمت طلا تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۱۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۷۷۶ دلار بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکت درباره روند بازار گفت: عقب‌نشینی دلار پس از فروش قابل ملاحظه‌ای که طلا شب گذشته داشت، از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی کرده است. اگر قیمت طلا بخواهد از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند، مقاومت شدیدی بین ۱۸۰۰ تا ۱۸۱۰ دلار وجود خواهد داشت و ممکن است حضور خریداران را در این سطح قیمت مشاهده کنید.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت در حالی که روز گذشته به بالاترین رکورد در دو هفته اخیر صعود کرده بود.

کاهش حدود یک درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه پس از اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روی داد که گفت: مشکلی از بابت تورم نمی‌بیند و اظهارات پیشین درباره احتمال نیاز به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره برای جلوگیری از داغی بیش از حد اقتصاد را کم اهمیت شمرد.

نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است، لطمه می‌زند زیرا هزینه نگهداری این فلز ارزشمند افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند تا به ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور بپردازند. تاکنون جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که بازار کار همچنان به نقطه‌ای نرسیده که لازم باشد بحث درباره تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آغاز شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۳۶ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۹۳ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای این فلز روز سه شنبه به رکورد ۳۰۱۷ دلار و ۱۸ سنت صعود کرده بود.

 قیمت دلار در بازار آزاد دیروز ‌چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۷۸۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۰،۹۴۴ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۰ هزار و ۹۷۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۵۳۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۵۷۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۲۹۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۷۹۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۹۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۸۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied