شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد؛

نقش بانک مسکن در تعادل بخشی به بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر بانک مسکن در تعادل بخشی بازار به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای، از برگزاری نشست این کمیسیون با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بررسی آخرین اقدامات برای کنترل بازار مسکن خبر داد.

نقش بانک مسکن در تعادل بخشی به بازار

به گزارش شمانیوز، علی آذری با اشاره به آخرین اقدامات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در راستای ساماندهی بازار مسکن، اظهار داشت: بدون شک یکی از اولویت های اصلی این کمیسیون ساماندهی بازار مسکن است که طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز با همین رویکرد تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن دستگاه های مختلف درگیر هستند تا در نهایت خروجی آن در بازار محسوس باشد، افزود: یکی از دستگاه هایی که در راستای هماهنگی بین دستگاهی نقش قابل توجهی دارد، وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاستگذار حوزه مسکن خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به نقش تاثیرگذار وزارت راه و شهرسازی در حوزه سیاستگذاری بازار مسکن، روز گذشته از معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی دعوت به عمل آمد تا در خصوص آخرین برنامه های این وزارتخانه برای مدیریت و ساماندهی بازار مذاکره شود.

آذری با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تلاش می کند تا طرح ها و قوانین در حوزه مسکن عملیاتی شوند تا در نهایت تاثیر مثبت خود در بازار را بگذارند، گفت: یکی از وظایف مجلس علاوه بر قانونگذاری، بعد نظارت است که قطعا در این خصوص مجلس در راستای احقاق حق مردم و عمل به قوانین در حوزه کنترل بازار مسکن تمام توان نظارتی خود را به کار می گیرد.


بیشتربخوانید:افزایش سقف تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان


 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، درباره تاثیر طرح جهش تولید و تامین مسکن در بازار گفت: بازار مسکن به متغیرهای اقتصاد کلان وابسته است و از این جهت علاوه بر طرح های بخشی، باید متغیرهایی مثل تورم و رشد سرمایه گذاری هم بهبود پیدا کنند تا در کنار افزایش تولید مسکن بتواند بازار را کنترل کند.

وی ادامه داد: بنابراین کمیسیون عمران مجلس مصمم است، علاوه بر بررسی طرح ها و لوایح برای کنترل بازار مسکن، نظارت بر اجرای آنها را نیز با جدیت پیگیری کند.

آذری با اشاره به حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس گفت: در این نشست علاوه بر بررسی آخرین وضعیت اجرای برنامه اقدام ملی مسکن و طرح جهش تولید و تامین مسکن، از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پاسخ به تقاضای خرید مسکن طی سال های آینده توضیحاتی ارائه شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سال های گذشته مسکن به یک کالای سرمایه ای و معاملاتی تبدیل شده است، گفت: بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی قطعا می تواند در تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تقویت عرضه و تقاضا کمک کند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری بانک مسکن و تسهیلات متناسب با جامعه هدف در تعادل بخشی به بازار مسکن، گفت: انتظار می رود شبکه بانکی نیز در جهت هدایت تسهیلات به بازار مسکن همکاری کنند تا تامین مالی بخش تقویت شود.

 

 

منبع: پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied