شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 19 اردیبهشت | 1400/2/19

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه 19 اردیبهشت را در این صفحه بخوانید .....

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 19 اردیبهشت | 1400/2/19

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 19 اردیبهشت | 1400/2/19

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 20 اردیبهشت | 1400/2/20

 

 

 

 

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۹ اردیبهشت

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۸ اردیبهشت با ۹,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۸ اردیبهشت با ۹,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد شنبه با ۴۶,۰۰۰ تومان کاهش، ۹ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز هفته، سکه امامی و دلار در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. روز شنبه، اسکناس آمریکایی در جهت کاهشی حرکت کرد، حال آنکه سکه امامی راه افزایش را در پیش گرفت. به گفته فعالان، عاملی که زمینه‌ساز افزایش سکه شد رشد بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در بازارهای جهانی، نه تنها در انتهای هفته مرز ۱۸۰۰ دلاری را شکست بلکه تا محدوده ۱۸۳۰ دلار رشد کرد. رشد قیمت طلا موجب شد که سکه امامی ۲۰ هزار تومان افزایش را تجربه کند و به بهای ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برسد.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که فلز گرانبهای داخلی در روزهای آتی بالای محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهند شد. سکه برای نزول نیاز دارد که محدوده حمایتی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد.

افزایش روز شنبه قیمت سکه در شرایطی رخ داد که دلار ۵۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، تقاضای جدیدی وارد بازار نخواهد شد. عامل مهمی که در افت قیمت دلار اثر داشت، کاهش تقاضای حواله‌ای و افت نرخ حواله درهم بود.

در شرایطی که بازار سکه روند صعود داشت، در بازار طلا، گرم طلای ۱۸ عیار افت ۴ دهم درصدی را تجربه کرد و به محدوده ۹۳۶هزار تومانی وارد شد. در بازار سهام نیز شاخص کل این بازار ۴ دهم درصد افت را به ثبت رساند. به این ترتیب می توان گفت تنها بازاری که در روز شنبه افزایش ارزش را تجربه کرد، بازار سکه بود.

 

 

 

عرضه طلاهای خانگی به بازار/ سکه به هشت میلیون تومان می‌رسد؟

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز ۲۳ دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها فردا تغییر چندانی نداشته باشد.

 با نوسان قیمت دلار، طلا و سکه اندکی گران شد. هر چند با رفع محدودیت‌ها و بازگشایی واحدهای صنفی انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید طلا وجود داشته باشد اما این اتفاق در عمل رخ نداد.

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره افزایش قیمت طلا در بازار امروز به تجارت‌نیوز گفت: سه عامل در افزایش قیمت طلا اثر داشته است: ۱- افزایش ۲۳ دلاری بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۳۱ دلار ۲- ضعیف شدن قیمت دلار در بازارهای جهانی  ۳- افزایش قیمت دلار  از جمله این عوامل هستند.

با وجود این برخی فروشندگان طلا می‌گویند با بازگشایی واحدهای صنفی مردم بخشی از طلا و سکه‌های خانگی را روانه بازار کردند و بنابراین احتمال دارد که قیمت سکه تا هشت میلیون تومان کاهش داشته باشد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اما در واکنش به این موضوع می‌گوید: سکه به کانال هشت میلیون تومان باز نمی‌گردد. مگر اینکه اتفاق خوشایندی در بازار ارز رخ دهد و بانک مرکزی بتواند روند فعلی بازار ارز را مدیریت کند.

او ادامه داد: چنانچه همانند سال گذشته تقاضای چشمگیری برای خرید سکه وجود نداشته باشد، ممکن است قیمت سکه اندکی از رقم فعلی کاهش پیدا کند اما ریزش قیمت آن تا ۸ میلیون تومان و تثبیت در این کانال بعید به نظر می‌رسد.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۳۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ربع سکه هم با ۴۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی اما تغییری نکرد و با قیمت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

 

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو دیروز ۱۴۰۰/۲/۱۸

قیمت طلا و سکه دیروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و بر خلاف ثبات نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا افزایش یافت و به بالاترین رکورد در دو ماه و نیم گذشته رسید.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۸۵ سنت رسید.

 

در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با بیش از ۳۱ دلار معادل ۱.۸ درصد افزایش، در ۱۸۱۵ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

بدنبال انتشار آمار اقتصادی مطلوب در آمریکا، دلار به پایین‌ترین رکورد در یک هفته اخیر نزول کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا در پایین‌ترین حد دو هفته اخیر ایستاد.

آماری که روز پنج‌شنبه در آمریکا منتشر شد، نشان داد هفته گذشته ۴۹۸ هزار تقاضای دریافت بیمه بیکاری ثبت شده که پایین‌ترین میزان از اواسط مارس سال ۲۰۲۰ است که بیماری کووید ۱۹ پاندمی اعلام شد.

بر اساس گزارش اینوستینگ، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا از سوی وزارت کار این کشور هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۹۶۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. هر اونس نقره ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۷ دلار و ۲۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۲۵۲ دلار ایستاد.

 قیمت دلار در بازار آزاد ‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۰،۶۴۸ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۰ هزار و ۶۴۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۲۳۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۴۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۰۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۵ هزار و ۹۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۹ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied