شمانیوز
شما نیوز

افزایش نجومی حقوق کارمندان! + سند

در روزهای اخیر شاهد مصوبات دولت با مضمون افزایش حقوق مدیران در سطوح مختلف هستیم. این دست مصوبات قطعا دولت بعد را با چالشهای در حوزه بودجه و ناترازی منابع و مصارف رو به رو خواهد کرد.

افزایش نجومی حقوق کارمندان! + سند

به گزارش شمانیوز: در روزهای اخیر شاهد مصوبات دولت با مضمون افزایش حقوق مدیران در سطوح مختلف هستیم. این دست مصوبات قطعا دولت بعد را با چالشهای در حوزه حقوق و بودجه و ناترازی منابع و مصارف رو به رو خواهد کرد.

 

61806048

 

اخیرا هیئت وزیران  به پیشنهاد  سازمان اداری و استخدامی کشور و تأیید شورای حقوق و دستمزد و به استناد ماده (67) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ تصویب کرد: امتیاز فوق‌العاده مدیریت هر یک از عناوین مدیریت و سرپرستی موضوع تبصره (2) ماده (65) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ متناسب با پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها، حیطه سرپرستی و نظارت و حساسیت‌های شغلی و سایر عوامل مربوط به موضوع جدول شماره (2) بند (2) بخشنامه شماره 14593/200 مورخ 21/2/1388 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به شرح جدول اصلاح می‌شود. 

گفتنی است جدول مصوب امتیازات فوق‌العاده ویژه در زمان دولت نهم (حدود 12 سال قبل) به شرح بالا بوده است که در چند روز گذشته با مصوبه دولت دوازدهم تغییر کرد. بر این اساس، امتیازات مذکور دو برابر شده است. 

افزایش «فوق‌العاده» مدیران در حالی از سوی دولت تصویب شده است که چند روز قبل نیز هیئت دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و همچنین وزارت نفت، سقف 2.5 میلیون تومانی افزایش حقوق را عملاً تغییر داد.

بر این اساس در حالی که در قانون بودجه 1400 تصویب شده بود سقف افزایش حقوق و مزایای کارمندان دولت در سال جاری 2.5 میلیون تومان باشد، دولت مصوب کرده است که این رقم صرفاً محدود به بخشی از حقوق و مزایای پرداختی به آنها باشد و در سایر بخش‌ها یعنی «فوق‌العاده‌ها و مزایای مندرج در حکم کارگزینی (یا عناوین مشابه)» دولت مجاز باشد حقوق و مزایای کارمندان دولت را افزایش دهد.

در پایان باید گفت، این دست مصوبات قطعا دولت بعد را با چالشهای در حوزه بودجه و ناترازی منابع و مصارف رو به رو خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied