شمانیوز
شما نیوز

حذف ارزان‌ترین خودروهای ایرانی از بازار/ حداقل قیمت خودرو چقدر خواهد شد؟

ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران در شرایطی یکی یکی از چرخه تولید حذف می‌شوند که جایگزین هم قیمت این خودروها وجود ندارد.

حذف ارزان‌ترین خودروهای ایرانی از بازار/ حداقل قیمت خودرو چقدر خواهد شد؟

به گزارش شمانیوز: اواخر پاییز سال ۹۸ اعلام شد که پراید ۱۳۱ از چرخه تولید حذف می‌شود. با توقف خط تولید این مدل پراید نه تنها جایگزینی برای آن به بازار نیامد که بهای مدل‌های دست دوم این خودرو به سرعت شروع به رشد کرد.

پس از پراید ۱۳۱، سایپا تولید دومین مدل پراید یعنی پراید ۱۱۱ را در بهار سال گذشته متوقف کرد و البته جایگزینی دیگری برای آن قائل نشد.

حالا خبرها حاکی از آن است که این خودروساز تصمیم دارد پراید ۱۵۱ را هم از خط تولید خارج کند و به تدریج ارزان‌ترین اما پرحاشیه‌ترین خودروی ایرانی را به تاریخ بسپارد.

هرچند سایپا قبلا اعلام کرده که خودروهای کوئیک، ساینا و تیبا را به عنوان جایگزین‌های ارزان‌قیمت پراید تولید کرده است اما بهای تمام این خودروها از پراید بالاتر است.

در گروه خودروسازی ایران‌خودرو که دیگر هیچ خودروی زیر ۲۰۰ میلیون تومان وجود ندارد و البته این خودروساز بنا دارد برخی ارزان‌ترین مدل‌های خودروی خود را از چرخه تولید خارج کند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو یکی از این خودروهاست که در حال حاضر ۲۲۳ میلیون تومان قیمت دارد و زمزمه‌های حذف خودروی پژو ۴۰۵ هم شنیده می‌شود.

خودرویی که در حال حاضر حداقل ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. جالب است که در این میان خودروهایی به عنوان جایگزین این خودروها معرفی شده‌اند که همگی بالای ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

خودروهایی که آریا، شاهین و فیدلیتی معرفی شده‌اند اما حتی مشخص نیست که تولید انبوه آن به سرانجام برسد یا نه؟

مصداق این ماجرا رونمایی پر سر و صدای پژو ۳۰۱ در سال ۹۸ بود. در این مراسم رونمایی مدیرعامل وقت ایران‌خودرو اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها و خروج پژو از ایران موفق به تولید پژو ۳۰۱ شدیم.

آن زمان قیمت این خودرو را حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کردند اما تا امروز هیچ خبری از تولید این خودرو نبوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied