شمانیوز
شما نیوز

۴ تفاهم نامه تجاری سازی حوزه فن آوری در تاصیکو امضاء شد

شتاب دهنده صدر تامین وابسته به تاصیکو ۴ تفاهم نامه تجاری سازی با شرکت های معدنی و صنعتی امضاء کرد.

۴ تفاهم نامه تجاری سازی حوزه فن آوری در تاصیکو امضاء شد

به گزارش شمانیوز، مراسم تجاری سازی تفاهم نامه‌های مشترک بین شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا و شرکت های زغال سنگ پروده طبس، صنایع سرام آرا و توسعه معادن پارس تامین در محل شرکت سرمایه‌گذاری گذاری صدرتامین برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدر تامین ضمن اشاره به اهمیت شتاب دهنده ها بیان کرد: طرح فولاد های پزشکی، یکی از مهمترین طرح های شتاب دهنده صدر فرداست که سرمایه گذار بخش خصوصی را نیز جذب کرده است این طرح با ظرفیت یک هزار تن اجرایی خواهد شد. تولید فولاد های پزشکی  کشور را از  واردات آن بی نیاز خواهد شد.

وی با اشاره به طرح نمک های گیاه، گفت: این طرحی پزشکی است و اجرایی شدن آن از خروج ارز جلوگیری می کند. 

سلیمانی به عملکرد شتاب دهنده صدر فردا نیز اشاره کرد و گفت: شتابدهنده صدر فردا ۴ طرح را در قالب تفاهمنامه به امضاء رساند که امید است در حوزه فن آوری به موفقیت های چشم گیری دست یابیم.

بنا به گفته سلیمانی این شرکت طرح «بازیافت ضایعات الکترونیکی» را با شرکت پودر بندر، طرح « پردازش زغال سنگ» را با شرکت زغال سنگ پروده طبس، طرح « فرآوری نیکل و کبالت » را با شرکت توسعه معادن، طرح « بازسازی لیزری پره های توربین » را با شرکت صنایع سرام آرا امضاء کرد.

شتاب دهنده صدر فردا بازوی فناوری و نوآوری شرکت صدر تامین

هادی کمالی، مدیرعامل شتاب دهنده صدر فردا گفت: شتاب دهنده ها راهی برای توسعه معادن است. علم و فناوری می تواند  در استخراج به کمک معادن بیاید.

شتاب دهنده صدر فردا بازوی فناوری و نوآوری شرکت صدر تامین است.بر اساس برنامه راهبردی که هلدینگ صدر تامین سال 1399 شرکت صدر تامین طراحی کرد. ایجاد جریان نوآوری و فناوری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی این هلدینگ مطرح شد.

مدیرعامل شتاب دهنده صدر فردا گفت:‌خوشبختانه با ارتباط خوبی که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صدر فردا شکل گرفت برای اولین گام شتاب دهنده صدر تامین در سال 99 تشکیل شد و با گذشت 9 ماه از تشکیل این شتاب دهنده توانسته به نیازهای فناورانه در هلدینگ صدر تامین و شرکت های تابعه آن پاسخ دهد.

وی افزود: بر اساس ماموریت و رسالتی که این شرکت دارد، شناسایی، جذب و راهبری، تبدیل ایده ها به طرح های نو آورانه کسب و کار های نوین به عنوان مهمترین رکن و ماموریت در شتاب دهنده صدر فردا تعریف شده است.

کمالی بیان کرد:  فعالیت های 9 ماه گذشته شتاب دهنده امروز منجر به این شده که 5 طرح، که طرح های فاز اول شتاب دهنده بودند، در قالب بسته های سرمایه گذاری آماده جذب سرمایه باشند.

کمالی بیان کرد: بعد از فعالیت شتاب دهی گام بعدی تجاری سازی است که عملا طرح ها تبدیل به کسب و کار می شود و امروز اولین فاز از طرح ها را وارد فاز تجاری سازی کنیم.

امروز بر بالغ بر 6طرح توانستند در کنار شرکت های تابعه صدر تامین موفق به جذب سرمایه از این شرکت ها شوند و امیدواریم در 6 ماه اول سال 1400 تبدیل به کسب و کار در زنجیره شرکت های تابعه خود شوند.

 

 

منبع:روابط عمومی تاصیکو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied