شمانیوز
شما نیوز

محمودی اصل در گفتگو با شمانیوز:

روند نزولی بیت‌کوین ادامه‌دار است

کارشناس اقتصادی گفت: روند نزولی جدیدی در بازار رمزارزها آغاز شده و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

روند نزولی بیت‌کوین ادامه‌دار است

حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: بازار سرمایه در شرایط انفعال قرار دارد و از حرکت‌های تأثیرگذار ناامید شده است و از سوی دیگر هم با ابهامات متعددی مواجه است.

تأثیر قیمت دلار بر بازار سرمایه کاهش یافته است

وی درباره تأثیرگذاری قیمت ارز بر بازار سهام گفت: تأثیرگذاری قیمت ارز بر بازار سهام خیلی جامع نیست و تأثیر آن کاهش پیدا کرده؛ چون عوامل تأثیرگذار و مهم دیگری وجود دارند که بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار هستند.

اصلاح قانون پولی بانکی تبعاتی برای اقتصاد کشور ندارد/ تسهیل امور با تبدیل  ریال به تومان

کارشناس اقتصادی به تأثیرگذاری بازار رمزارزها بر شرایط فعلی بورس اشاره و عنوان کرد: سهامداران مستأصل و آسیب‌دیده از روند بازار سرمایه برای جبران پول‌های از دست رفته خود، به بازار رمزارزها هجوم برده‌اند و حجم بالای معاملات را شکل داده بودند و همین افراد به خاطر شوکی که در بازار رمزارزها ایجاد شده، بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند.

رمزارزها در افت شاخص بورس تأثیر اندک دارند

محمودی اصل تصریح کرد: اما فعلاً سرمایه‌های مردم حتی اگر بازار رمزارزها هم با مشکل مواجه شود، در ورود به بازار سرمایه مردد هستند. برای اثبات این ادعا، مشاهده کردیم بازار رمزارزها در روزهای گذشته شرایط منفی و نامساعدی را سپری کرده و باید شاهد ورود پول به بازار سرمایه و رشد شاخص کل می‌بودیم اما برعکس نظاره‌گر افت شاخص و ثبت رکورد جدید در سه ماه گذشته بودیم و به نظر می‌رسد فعلاً اطمینان به بازار سرمایه بازنگشته است.

او درباره افت شدید قیمت رمزارزها و زیان سرمایه‌گذاران در این بازار مالی گفت: احساس من این است برخی سهامداران که سهام خود را فروخته‌اند، افت قیمت بازار رمزارزها را برای خود فرصت می‌دانستند و به همین دلیل ورود کردند و بیشتر متضرر شدند و فعلاً هم روند نزولی جدیدی در بازار رمزارزها آغاز شده و ادامه‌دار خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی معتقد است بازار سرمایه در صورتی می‌تواند با سایر بازارهای مالی رقابت کند که از جذابیت نسبی برخوردار باشد. مثلاً بازار رمزارزها 24 ساعته است و کارمزد معاملاتی بسیار کمتری دارد و به خاطر بین‌المللی بودن، سرمایه‌گذاران، این بازار را فعلاً به بازار سرمایه ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied