شمانیوز
شما نیوز

اقدامات جدی وزارت صمت در ایجاد فضای سرمایه‌گذاری جدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین روز از سفر کاری دو روزه خود به استان اصفهان شرکت فاستونی اردستان را پس از ۶ سال مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

 اقدامات جدی وزارت صمت در ایجاد فضای سرمایه‌گذاری جدید

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا، این واحد تولیدی که به مدت ۶ سال به دلیل مشکلات مختلف غیر فعال بود، مجددا به چرخه تولید بازگشت که ۸۰ فرصت شغلی مستقیم را در منطقه ایجاد کرد.

میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح در حدود ۶۰۰ هزار میلیون ریال ارزیابی شده است و محصول تولیدی آن پارچه فاستونی است که در صنایع پوشاک کاربرد دارد.

افتتاح واحد کشت و صنعت شریف
علیرضا رزم‌حسینی همچنین در نخستین روز از سفر خود به استان اصفهان، واحد تولیدی کشت و صنعت شریف را که در دو بخش ماشین‌سازی و پمپ‌سازی مشغول فعالیت و تولید است، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار داد.
میزان اشتغالزایی اجرای این طرح حدود ۶۰ نفر است و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال که شامل ۶۰ میلیارد ریال در بخش ماشین‌سازی و ۴۰ میلیارد ریال در بخش پمپ‌سازی است، به بهره‌برداری رسید. محصولات تولیدی این شرکت مورد استفاده در صنایع بوده و عمده‌ترین مشکلات این واحد تولیدی مربوط به افزایش توان برق و مسائل مربوط به تغییر کاربری زمین است.

جذب سرمایه به بخش تولید با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری
وزیر صمت همچنین در جریان روز اول این سفر در مراسم افتتاح واحد فرآوری معدن سنگ آهن چاه پلنگ شمالی بنگاه‌های اقتصادی را محور توسعه در کشور دانست و بر جذب سرمایه به بخش تولید با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
علیرضا رزم‌حسینی صنعت فولاد را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تولید ۲۹ میلیون تن فولاد خام و صادرات ۶ میلیون تن فولاد در سال گذشته، یک کارنامه موفق برای بخش تولید و صنایع معدنی است؛ ما در حال حاضر در رتبه دهم جهانی در این حوزه هستیم و با توجه به برنامه های وزارت صمت و پروژه‌هایی که در بخش خصوصی وجود دارد امیدواریم در سال‌های آینده این رتبه ارتقا یابد.

خلق ثروت با کمک سرمایه‌های اجتماعی
وی در ادامه بر اهمیت و نقش سرمایه‌های اجتماعی و نیروی انسانی متخصص در رشد اقتصاد کشور تاکید کرد و بیان داشت: در این حوزه نیز سرمایه‌های مناسبی در کشور داریم؛ سرمایه‌های اجتماعی قوی که می‌توانند خلق سرمایه مادی هم داشته باشند؛ برخی کشورهای اروپایی علی‌رغم داشتن سرمایه مادی، صرفا بواسطه سرمایه اجتماعی که در اختیار داشتند، خلق ثروت کردند و موفق بودند.

بنگاه‌های اقتصادی محور توسعه در منطقه
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ذوب آهن نطنز و دیگر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند محور توسعه منطقه باشند، گفت: با وجود چنین بنگاه‌هایی نباید در روستاها و شهرهای اطراف مشکل اشتغال‌زایی وجود داشته باشد البته این به معنای حذف مشاغل دیگر نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در منطقه است تا با توجه به استعدادهای که در منطقه وجود دارد شغل‌های متناسب ایجاد شود.
وی همچنین با تاکید بر حمایت وزارت صمت از حوزه تولیداجازه صدور مجوز برای واحد‌های تولیدی فولاد و صنایع فولادی به شرط تامین مواد اولیه توسط خود سرمایه‌گذار را یکی از این اقدامات دانست.
گفتنی است معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی با ذخیره قطعی بالغ بر ۲۰ میلیون تن و ذخیره استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال، موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

بازدید از شرکت تعاونی فولاد کویر و سیما کاشی اردستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در نخستین روز سفر خود به استان اصفهان، از شرکت تعاونی فولاد کویر و شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان بازدید کرد .
شرکت تعاونی فولاد کویر با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تُن آهن اسفنجی و همین میزان ظرفیت تولید شمش فولاد ( به عنوان محصولات مورد نیاز صنایع ساختمانی، محصولات میانی واحد‌های ذوب) در جاده کاشان- اردستان واقع است.
شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۴۷ هزار متر مربع در جاده اردستان- کاشان احداث شده است محصولاتی چون کاشی پرسلانی لعاب‌دار و کاشی پرسلانی پولیشی مورد نیاز در صنایع ساختمانی را تولید می‌کند.

بازدید از شرکت کویر مقوا/ نشست با فعالان اقتصادی اردستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دوم برنامه‌های خود در نخستین روز از سفر به استان اصفهان ، واحد صنعتی کویر مقوا اردستان را مورد بازدید قرار داد و در ادامه در نشستی با فعالان و نخبگان اقتصادی این شهرستان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صنعتی و اقتصادی منطقه قرار گرفت.
کویر مقوای اردستان با ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن مقوای دوبلکس مورد نیاز در صنایع بسته‌بندی در منطقه زواره، کیلومتر ۷ جاده شهراب قرار دارد.

اقدامات جدی وزارت صمت در ایجاد فضای سرمایه‌گذاری جدید
رزم حسینی همچنین در جمع نخبگان و فعالان اقتصادی شهرستان اردستان با اشاره به اقدامات جدی وزارت صمت در راستای حمایت و افزایش تولید و تسهیل در صدور مجوزها گفت: صنایع و تولید باید در جهت توسعه متوازن باشند و در این راستا، استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کمک‌کننده است.
وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحد‌های مختلف صنعتی و تولیدی در استان اصفهان گفت: وزارت صمت مصمم است در بخش‌هایی که می‌تواند راساً نسبت به تشویق و حمایت از صنایع، تولیدو تجارت بین‌المللی اقدام کند.

ایجاد فضای سرمایه‌گذاری جدید با اجرای طرح آزادسازی معادن
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه وزارت صمت اقدامات لازم در این راستا را از آغاز سال ۱۴۰۰ به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار داده است، به اجرای طرح آزاد‌سازی ۶هزار معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده در ۳۱ استان کشور اشاره و آن را حرکتی مهم و اقدامی جسورانه توصیف کرد و افزود: این اقدام موجب ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری و اشتغال را در حوزه معدن فراهم کرده است؛ این طرح موجب شد معادنی که برای چندین دهه غیرفعال بودند، با یک اقدام کارشناسی شده به چرخه فعالیت برگردند و امیدواریم از این طریق، یک جریان جدید سرمایه‌گذاری در کشور شکل بگیرد.

تجارت بین‌المللی در خدمت تولید
رزم حسینی تفویض اختیارات به استان‌ها را از دیگر تصمیمات وزارت صمت در راستای تسهیل و افزایش تولید دانست و با تاکید بر اینکه سیاست اصلی وزارت صمت حمایت از تولید داخل است به برنامه‌های این وزارتخانه در بخش تجارت بین المللی اشاره کرد و آن‌ها را در همین راستا دانست.

توسعه متوازن با مشارکت بخش تولید به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی
رزم‌حسینی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص برگشت مسئولیت‌ها و کلیه اختیارات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی آن را اقدامی موثر در بهبود شرایط تولید در حوزه کشاورزی خواند و با بیان اینکه صنایع و تولید باید در جهت توسعه متوازن باشد، اظهار داشت: در مدل اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به مشارکت دارند به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در یک منطقه مشخص و معرفی می‌شوند؛ این یک طرح آزموده شده است و امیدواریم با اجرای آن به حفظ تاریخ شفاهی اقتصادی در مناطق محروم و روستاها کمک شود.

تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط با کمک بنگاه‌های بزرگ اقتصادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردم پایه و مبتنی بر تقویت نهادهای اقتصادی دانست و با تاکید بر رشد هشت درصدی صنعت در سال ۹۹، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ در این بخش پیشگام هستند و در همین راستا، وزارت صمت با شناسایی ۱۰۰ شرکت برتر در کشور اقدام به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ارزش بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور کرده است؛ این طرح علاوه بر تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور به توسعه متوازن نیز کمک می‌کند.
گفتنی است که چند تن از معاونین و مدیران وزارت صمت، مسئولان استانی و شهرستانی در این برنامه ها وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی نمودند.

238ea60310b3b23a8e29cc6158a0dfab da292aec711cb4825da09aa3f44d176d

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied