شمانیوز
شما نیوز

همکاری انتشارات علمی و فرهنگی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

انتشارات علمی و فرهنگی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور برای تولید اپلیکیشن اختصاصی کتابخوان، توسعه منابع دیجیتال مرکز و همچنین برگزاری کارگاه‌های مشترک تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همکاری انتشارات علمی و فرهنگی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی ، با حضور چند تن از مسئولان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم در انتشارات علمی و فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه توسعه همکاری‌های دو طرفه به‌منظور هم‌افزایی در عرضه خدمات بهینه و مطلوب به مشتریان و مخاطبان، طراحی و تولید نرم‌افزار برای توسعه دسترسی کاربران به منابع و متون علوم اسلامی و انسانی منتشر شده از سوی دو طرف و همچنین سایر آثار انتشارات علمی و فرهنگی به امضای طرفین رسید.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) نهادی پژوهشی است که برای تسهیل دسترسی کاربران به منابع و متون علوم اسلامی و انسانی فعالیت می‌کند و سابقه همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی را نیز دارد؛ این مرکز تحقیقات کامیپیوتری علوم اسلامی در ماه‌های اخیر تلاش مضاعف برای توسعه همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی را در دستور کار قرار داده است.

این دیدار با حضور حجت الاسلام محمدحسین بهرامی ریاست مرکز نور و نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری انجام گرفت.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای این دو مجموعه رسید، اپلیکیشن اختصاصی کتابخوان برای انتشارات علمی و فرهنگی طراحی و تولید شود که تاکنون بخشی از این توافق به ثمر رسیده است و تعدادی از عناوین کتاب‌ها روی این اپ بارگذاری شده‌اند.

همچنین در این تفاهم بنا شد علاوه بر نرم‌افزار کتابخوان که با داده‌های مشترک میان مرکز نور و انتشارات علمی و فرهنگی پربار گشته است، همکاری‌هایی نیز در زمینه توسعه منابع دیجیتال مرکز، اعطای اجازه برگزاری کارگاه‌های مشترک و نیز برگزاری سمینار و همایش صورت گیرد.

محورهای مختلف و متعدد این تفاهم‌نامه در واقع به منظور احیای آثار هویتی انتشارات علمی و فرهنگی و همچنین معرفی آثار هر دو طرف به کاربران تنظیم شده است و با ساخت اپلیکیشن اختصاصی و وارد کردن داده‌های علمی و فرهنگی و مرکز نور امکان استفاده و بهره‌مندی کاربران در سطوح فردی و سازمانی را فراهم کرده است؛ همچنین دسترسی به محتوای کتابخانه‌های آنلاین، نرم‌افزارهای تخصصی در حوزه جستجو، تکنولوژی‌های به‌روز برای توسعه و بهبود ویرایش و داده‌کاوی در خصوص کتب و عناوین نشر نیز از دیگر بخش‌های مهم این تفاهم‌نامه همکاری هستند.

 در پایان مسئولان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی نیز دیدن کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied