شمانیوز
شما نیوز

سقف وام نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یافت

سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

سقف وام نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یافت

 

به گزارش شمانیوز ، عباس شفیعی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰.۲.۵خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود ۹ درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش داد.

شفیعی در این‌باره تصریح کرد: همچنین علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع بانک مسکن (بانک عامل) در کلانشهرها مبلغ ۱۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: همچنین به موجب این مصوبه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون ریال و درسایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.


بیشتربخوانید:تسهیل گری در بازار ساخت وساز یکی از مهمترین برنامه های بانک مسکن در سال1400


وی افزود: بر اساس این مصوبه شرکت بازآفرینی شهری ایران این امکان را دارد تا نسبت به اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار مرزی با نرخ ۴ درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها اقدام کند.

به گزارش شرکت باآفرینی شهری ایران، به گفته شفیعی تسهیلات مذکور به زودی با اصلاح قرارداد عاملیت با بانک عامل(بانک مسکن) و اصلاح تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در شعب بانک مسکن قابل دریافت خواهد بود.

 

 

منبع:پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied