شمانیوز
شما نیوز

سازمان اموال تملیکی جزء ٥ دستگاه پیشرو در تکمیل سامانه ها

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست بررسی میزان پیشرفت سامانه های مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از میان 14 دستگاه موفق به کسب رتبه پنجم شد.

سازمان اموال تملیکی جزء ٥ دستگاه پیشرو در تکمیل سامانه ها

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، نشست بررسی میزان پیشرفت سامانه‌های مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سازمان بازرسی کل کشور با حضور سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و دستگاه های نظارتی برگزار شد.

 

 در این نشست محمدعلی افتخاری عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با ایراد سخنانی به آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع اموال تملیکی پرداخت و اظهار کرد: این سامانه می‌بایست در سال 94 راه‌اندازی می شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به علت وجود موانع و برخی مشکلات این کار عملیاتی نشد و مجدداً با توافقاتی که صورت گرفت فرایند اجرایی سامانه جامع اموال  تملیکی در حوزه قائم مقام از تابستان سال گذشته با جدیت بیشتر پیگیری شد.

 

افتخاری افزود: از اسفند ماه سال گذشته فعالیت‌ها و جلسات متعدد و  متراکم و موثری در این زمینه شکل گرفت که نتایج آن مشهود است، سازمان اموال تملیکی متعهد شد بخش قاچاق این سامانه را در 17 خرداد ماه سال جاری و بخش متروکه را تا شهریور ماه راه اندازی کند و در حال حاضر بخش قاچاق سامانه آماده رونمایی با حضور مسئولان ذیربط است.

 

وی عنوان کرد: عملیاتی نمودن سامانه به منظور تامین نظر قانون، تبادل اطلاعات بین سیستمهای دستگاه های اشاره شده در قانون است  و در حال حاظر سرویس های سامانه جامع اموال تملیکی آماده و منتظر دریافت و ارسال اطلاعات می باشد که این اطلاعات از مرحله کشف کالا تا صدور رای رسیدگی و تعیین تکلیف می باشد.

 

این مقام مسئول گفت: طبق وضعیت پروژه سامانه ها که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول پیگیری این موضوع أست، از میان ١٤ دستگاه عضو این پروژه، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جزء ٥ دستگاه پیشرو در تکمیل سامانه های الکترونیکی بوده است.

 

 رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به برخی موانع و مشکلات پیش روی این سازمان تاکید کرد: ساختار و نیروی انسانی متخصص سازمان اموال تملیکی با وظایف قانونی محوله تناسبی ندارد که ضرورت درد که در سالجاری مورد توجه سازمان اداری و استخدامی قرار گیرد و این در حالی است که بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران فروش اموال مازاد دولت نیز به وظایف این سازمان افزوده شده اما زیرساختی برای آن پیش بینی نشده است.

 

افتخاری در ادامه افزود: سازمان اموال تملیکی توانسته است با ارتقاء سطح همکاری با دستگاه های ذیربط، بخشی از موانع را مرتفع سازد و پیشنهاد می‌شود موضوع همکاری دیگر نهادها با سازمان اموال تملیکی همانند اتصال سامانه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

 

سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات در بخش سامانه ها نبود شناسه یکسان کالا میان دستگاه های مرتبط با کالاهای قاچاق است گفت: راه‌اندازی سامانه جامع اموال تملیکی به تنهایی نمی تواند مشکلات مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز را حل کند و ضرورت دارد مواردی مانند سامانه جامع اداری و مالی، حراج الکترونیکی، پیشخوان ارباب رجوع راه اندازی شود که بخشی از آن به اتمام رسیده و بخشی از آن در حال تکمیل است.

 

وی به ایجاد سیستم یکپارچه الکترونیکی میان انبارهای سازمان اموال تملیکی اشاره کرد و یاد آور شد: از 86 انبار اموال تملیکی حدود 90 درصد آنها استیجاری بوده که این مسئله یک مشکل بزرگ حاکمیتی قلمداد می شود، اما با این وجود و با امکانات کم تا پایان شهریور ماه ارتباط سیستمی تمامی انبارهای اموال تملیکی  در سراسر کشور برقرار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied