شمانیوز
شما نیوز

تعامل با شرکای اجتماعی و توسعه پوشش بیمه ای از اهداف اصلی تأمین اجتماعی است

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از مهمترین اهداف زیر بنایی سازمان تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی توسعه روز افزون پوشش بیمه ای و نهادینه کردن فرهنگ بیمه اجتماعی در جامعه است.

تعامل با شرکای اجتماعی و توسعه پوشش بیمه ای از اهداف اصلی تأمین اجتماعی است

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی در نخستین نشست هماهنگی جهت توسعه و گسترش پوشش بیمه ای به مربیان ورزشی و همچنین هم افزایی در فعالیتهای فرهنگی ورزشی بین سازمان تامین اجتماعی و فدراسیون ورزشهای همگانی اظهار داشت: نگرش نوین مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه و تعامل با سایر دستگاهها و سازمانها  به منظور نهادینه کردن فرهنگ بیمه ای است .

جهانی به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به عنوان پل ارتباطی و تسهیل گر در روابط بین این سازمان با سایر نهادها اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که می تواند ارزشمند و سودمند بودن بیمه های اجتماعی و رضایتمندی و هدفمندی سازمان را نمایان سازد تعامل همه جانبه و اثر بخش با شرکای اجتماعی است.

وی به مخاطبان گسترده سازمان تامین اجتماعی در قالب 45 میلیون تحت پوشش اشاره کرد و یاد آور شد : این سازمان عهده دار تعهدات بیمه ای و خدمات درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران به عنوان نیمی از جمعیت کشور است و بی تردید سهم عمده ای در حوزه بیمه ای و درمانی کشور ایفا  می کند .

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نشاط و سلامت جسمی و روحی کارگران در نشاط و بالندگی جامعه بسیار تاثیرگذار است اذعان داشت : اهمیت به ورزش و تصمیم سازی در حوزه سیاست های سلامت ، با نگاه بلندمدت باعث بهره وری نیروی کار ، کاهش هزینه های درمانی و افزایش بهره‌وری اقتصادی در تولید و اشتغال می شود .

جهانی با اشاره به نتایج پژوهش های علمی یاد آور شد ورزش کارمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و  فعالیت بدنی منظم برای همکاران باعث بهبود روحیه و انگیزه شده و بر بهره وری سرمایه انسانی می‌افزاید و در نهایت موجب افزایش رضایت‌مندی مخاطبین می شود .

وی با بیان اینکه برنامه های پیشگیری کننده مرتبط با سبک زندگی سالم به ویژه داشتن فعالیت بدنی منظم می تواند شاخص توان انجام کار افراد را ارتقاء دهدگفت ورزش کردن بهترین راهکار برای داشتن نیروهایی پویا بوده و در ارائه خدمات و افزایش بهره وری کارکنان وکارگران موثر است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه پوشش بیمه ای کارگران و کارفرمایان حوزه های فرهنگی و ورزشی در قالبهای مختلف بیمه های اجباری و خویش فرمایی و غیره با اخذ قراردادهای هدفمند روشهایی را تنظیم میکند تا طبق قانون این عزیزان هم بتوانند از بیمه تامین اجتماعی بهرمند شوند . 

در ادامه نشست هماهنگی برای توسعه و گسترش پوشش بیمه ای برای مربیان ورزشی و همچنین هم افزایی در فعالیتهای فرهنگی ورزشی بین سازمان تامین اجتماعی و فدراسیون ورزشهای همگانی صورت گرفت و دکتر مولایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با بیان اینکه در حوزه سلامت و درمان به علت کم تحرکی در بین افراد جامعه متحمل هزینه های سنگینی شده ایم یاد آور شد افراد کم تحرک در کشور بیش از 50 درصد هستند.

وی تغییر در سبک زندگی و ورزشهای همگانی را بسیار مهم دانست و گفت در سال گذشته 30 میلیون و 700 هزار نفر در سطح کشور دچار فشار خون و 10 در صد افراد جامعه مبتلا به دیابت شده اند  .

در ادامه نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه مربیان باشگاهها جایگاه ویژه ای در جامعه دارند تصریح کرد: این عزیزان خواستار تامین مطالباتشان در خصوص پوشش بیمه ای هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied