شمانیوز
شما نیوز

کاهش رسوب کالا در انبارها پیرو تلاش دستگاه قضا برای اتصال الکترونیکی سازمان های تعزیرات حکومتی واموال تملیکی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: اتصال الکترونیکی به تعزیرات حکومتی که طی اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیاتی شد از آثار مثبت جلسه با رئیس دستگاه قضا بوده است که باعث کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و در نتیجه کاهش رسوب کالا در انبارها خواهد شد.

کاهش رسوب کالا در انبارها پیرو تلاش دستگاه قضا برای اتصال الکترونیکی سازمان های تعزیرات حکومتی واموال تملیکی

به گزارش  شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، محمد علی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان ، با اظهار رضایت از عملکرد قوه قضائیه در قبال سازمان اموال تملیکی، برگزاری جلسه رئیس قوه قضائیه با مدیران اموال تملیکی در اسفند ماه سال گذشته را بسیار با اهمیت و مثمر ثمر عنوان کرد و گفت: این جلسه موجب شده دستگاه قضا و دیگر سازمان‌های ذیربط تاکیدات و دستورات رئیس قوه قضائیه را در جهت تعیین تکلیف اموال تملیکی دولت به کار گیرند.


وی برگزاری این جلسه را بی‌سابقه و به هنگام تلقی کرد و گفت: این جلسه موجب شده سازمان نسبت به دریافت احکام فروش یا احکام قطعی با موفقیت‌های چشمگیری روبرو شود.


مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با بیان انتظارات سازمان اموال تملیکی از قوه قضاییه، مهمترین خواسته را تسریع در صدور حکم و تعیین تکلیف به موقع پرونده‌ها اعلام کرد و افزود: این کار حسنه دارای ابعاد مختلفی از جمله تحقق حمایت از تولید، حفظ حقوق ملت و دولت را در پی خواهد داشت و مانع از رسوب هرچه بیشتر کالا در انبار‌ها می‌شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات اثربخشی که قوه قضاییه می‌تواند انجام دهد دایر کردن شعب ویژه برای سازمان اموال تملیکی است که می‌تواند راه گشای خوبی در جهت تعیین تکلیف پرونده‌های جاری و رسوبی باشد.


افتخاری با اشاره به تشکیل بیش از ۱۵ کارگروه در سازمان گفت: یکی از این کارگروه‌ها بطور ویژه در جهت تعیین تکلیف اموال منقول به ریاست عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول است که تا بحال توانسته در این بخش اقدامات موثری داشته باشد، هر چند تا تخلیه انبار‌ها و تعیین تکلیف کامل کالا‌های سنواتی هنوز فاصله داریم.


وی همچنین پیگیری پرونده‌های فاقد حکم قضائی را به عنوان اولویت‌های مهم سازمان اموال تملیکی عنوان کرد و گفت: این پیگیری‌ها موجب رشد ۳۰۰ درصدی پرونده‌های دارای حکم شده است که نشان دهنده اقدامات موثر سازمان در قبال دستورالعمل قوه قضاییه است.


مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: ایجاد پایانه کانتینری اموال متروکه هرمزگان برای اولین مرتبه در کشور از اقدامات قابل توجه سازمان اموال تملیکی بوده که تاکنون موجب خروج ۵۰۰ کانتینر از محوطه‌های گمرکی و تعیین تکلیف ۲۰۰ کانتینر از آن شده است.


افتخاری تاکید کرد: اگر از ترمینال کانتینری کالا‌های متروکه به طور بهینه استفاده شود و نتایج مطلوبی را به بار آورد در دیگر استان‌ها که به صورت عمده کالا‌های متروکه دارند نیز این محوطه ویژه ایجاد خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به برقراری ارتباط سیستمی میان سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: اتصال الکترونیکی به تعزیرات حکومتی که طی اردیبهشت ماه سالجاری عملیاتی شد از آثار مثبت جلسه با رئیس دستگاه قضا بوده است که باعث کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و در نتیجه کاهش رسوب کالا در انبار‌ها خواهد شد.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پایان ضمن تشکر از مجموعه قوه قضائیه گفت: سازمان اموال تملیکی طی ۳ ماهه گذشته عملکرد مطلوبی در تعیین تکلیف اموال منقول و غیر منقول داشته است که این امر از برکات همکاری مجموعه قوه قضائیه و دیگر سازمان‌های ذیربط در راستای شعار سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» با سازمان اموال تملیکی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied