شمانیوز
شما نیوز

کاهش 70 درصدی مراجعه حضوری به شعبه‌های تامین اجتماعی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مراجعه حضوری به شعبه‌های تامین اجتماعی کشور با حذف دفترچه های تامین اجتماعی به میزان بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته‌ است.

کاهش 70 درصدی مراجعه حضوری به شعبه‌های تامین اجتماعی

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب روز شنبه در جلسه معارفه مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: برای کاهش مراجعات مردمی به شعبه‌های تامین اجتماعی و تکریم ارباب رجوع ابتدا حذف تامین اعتبار از دفترچه‌های درمانی اجرا و بعد از آن هم برنامه‌ریزی لازم برای حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی از اول اسفند ۹۹انجام شد.

وی اظهار کرد: در آبان ماه سال گذشته طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و در حال حاضر بر اساس برآورد کارشناسان بیش از ۱۰۰ میلیون بار مراجعه به شعبه‌های این سازمان کاهش یافته است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در ۲ سال گذشته اتفاق‌های مهم و مبارکی در تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف اعم از بخش درمان ،بیمه و بخش ساخت و ساز رخ داده بویژه در سال ۹۹ حذف دفترچه تامین اجتماعی در تاریخ تامین اجتماعی ثبت شد.

قریب با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری برنامه اصلی سازمان تامین اجتماعی است افزود: اجرای طرح ۳۰۷۰ برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی مهمترین برنامه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایه‌گذاری به نفع بیمه‌شدگان است.

وی رضایت‌مندی بیمه شدگان، افزایش بهره وری کارکنان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از مزایای توسعه خدمات غیرحضوری برشمرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا لزوم توسعه خدمات غیرحضوری بیش از پیش احساس شد و تمامی بخش‌های سازمان برای تحقق این طرح بسیج شدند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خدمات ارایه شده به مستمری بگیران افزود: میزان تسهیلات مستمری بگیران در سال قبل به میزان ۱۰ برابر افزایش یافت و در بحث حقوق مستمری بگیران هم اقدام خوبی انجام شده است بطوریکه میزان دریافتی مستمری بگیران از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

افشین شیرزاده مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: ۹۰ درصد تامین منابع درآمدی سازمان از محل حق بیمه است و وضعیت اقتصادی حاکم ناشی از ویروس کرونا و تحریم اقتصادی بر میزان درآمد سازمان تاثیر گذاشته است ولی باید کاری کرد تا منابع درآمدی سازمان افزایش یابد تا بتوان خدمات بهتری را به بیمه شدگان ارائه داد.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای در زمان شیوع کرونا متوقف نشده است افزود: نه تنها خدمات بیمه ای توقف نداشته است بلکه موضوع مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هم بعد از ۱۲ سال اجرایی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما براین است با همکاری پرسنل زحمتکش تامین اجتماعی به تعهدات بیمه‌ای و درمانی خود به نحو احسن عمل کنیم و نگذاریم تعهدات بیمه ای  و درمانی در استان دچار اخلال شود.

در این آیین از خدمات ۳۰ ساله سعید بشر خواه قدردانی و افشین شیرزاده بعنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان اردبیل معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied