شمانیوز
شما نیوز

فیروزی پوربادی در گفتگو با شمانیوز:

هواپیماهای کارکرده بیشتر وارد کشور می‌شود/ آسیب‌های کرونا به صنعت هوایی ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در دو دهه اخیر هر هواپیمایی که وارد کشور شده به جزء برخی موارد اخیر، هواپیماهای دست دوم و کارکرده بوده است.

هواپیماهای کارکرده بیشتر وارد کشور می‌شود/ آسیب‌های کرونا به صنعت هوایی ایران

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بدهی‌هایی را دارند. این دو شرکت متعهد شده بودند طیق توافقات قطعات مورد نیاز ناوگان هوایی ایران را تأمین کنند یا هواپیماهای مورد نیاز ما را تحویل دهند.

وی افزود: قرار شد اگر تحریم‌ها برداشته شود و برجام به اجرا درآید به صورت هم‌زمان تحریم‌ها لغو و شرکت‌های بین‌المللی در حوزه صنعت هوایی وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان شوند تا هم طلب ایران وصول شود و هم شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که صنعت هوایی کشور جزء صنایعی است که بیشتر تحریم‌ها علیه آن وضع شده است، عنوان داشت: در دو دهه اخیر هر هواپیمایی که وارد کشور شده به جزء برخی موارد اخیر، هواپیماهای دست دوم و کارکرده بوده که این مسئله تحت تأثیر تحریم‌های گسترده دشمنان علیه کشورمان بوده است.

اخبار رحمت الله فیروزی پوربادی - آخرین و جدیدترین خبر های رحمت الله فیروزی  پوربادی

وی به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل تحریم و مشکلات دیگر نتوانسته‌اند اقدام به خرید هواپیما کنند و این مسئله موجب افزایش عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شده است.

فیروزی معتقد است که حمایت دولت از صنعت هوایی امری ضروری است و افزود: براساس آمارها شرکت‎‌های هواپیمایی حدود 300 هواپیما تحت تملک دارند که متأسفانه از این میزان تنها حدود 140 هواپیما فعال هستند.

عضو کمیسیون عمران آسیب‌های شیوع ویروس کرونا به صنعت هوایی کشور را بسیار جدی عنوان کرد و گفت: بحث آسیب‌های جدی به ایرلاین در زمان شیوع ویروس کرونا بسیار جدی است که اگر به این شرکت‌ها کمک نشود هم با مشکلات فنی در بحث نگهداری هواپیما مواجه خواهیم شد و هم نیروی انسانی قابل توجهی بیکار می‌شوند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied