شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 30 اردیبهشت | 1400/2/30

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز پنجشنبه 30 اردیبهشت را در این صفحه بخوانید ........

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 30 اردیبهشت | 1400/2/30

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 30 اردیبهشت | 1400/2/30

 

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 2 خرداد | 1400/3/2

   
 

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز

انس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش قیمت همراه بود و به ۱۸۵۸ دلار رسید. قیمت سکه و طلا در بازار امروز با افزایش قیمت همراه بودند.

در جریان بازار امروز سکه و طلا، انس جهانی کاهش یافت و به ۱۸۵۸ دلار رسید. قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام به ۱۰ میلیون تومان رسید.

ابراهیم محمدولی،  رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند امروز بازار سکه و طلا توضیح داد: در یک مدت طولانی، به دلیل کنترل نرخ ارز یک آرامشی در بازار طلا حاکم بود. در جریان هفته گذشته حرکت نوسانی در بازارهای طلا و دلار شکل گرفت.

محمدولی با اشاره به اینکه روند نوسانی در بازار دوباره شکل گرفته است ادامه داد: با توجه به آن که دیروز (سه‌شنبه) و امروز نرخ ارز کنترل شد، قیمت طلا و سکه کاهش یافت. اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود حرکات نوسانی قیمت در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا درباره فاکتورهای موثر در بازار طلا و سکه معتقد است نشست برجامی وین یکی از عوامل موثر و مبهم در بازار طلا است. همچنین نگاه اقتصادی مسئولان به نرخ ارز و روند کنترلی در بازار دلار، می‌تواند در روند آینده بازار سکه موثر باشد.

او در پایان گفت: اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد، روند نوسانی در بازار طلا و سکه حذف می‌شود؛ در نتیجه ثبات به بازار طلا برمی‌گردد و رفته رفته گردش تولید افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گفته‌های  رئیس اتحادیه طلا می‌توان دریافت که اگر روند کنترلی در بازار ارز وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که روند نوسانی در قیمت طلا کاهش یابد و رفته رفته با افزایش گردش تولید روند بازار طلا بهبود پیدا کند.

قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۷ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون تومان و سکه قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شد.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد. سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

 

 

قیمت سکه به کانال ۹ میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۲۹

قیمت طلا و سکه امروز، یر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیفتر دلار در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین حد چهار ماه گذشته ثابت ماند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۶۸ دلار و هفت سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۸۷۴ دلار و ۸۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۶۷ دلار و ۷۰ سنت قرار گرفت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از ابتدای هفته تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی در محیط استمرار نرخهای بهره اندک، رشد پر جنب و جوشی داشته است. در چنین فضایی قیمت‌های کالا بالا رفته و ارزش دلار ضعیفتر شده و قطعا قیمت طلا منعکس کننده وضعیت مذکور است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

قیمت طلا پس از این که در اوایل مارس به پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه سقوط کرد، حدود ۱۹۰ دلار معادل ۱۱ درصد افزایش داشته که تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار آمریکا و انتظارات تورمی بوده است.

نگرانی‌ها نسبت به فشارهای تورمی پس از آماری که نشان داد قیمت‌های مصرف کننده آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد رشد کرده است، تشدید شدند. آمار مذکور سریع‌ترین رشد تورم در بیش از یک دهه گذشته را نشان دادند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند. بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخ‌های بهره را برای مدتی پایین نگه دارد و مقامات بانکی آمریکا مکررا تاکید کرده اند که انتظار دارند هر گونه رشد تورم کوتاه‌مدت باشد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۵۹ دلار را شکسته و به محدوده ۱۸۳۰ تا ۱۸۴۷ دلار عقب نشینی کند زیرا موفق به شکستن مقاومت در سطح ۱۸۷۵ دلار نشده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۸ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۱۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۲۱۵ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۳۵۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۲،۱۷۵ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۱۷۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۷۳۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۶،۹۲۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۹۳۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۳۹۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۹ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied