شمانیوز
شما نیوز

پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی پیش از جریمه دیرکرد

تاپ، راهکاری نوین و ساده برای پرداخت عوارض خودرو پیش از جریمه دیرکرد است. شما می‌توانید تنها با استفاده از یک تلفن همراه و نصب اپلیکیشن آن، خدمات وسیعی را در اختیار داشته باشید که یکی از آن‌ها خدمات عوارض آزادراه ها است.

پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی پیش از جریمه دیرکرد

به گزارش شمانیوز: مدت‌هاست پرداخت عوارض خودرو و مواردی مانند آن به صورت سریع و بدون دخالت دادن پول کاغذی، امکان‌پذیر است. شما می‌توانید تنها با استفاده از یک تلفن همراه و نصب اپلیکیشن آن، خدمات وسیعی را در اختیار داشته باشید که یکی از آن‌ها خدمات عوارض آزادراه ها است. البته، این قابلیت تنها خدمت آنلاین پرداخت نیست و در کنار آن بسیاری از خدمات تنها در یک اپلیکیشن ارائه می‌شوند.

افراد زیادی وجود دارند که شاید به دلیل شرایط کاری خود نیاز به سفرهای مختلفی داشته باشند. در این شرایط بحث عبور و مرور و استفاده از آزادراه ها می‌تواند به یک موضوع ناراحت ‌کننده تبدیل شود؛ چرا که باید مدام عوارض تعیین شده آن پرداخت شود.

از سال 97 برای اولین بار و به صورت آزمایشی طرح پرداخت الکترونیکی عوارض اجرا شد. به این صورت که تمام رانندگان هنگام عبور از آزادراه باید عوارض را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. برای این کار به هر راننده تا 72 ساعت فرصت داده می‌شود تا هزینه را پرداخت کند، در غیر این صورت متخلف شناخته شده و جریمه می‌شود. در آزادراه‌هایی مانند :

تهران-قم، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، تهران-ساوه، ارومیه-تبریز، شهید رجایی-بندرعباس، تهران-شمال، همت-کرج

و ... پرداخت عوارض به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. این طرح در آینده برای تمام آزادراه‌ها انجام می‌شود.

قابلیتی جدید با کاربرد آسان با خدمات پرداخت عوارض تاپ

خدمات پرداخت عوارض خودرو که بخشی از قابلیت‌های اپلیکیشن تاپ است، به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد.باید توجه داشت که رابط کاربری تاپ به صورتی طراحی شده است تا شما برای استفاده از آن و پرداخت عوارض آزادراه ها تنها نیاز به فشردن چند دکمه داشته باشید تا در نهایت کار پرداخت به سرعت انجام شود. همچنین، این رابط کاربری با ظاهری کاربرپسند طراحی شده است که مجموعه‌ای از خدمات پرداخت آنلاین را شامل می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر عوارض می‌توان خدمات مختلفی در بخش خودرو در اپلیکیشن تاپ یافت که به جرات می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های پرداخت دانست.

راهنمای استفاده از خدمات پرداخت تاپ

به دلیل طراحی اپلیکیشن تاپ با کاربری آسان، استفاده از قسمت‌های مختلف آن مانند پرداخت عوارض خودرو نیز آسان و در دسترس است.

برای استفاده از آن تنها در دست داشتن یک تلفن هوشمند و نصب اپلیکیشن کافی است و در این بین، شما برای انجام تراکنش‌ها نیاز به یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب خواهید داشت.

پس از این کار و دریافت رمز دوم کارت، می‌توان از اپلکیشن استفاده کرد و در مرحله نخست باید شماره پلاک جدید خودرو را به اپلیکیشن اضافه کرد. این بخش در دسته خدمات خودرو قرار دارد و علاوه بر آن، استعلام خلافی خودرو، خرید طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای و ... نیز امکان‌پذیر است.

پس از اضافه کردن شماره پلاک، شما می‌توانید پرداخت عوارض خودرو را انجام دهید و حتی میزان بدهی عوارض خودرو را مشاهده کنید. البته باید در وارد کردن پلاک خودروی جدید دقت کنید؛ چرا که هر گونه اشتباه در آن منجر به اشتباه در پرداختی خواهد شد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن تاپ باید به خودکارسازی پرداخت اشاره کرد که شما می‌توانید با استفاده از کیف پول آن را انجام دهید. باید اشاره کرد که براساس قانون در صورت توجه نکردن به عوارض‌های آزادراه، جریمه‌هایی تعیین شده است.

قابلیت خودکار اپلیکیشن تاپ گزینه‌ای عالی است که شما می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک خودرو و تنظیم آن با کیف پول، پرداخت عوارض خودرو را به صورت خودکار انجام دهید.

امنیت پرداخت الکترونیکی؛ مهم‌ترین موضوع در دنیای کنونی

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در دنیای کنونی پیرامون پرداخت‌های الکترونیکی وجود دارد، امنیت در پرداخت است. در واقع، کاربران نمی‌توانند به اپلیکیشن‌های مختلف اعتماد کنند و در این بین، نبود اعتماد منجر به کاهش استفاده آن‌ها از خدمات آنلاین می‌شود.

باید گفت، شما در اپلیکیشن تاپ از خدماتی استفاده خواهید کرد که تحت نظر بانک مرکزی و شاپرک هستند و این خدمات به عنوان بخشی از قابلیت‌های ارائه شده توسط بانک پارسیان شناخته می‌شوند. بنابراین، تمامی تراکنش‌های انجام شده مانند پرداخت عوارض خودرو تاپ توسط نهادهای مربوطه بررسی و تایید می‌شوند و در صورت مغایرت در آن‌ها و نبود امنیت در پرداخت، تراکنشی انجام نخواهد شد.

با این شرایط، شما قابلیت‌های آنلاین و در دسترسی را در اختیار دارید که برای استفاده از آن تنها یک تلفن همراه کافی است و خوشبختانه، این خدمات توسط نهادهای مربوطه نیز تایید شده‌اند.

روش‌های دریافت اپلیکیشن تاپ و استفاده از خدمات پرداخت عوارض خودرو

خدمات پرداخت عوارض خودرو که جزئی از قابلیت‌های اپلیکیشن تاپ است برای تمامی تلفن‌های هوشمند اندروید و دانلود تاپ برای آیفون فراهم شده است. شما می‌توانید این اپلیکیشن پرداخت اینترنتی را از فروشگاه‌های معتبر اپلیکیشن تلفن همراه دریافت کنید.

گوگل پلی

کافه بازار 

و یا مراجعه به صفحه رسمی سایت تاپ :https://top.ir/toll

در این بین، در صورتی که به فروشگاه‌های جهانی اپلیکیشن دسترسی نداشته باشید، می‌توانید تاپ را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی نیز دریافت کنید که آدرس آن در وب‌سایت تاپ وجود دارد.

باید گفت، وب‌سایت اینترنتی تاپ به نشانی www.top.ir یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای دریافت این اپلیکیشن یا دانلود برای آیفون به صورت مستقیم است. البته، در صورت تمایل می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر ایرانی اپلیکیشن اندروید نیز استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied