شمانیوز
شما نیوز

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان:

تامین اجتماعی دوشادوش نظام سلامت برای رفع بیماری کرونا تلاش کرد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، تامین‌اجتماعی دوشادوش نظام سلامت در مدیریت این بیماری همکاری و برای رفع این بیماری تلاش کرد.

تامین اجتماعی دوشادوش نظام سلامت برای رفع بیماری کرونا تلاش کرد

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی اعتصام پور مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه از آغاز همه‌گیری کرونا، تامین‌اجتماعی دوشادوش نظام سلامت در مدیریت این بیماری همکاری داشته است، تصریح کرد: از آغاز همه‌گیری، ابتدا بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و بیمارستان دکتر غرضی اصفهان و سپس بیمارستان دکتر شریعتی به عنوان مرکز ریفرال بیماران بستری کرونا اختصاص یافت.
دکتر علی اعتصام پور با بیان اینکه با شیوع بیماری، ستاد مدیریت بحران کرونا در این مدیریت درمان تشکیل شد، افزود: از اسفند سال ۹۸ تامین اجتماعی با ستاد استانی مدیریت کرونا که با مسئولیت استاندار اصفهان و مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی و مسئولان حوزه بهداشت تشکیل شد، با حضور مستمر در جلسات کمیته تخصصی مدیریت کرونا همکاری تنگاتنگی داشته است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه از آغاز همه‌گیری و از اسفند سال ۹۸ بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی به عنوان مرکز ریفرال بیماران کرونا، درنظر گرفته شدند، گفت: بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا(س) با ظرفیت ۱۴۰ تخت فعال و نیز بیمارستان دکتر غرضی اصفهان با ظرفیت حدود ۲۲۰ تخت به طور کامل به عنوان مرکز ریفرال بیماران بستری کرونا اختصاص یافتند.
همچنین یک بخش با ظرفیت حدود ۳۴ تخت در بیمارستان دکتر شریعتی به عنوان بخش کووید۱۹ اختصاص یافت.
دکتر اعتصام‌پور تصریح کرد: از ابتدای شهریور ۹۹ بیمارستان دکتر شریعتی نیز به جایگزینی بیمارستان دکتر غرضی به عنوان مرکز ریفرال بیماران کرونا تعیین شد و با شروع موج چهارم در اواخر فروردین ۱۴۰۰ مجدد بیمارستان دکتر غرضی به عنوان مرکز ریفرال کرونا ارائه خدمت کرد.
وی با اشاره به وضعیت برخورداری مراکز درمانی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا، ادامه داد: در ابتدای شروع بحران، کمبودهای زیادی در زمینه تجهیزات و نیز تخت‌های ویژه در سطح استان وجود داشت که به تبع آن ما نیز در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی با مشکلات عمده‌ای در این زمینه برخوردار بودیم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، افزود: در ابتدای همه‌گیری، از وسایل حفاظت فردی گرفته تا تجهیزات تخصصی مانند ونتیلاتور، منابع تامین اکسیژن، بای پپ و ... کمبود وجود داشت؛ از سوی دیگر تخت‌های ویژه بخش‌های ICU و CCU پاسخگوی نیازهای درمانی نبود؛ اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران و نیز پیگیری‌های مستمر شرکت‌های تامین‌کننده، تا حدودی توانستیم بحران کمبود تجهیزات را کنترل کرده و حتی در طول زمان، موفق به ذخیره این تجهیزات شدیم.
دکتراعتصام‌پور با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان در دوران شیوع همه‌گیری به منظور مساعدت برای ارتقای کیفیت خدمات، اظهار کرد: برای افزایش وضعیت نقدینگی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و نیز سایر مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد سازمان و با مساعدت مدیرعامل سازمان و معاونت‌ها و نیز براساس تصمیم‌های مناسب اتخاذ شده در هیات‌مدیره سازمان، مطالبات این مراکز پرداخت شد تا برای تجهیز مراکز و نیز ارائه خدمت بهینه به بیماران کرونا، منابع مالی در اختیار داشته باشند.
وی در زمینه خدمات تامین‌اجتماعی در بخش سرپایی استان اصفهان، گفت: در بخش درمان سرپایی تامین‌اجتماعی نیز از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸، تعداد ۲۷ پلی‌کلینیک و درمانگاه با آمادگی کامل و بر اساس موازین پروتکل‌ها، خدمات سرپایی مورد نیاز مراجعه کننده‌ها و نیز بیماران کرونا را پوشش دادند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، تعداد بیماران بستری در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی را 13 هزار و 439 نفر برشمرد که از ابتدای اسفند سال ۹۸ تا پایان ۲۲ خرداد امسال، در بیمارستان‌های دکتر شریعتی، دکتر غرضی و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) نجف‌آباد بستری شده‌اند.
دکتراعتصام‌پور تصریح کرد: در یک هفته منتهی به ۲۲ خرداد امسال تعداد بیماران بستری شده در سه بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر غرضی و حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، ۱۶۳ نفر و در همین مدت تعداد بیماران بهبودیافته و ترخیص شده ۱۵۹ نفر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied