شمانیوز
شما نیوز

مدیران استانی برای تعیین تکلیف اموال پیشگام باشند

استان‌ها آمار اموال موجود و رسوبی را تا 15 تیرماه اعلام کنند

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه مدیران استانی برای تعیین تکلیف اموال تحت تملک پیشگام باشند، گفت:‌ رصد و جمع‌بندی نهایی میزان اموال موجود در تمام استان‌ها تا 15 تیرماه باید نهایی شود.

استان‌ها آمار اموال موجود و رسوبی را تا 15 تیرماه اعلام کنند

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی،سومین جلسه رصد و پایش عملکرد و برنامه‌ مدیران اموال تملیکی استانها با حضور محمدعلی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و برخی مدیران ستادی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 

در این ویدیو کنفرانس که مدیران استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی حضور داشتند برای رفع موانع و مشکلات در تعیین تکلیف بموقع پرونده‌های جاری و همچنین کاهش پرونده‌های سنواتی نقطه نظرات خود را عنوان کردند که بلافاصله در همان جلسه مشکلات و راهکارها مورد برسی و تحلیل قرار گرفت و دستورات لازم توسط مدیرعامل سازمان صادر شد.

 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه استان‌های هدف باید در اولویت رفع مشکلات قرار گیرند، گفت: نباید از مباحث و مشکلات دیگر استان ها غافل شد و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای قابل تعمیم باشد که استان‌های سراسر کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

 

رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی با عنوان اینکه این جلسات جهت پایش و رصد هفتگی وضعیت استان‌ها صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: همه مدیریت‌های اموال تملیکی سراسر کشور باید برای تعیین تکلیف سریع پرونده‌های سنواتی برنامه‌ریزی کنند و این آمارها بصورت هفتگی و مقایسه ای بررسی شود و رصد و جمع‌بندی نهایی تمام استان‌ها 15 تیرماه خواهد بود.  بدیهی است طی برنامه ریزی باید تا آخر شهریور حدود 70 درصد کالاها و پرونده های سنواتی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه آمار صحیح و دقیق یکی از شاخص های مهم و لازم برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است،‌ گفت: مدیریت فاوا با کمک مدیریت طرح و برنامه هر چه سریعتر برنامه داشبورد مدیریتی اموال تملیکی را نهایی کنند و مدیریت‌های استانی سراسر کشور نیز موظف هستند اطلاعات را بصورت دقیق و صحیح در این برنامه بارگذاری کنند تا آمار کشوری در زمینه‌های مرتبط با سازمان شکل گیرد.

 

افتخاری با تاکید بر اینکه جلسات به منظور مرتفع شدن مشکلات برگزار می‌شود و مدیران باید برای تعیین تکلیف کالاها پیشگام باشند، افزود: تهیه گزارش پایش برای پرونده‌های جاری و سنواتی، پرونده های دارای حکم قضایی و موانع جلوگیری از تعیین تکلیف نهایی مانند دریافت مجوزهای لازم برای همه استان‌ها الزامی است و باید لیستی از این پرونده‌ها تهیه و برای ستاد ارسال شود.

 

افتخاری در پایان با اشاره به تعداد پرونده های اموال منقول و غیر منقول در دوماهه نخست سالجاری گفت: در فروردین و اردیبهشت سال جاری 10 هزار و 152 پرونده تشکیل شده، که از این میزان حدود نیمی از آن تعیین تکلیف شده است. مدیرعامل با اشاره به جزئیات این پرونده ها افزود: در دوره مذکور تعداد پرونده‌های تشکیل شده اموال منقول با رشد 38 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 10 هزار مورد رسیده که از این میزان 58 درصد آن معادل 8500 مورد تعیین تکلیف شده است و همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده اموال غیرمنقول نیز با کاهش 21 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 151 مورد رسیده که از این میزان نیز 77 درصد آن معادل 117 مورد تعیین تکلیف شده است.


وی ادامه داد: 8220 پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته و از این میزان پرونده نیز 59 درصد آن معادل 4870 پرونده تعیین تکلیف شده است . همچنین 1350 پرونده متروکه تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد رشد ثبت شده است و از این میزان پرونده نیز 40 درصد آن معادل 534  پرونده تعیین تکلیف شده است.


 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied