شمانیوز
شما نیوز

جهت دریافت وام 100 میلیونی با یارانه اینجا کلیک کنید !

جزئیات دریافت وام 100 میلیون تومانی را در این صفحه بخوانید .

جهت دریافت وام 100 میلیونی با یارانه اینجا کلیک کنید !

به گزارش شمانیوز : خبر ها مختلف در مورد یارانه و وام با پشتوانه یارانه در فضای مجازی منتشر شده است که سوالات زیادی برای کاربران ایجاد کرده است . در ادامه جزئیات جدید از وام 100 میلیونی و بدون ضامن را می خوانید . 

 

 

با یارانه وامِ ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهند!

در حالی که مبلغ یارانه نقدی در ۱۲۳ مرحله‌ای که تاکنون پرداخت شده ثابت بوده و در حال حاضر حدود دو دلار می‌ارزد اما مسئولان با وعده‌هایی می‌خواهند به پشتوانه این یارانه وام بدهند.

 

 یارانه نقدی در صد و بیست و سومین مرحله‌ای که تا کنون واریز شده ثابت بوده، یعنی از ابتدا همین ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب خانوارها واریز شده و کم و زیاد نشده است.

 

یک خانواده چهار نفره هر ماه ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند که شامل همه‌ی خانوارها نیز نمی‌شود و حدود هفت میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه‌بگیر نیستند. ارزش یارانه نقدی هر فرد حدود دو دلار است و از نظر ارزشی نمی‌تواند حتی بخشی از هزینه‌های خانوارها را پوشش دهد.

 

 

یارانه معیشتی بنزین نیز در بیشترین مقدار ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر است؛ اما مسئولان هر بار مدعی می‌شوند و وعده می‌دهند که به پشتوانه این یارانه وام می‌دهند؛ از وام ازدواج ۱۰۰ هزار تومانی تا پرداخت اقساط وام کرونا.

 

 

۲۰ عدد کارت یارانه برای وام ازدواج

مجلس تصمیم گرفته بود که کارت یارانه به عنوان وثیقه وام ازدواج زوجین قرار بگیرد اما وقتی زوج‌ها به بانک مراجعه کرده‌اند با پاسخ‌های عجیبی مواجه شده‌اند. اپراتور بانکی به زوجین گفته که هر یک از وام گیرندگان باید ۸ تا ۱۰ کارت یارانه سرپرست خانواده را به عنوان وثیقه در بانک بگذارند. یعنی برای یک وام ۱۶ تا ۲۰ خانواده درگیر باشند.

 

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، به تجارت‌نیوز می‌گوید که یارانه نقدی فرد برای پوشش کل مبلغ قسط ۸۲۰ هزار تومانی وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی کفایت نمی‌کند، پس یارانه فقط تا اندازه‌ای که پوشش می‌دهد می‌تواند وثیقه باشد.

 

 

 

پرداخت اقساط ۲ مرحله وام کرونا

در بهار سال گذشته نیز دولت به پیشتوانه یارانه نقدی به بیش از ۲۱ میلیون نفر وام یک میلیون تومانی پرداخت کرد و قرار شد اقساط آن از یارانه خانوار کسر شود.

 

مبلغ هر قسط این وام ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان است و ۳۰ ماهه باید پرداخت شود. ۱۱ قسط آن از تیر پارسال تا اردیبهشت امسال پرداخت از یارانه خانوارها کسر شده و ۱۹ قسط دیگر باقی مانده که تا آذر سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

در پاییز پارسال دوباره دولت تصمیم به پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفت، این بار به پشتوانه یارانه معیشتی بنزین.

 

در این مرحله نیز حدود هفت میلیون خانوار این وام مثل مرحله اول دریافت کردند، یعنی اقساط ۳۰ ماهه به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان و کسر از یارانه معیشتی بنزین.

 

تاکنون پنج مرحله از این اقساط از یارانه ماهانه خانوارها برداشت شده و تا خرداد سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

پیش از اینها نیز حتی از سال‌های قبل موضوع پرداخت وام قرض‌الحسنه با کارت یارانه مطرح بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • صادق چولانی زاده

    عالیه