شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام تأکید کرد:

عدالت اقتصادی با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام تأکید کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی تحول، شفافیت و عدالت اقتصادی را به دنبال دارد.

عدالت اقتصادی با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

به گزارش شمانیوز و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سعید کریمی، مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ضمن تشریح عملکرد سال گذشته و برنامه های سال جدید این اداره کل، اعلام کرد: بسترهای قانون پایانه های فروشگاهی فراهم شده و از خرداد ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این قانون، اطلاعات و مبادلات فعالان اقتصادی در سامانه الکترونیکی متصل به سازمان امور مالیاتی کشور ثبت می شود و هر مؤدی متناسب با درآمد، مالیات خود را پرداخت می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، مالیات را دارای نقش و تأثیر اساسی در تحقق شعار سال دانست و افزود: با توجه به محدودیت و مشکلات سایر منابع درآمدی، مالیات مهمترین و ماندگارترین منبع تأمین اعتبارات عمرانی و توسعه کشور است.

وی تصریح کرد: البته توجه و اولویت دادن به درآمدهای مالیاتی، به معنی اخذ مالیات بیشتر از اقشار با درآمد پایین نیست، بلکه سیاستهای جدید مالیاتی بر جلوگیری از فرار مالیاتی و واقعی و مستند شدن اخذ مالیات تأکید دارد.

کریمی به دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های دولت در سالهای اخیر حرکت به سمت کوچک سازی و توسعه دولت الکترونیک با هدف ارتقای رضایتمندی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم است و خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور یکی از سازمانهای پیشرو در این زمینه بوده است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در همین راستا به تسهیلات و تمهیدات مالیاتی در سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا اشاره و بخشودگی جرایم مالیاتی (بر اساس درصدهای مصوب)، تمدید مهلت تکالیف مالیاتی، الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق و مراحل پرداخت مالیات، و برون سپاری نقل وانتقال املاک را از جمله این موارد عنوان کرد.

وی همچنین فرهنگ سازی مالیاتی را مهم دانست و یادآور شد: افراد با آگاهی و اطلاع از محل اختصاص و چگونگی توزیع درآمدهای مالیاتی، و اطیمنان از برگشت منافع مالیات به خودشان، با انگیزه و رضایت و داوطلبانه مالیات را پرداخت و تکالیف مالیاتی خود را انجام خواهند داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied