شمانیوز
شما نیوز

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک۳ آغاز شد

عملیات اجرایی «نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک۳» عصر امروز (چهارشنبه) با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیران عامل هلدینگ آتیه صبا و صبا انرژی، تعدادی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران این پروژه ملی آغاز شد.

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک۳ آغاز شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در این آیین با بیان اینکه «پروژه های بسیاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه پیگیریها و جوانگرایی وزیر رفاه کلید خورده یا به سرانجام رسیده است» گفت: استفاده از جوانان به یک رسم در وزارت کار تبدیل شده و آثار ارزشمند بسیاری داشته است و آغاز اجرای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک۳ نمونه بارز این جوان گرایی و اعتماد به جوانان و تخصص آن ها است.

افتخاری، پیگیری، انگیزه و تلاش شبانه روزی مدیران و دست اندرکاران جوان این پروژه را در به نتیجه رساندن آن مهم دانست و افزود: امیدواریم با همین روحیه و تلاش این پروژه به نتیجه برسد. قطعا اگر حمایت ها و پیگیری های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبود بسیاری از پروژه ها در این وزراتخانه و بنگاه های اقتصادی آن به سرانجام نمی رسید و معطل مانده بود.

وی با بیان اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان دستگاه های اجرایی خدمت رسانی می کند» یادآور شد: سرمایه ای که امروز در این پروژه آورده شده در واقع سرمایه دولت نیست بلکه بخشی از کسورپردازی سال های خدمت جمع بزرگی از بازنشستگان است که اکنون در نقاط مختلف کشور در حال سرمایه گذاری است تا بتوانیم در بلندمدت منافع این سرمایه ها را در قالب حقوق و خدمات رفاهی و اجتماعی به خود این عزیزان بازگردانیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهارداشت: فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی در طول سال های گذشته به گونه ای بود که وابستگی این صندوق به بودجه عمومی دولت هرسال بیشتر می شد.

افتخاری ادامه داد: از سال ۸۴ که صندوق بازنشستگی وابستگی به دولت نداشته تا سال ۹۸ که این وابستی به ۷۵درصد رسیده مسیر وابستگی شدیدی را پیدا کرد و فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی به گونه ای نبود که مصارف آن از منابع خود صندوق تامین شود.

وی با بیان اینکه «از اواخر سال ۹۸ یک برنامه ریزی استراتژیک در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و اجرایی شد تا فعالیت های صندوق به مسیر اصلی بازگردد» گفت: اقدامات متنوعی در این زمینه از تعطیل کردن شرکت های کاغذی و زیانده، بهره ور کردن پروژه ها و کارخانه های معتبر و قدیمی کشور تا بودجه ریزی برای شرکت هایی که امکان بهره وری بیشتری داشتند انجام شد و حاصل آن در سال ۹۹ که یکی از سال های سخت اقتصادی برای کشور بوده، سودآوری شرکت ها از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

افتخاری تاکید کرد: همین حجم گسترده فعالیت های اقتصادی سبب شد تا بازنشستگان این صندوق بالاخره به مطالبات خود که ۱۵سال معطل مانده بود به کمک دولت و حمایت و پیگیری های وزیر رفاه برسند. یعنی با وجودی که مصارف صندوق به شدت افزایش یافت، اما وابستگی منابع حقوق بازنشستگان این صندوق به بودجه دولت از ۷۵درصد به ۷۰درصد کاهش یافت در حالیکه اگر روندهای گذشته ادامه پیدا کرده بود این وابستگی باید امروز به ۸۸درصد می رسید.

وی تصریح کرد: این نتیجه همکاری و همدلی و تلاش جمعی مجموعه صندوق بازنشستگی و بنگاه های وابسته به آن بود.

او همچنین گفت: یکی از برنامه های مهم ما پیگیری پروژه های نیمه تمام است که می تواند آینده صندوق بازنشستگی را تامین کند. بنابراین پروژه ساخت نیروگاه اندیمشک یکی از پروژه هایی است که در همین راستا اجرا می شود و کمک به اقتصاد منطقه، اثرگذاری در چرخه اقتصاد ملی و در نهایت تامین آینده صندوق و بازنشستگان از مزیت های آن است.

به گفته وی، افتتاح پروژه آزادراه شرق سپاهان در سال ۹۹ و طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان که قرار است روز پنجشنبه (۳۰اردیبهشت ماه) با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد از جمله پروژه های مهم صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه اقتصادی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied