شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در آیین آزادسازی 6‌ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور خبر داد:

انعقاد ۶۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر

وزیر صنعت، معدن و تجارت از انعقاد ۶۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر؛ این هفته خبر داد.

انعقاد ۶۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در آیین رونمایی از طرح آزادسازی شش‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور (آغاز اجرای بزرگترین مزایده ملی کشور)، با بیان این مطلب، افزود: در طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» سال گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری به امضا رسید که این هفته نیز در همین راستا ۶۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد.

بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید در حال صادرشدن است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت در سال حمایت از تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ادامه داد: از روز اول فروردین بسته پیشنهادی خود را در سه محور دنبال کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: محور اول مربوط به خود وزارت صمت و اقداماتی است که می‌تواند در راستای حمایت از تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها انجام دهد که در این راستا بخشنامه‌های روان ساز در حوزه تولید در حال صادر شدن است تا شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران آسان شود.

قوانین مزاحم و مخل تولید احصاء شد

رزم حسینی اضافه کرد: در محور دوم قوانین مزاحم و مخل تولید احصاء، به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و محور سوم در خصوص هم افزایی دستگاههای موثر در امر تولید می باشد که در این راستا اقدامات لازم را در هیئت دولت انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های وزارت صمت گفت: روان سازی صادرات در حال انجام است، صادرکنندگان مجاهدان اقتصادی هستند و صادرات کشور با این روانسازی روز به روز در حال بهبود است.

گفتنی است آیین طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صمت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری 6 هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگترین مزایده کشور می باشد، صادر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied