شمانیوز
شما نیوز

بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت

درحالی امروز خرید و فروش خودرو در بازار رسمی آغاز شده است که بازار معاملات کساد است و همه در انتظار کاهش بیشتر قیمت هستند. در این وضعیت شورای رقابت وکیل مدافع خودروسازان شده و افزایش قیمت را مصوب کرده است.

 بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت

به گزارش شمانیوز؛ امروز پس از سه هفته تعطیلی بازار رسمی خرید و فروش خودرو آغاز به کار کرده است اما روند کاهشی قیمت ارز  عاملی شده تا همه خوش بین به کاهش قیمتها باشند و تمایلی به خرید خودرو در بازار نباشد.

این درحالیست که شورای رقابت هفته گذشته مجوز افزایش قیمت خودرورا صادر کرده بود و براساس آن خودورسازان می توانند تا حدود 9 درصد افزایش قیمت را در محصولات خود اعمال کنند. این مصوبه شورای رقابت که به نفع خودروسازان صادر شده است، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت.

هرچند این مصوبه هنوز توسط خودروسازان اجرا نشده است اما روند کاهشی نرخ ارز عاملی شده تا دست از خرید بکشند تا شاید در آینده بازار به ثبات قیمتی دست پیدا کند.

در اولین روز فعالیت نمایشگاه های خودرو هنوز خرید و فروشی انجام نشده و به نوعی معاملات صفر است.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو سمند ال ایکس 183 میلیون تومان، سمند ای اف سون 211 میلیون تومان، پژو 405 به قیمت 206 میلیون تومان، پژو پارس تویوفایو 254 میلیون تومان، پژو پارس سال 219 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 198 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 265 میلیون تومان، دنا پلاس 310 میلیون تومان، پراید 151 با قیمت 122 میلیون تومان، ساینا 140 میلیون تومامن تیبادو 132 میلیون تومان، کویک دنده ای آر 153 میلیون تومان، رانا پلاس 223 میلیون تومان به فروش می رسد.

البته تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو نیز بر کسادی بازار اضافه کرده است اما در مجموع بررسی قیمتها نشان از آن دارد که مردم به کاهش قیمت ها امیدوار بوده و به همین دلیل تمایلی به خرید خودرو ندارند.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied