شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با شمانیوز:

مگر می‌شود رئیس کل بانک مرکزی ابربدهکاران بانکی را نشناسد/ همتی در خصوص عملکردش در بیمه مرکزی توضیح دهد

سید غنی نظری گفت: مگر می‌شود رئیس کل بانک مرکزی بود و در خصوص ابربدهکاران بانکی و رانت‌های به‌وجودآمده از قبال تخصیص ارز 4200 تومانی باخبر نبود.

مگر می‌شود رئیس کل بانک مرکزی ابربدهکاران بانکی را نشناسد/ همتی در خصوص عملکردش در بیمه مرکزی توضیح دهد

سید غنی نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: کاملاً مشخص است که همتی از پاسخگویی به سؤالات مرتبط با عملکرد خود در بانک مرکزی فرار می‌کند و با تخریب کاندیداهای دیگر به‌دنبال بازی با افکار عمومی است. مگر می‌شود رئیس کل بانک مرکزی بود و در خصوص ابربدهکاران بانکی و رانت‌های به‌وجودآمده از قبال تخصیص ارز 4200 تومانی باخبر نبود یا اینکه از دستان پنهان در بی‌ثبات‌سازی بورس بی‌خبر بود.

همتی در خصوص عملکردش در بانک مرکزی و بیمه مرکزی توضیح دهد

وی گفت: اقتصاد دو مؤلفه دارد که یکی سیاست‌های مالی است  و دیگری سیاست‌های پولی. سیاست‌های مالی در حوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی است و سیاست‌های پولی هم در حوزه بانک مرکزی. آقای همتی سکان‌دار بانک مرکزی بود و پیش از آن هم در سِمت ضعیف‌تری حضور نداشت و قبل از تکیه بری کرسی ریاست بانک مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی کشور بود؛ بنابراین حتی علاوه‌بر اینکه باید پاسخگوی عملکرد ضعیفش در بانک مرکزی باشد، در خصوص مشکلات بیمه مرکزی در زمان ریاستش توضیحاتی ارائه دهد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم از شعور بالایی برخوردارند و فریب اظهارات و مظلوم‌نمایی‌های آقای همتی را نمی‌خورند و به خوبی تشخیص می‌دهند که او چه عملکردی داشته و در کجا دروغ می‌گوید.

اولویت‌های دولت سیزدهم

نظری درباره مهمترین اولویت‌های رئیس دولت سیزدهم بیان داشت: رئیس دولت سیزدهم باید برای بهبود معیشت و وضعیت زندگی مردم نهایت تلاش را به کار گیرد. واقعاً مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند. همچنین علاوه بر معیشت باید به مسئله رفع تحریم‌ها یا کاهش آثار تحریم‌ها بیندیشد.

او با بیان اینکه ایران از ظرفیت‌های اقتصادی فوق‌العاده بالایی برخوردار است، گفت: متأسفانه جمهوری اسلامی ایران تنها در دو کشور چین و عراق رایزن بازرگانی دارد. لذا بحثی که اکنون وجود دارد این است که صرفاً نه نگاه به درون مشکل را حل می‌کند و نه نگاه به خارج از کشور، بلکه میان این دو باید تعامل سازنده و مفید ایجاد کرد.

ارزش پول ملی خط قرمز رئیس دولت سیزدهم باشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است که ارزش پول ملی برای رئیس دولت سیزدهم باید خط قرمز باشد و در برابر عوامل کاهنده ارزش پول ملی تدابیر ویژه‌ای داشته باشد. همه این خواسته‌ها زمانی تحقق می‌یابد که دولت از تیم اقتصادی قوی برخوردار باشد امری که متأسفانه کاندیداها تا به امروز رعایت نکرده‌اند و از معرفی تیم اقتصادی خود طفره می‌روند. مثلاً من به عنوان نماینده مردم در مجلس هنوز نمی‌دانم برنامه‌های عملی این هفت کاندیدا برای یارانه‌ها چیست و فقط یک سری شعار و وعده سر تا به این لحظه شنیده‌ام.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied