شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ/

خرید دیزل ژنراتور و قطعات آن

دیزل ژنراتور ها منبع تولید برق اضطراری هستند که در مکان های مختلف از ساختمان مسکونی گرفته تا شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورها در بازار جهانی دارای توان های مختلفی هستند و از قطعات مختلفی تشکیل شده اند . از طریق گروه صنعتی آذر موتور می توانید اقدام به خرید دیزل ژنراتور ها در توان های مختلف بکنید.

خرید دیزل ژنراتور و قطعات آن

دیزل ژنراتور ها منبع تولید برق اضطراری هستند که در مکان های مختلف از ساختمان مسکونی گرفته تا شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورها در بازار جهانی دارای توان های مختلفی هستند و از قطعات مختلفی تشکیل شده اند . از طریق گروه صنعتی آذر موتور می توانید اقدام به خرید دیزل ژنراتور ها در توان های مختلف بکنید.

 

خرید دیزل ژنراتور و قطعات آن

دیزل ژنراتور سالیان زیادی است که یکی از دستگاهای مهم و پرکاربرد شناخته شده، که در حال حاضر در بسیاری از شرکت ها و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، در ادامه به چیستی دیزل ژنراتور و کاربرد های آن خواهیم پرداخت.

اگر شما هم جزو صاحبین صنایع هستید و به دنبال منبع برق اضطراری هستید می توانید برای خرید دیزل ژنراتور به سایت http://azarmotor-co.ir مراجعه کنید.

گروه صنعتی و تولیدی آذر موتور در زمینه فروش انواع دیزل ژنراتور و قطعات آن فعالیت دارد. این شرکت تولیدی با داشتن متخصصان مجرب در زمینه تولید انواع دیزل ژنراتور، موتور برق، شاسی و تابلو برق توانسته است لوح تقدیر واحد صادراتی نمونه را از وزارت صنایع دریافت کند. این گروه صنعتی با داشتن تنوع بالا در زمینه انواع موتور و دیزل و نمایندگی آنها آماده ارائه خدمت به تمام افرادی است که قصد خرید دیزل ژنراتور را دارند.

                  

2

 

دیزل ژنراتور

ژنراتور در لغت به معنای تولید کننده است، به این ژنراتور یک موتور متصل می شود تا انرژی لازم برای تولید کردن نیروی الکتریکی را تامین کند. این موتور خود انواع مختلف دیزلی، بنزینی، الکتریکی دارد که با سوختی متناسب با نوع خود کار می کند.

پس  فهمیدیم که دیزل ژنراتور یک دستگاه مولد است که از دو قسمت موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل شده است و کار آن تولید برق و یا تقویت برق موجود در یک مکان می باشد. به این صورت که موتور دیزل موجود در این دستگاه از طریق سوزاندن سوخت ( سوخت مورد نیاز در موتور دیزلی گازوئیل است )، یک حرکت چرخشی ایجاد می کند و ژنراتور نیز این حرکت چرخشی را به نیروی الکتریکی تبدیل می کند.

شاید بسیاری از ما تا کنون دیزل ژنراتور را مشاهده کرده باشیم زیرا امروزه در بسیاری از ساختمان ها و کارگاه ها از این دستگاه به عنوان منبع برق اضطراری استفاده می کنند و گاهی به آن موتور برق هم می گویند.

اجزاء دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از؛

  1. موتور ژنراتور: موتور ژنراتور قطعه ای است که انرژی مکانیکی دستگاه را تامین می کند و اندازه آن با توجه به اندازه دستگاه می تواند متفاوت باشد. عوامل زیادی بر قیمت موتور ژنراتور تاثیر دارند از جمله برند و شرکت سازنده آن.
  2. ژنراتور: ژنراتور قطعه تولید کننده برق است و یا به عبارت دیگر قطعه ای است که انرژی مکانیکی حاصل از کار موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

ژنراتور خود به اجزای مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:

P استاتور

P روتر

  1. سیستم مربوط به سوخت دیزل ژنراتور

منظور از سیستم سوخت مخزن سوخت، و اجزاء مرتبط با آن است. میزان ظرفیت مخزن سوخت به اندازه کل دستگاه بستگی دارد و اگر دستگاه دیزل ژنراتور جزء دیزل ژنراتور هایی باشد که در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، باید مخزنی جدا برای آن تعبیه شود. اما در دیزل ژنراتور های معمولی مخزن سوخت یا در پایین شاسی و یا در بالای قاب نصب می شود.

        

1

 

رگولاتور ولتاژ

این قطعه ولتاژ برق خروجی دستگاه را تنظیم می کند. علاوه بر این قطعه قطعات دیگری نیز در تنظیم ولتاژ برق خروجی دستگاه نقش دارند از جمله؛

P Exciter Windings یا سیم پیچ تحریک

P روتور و آرماتور

P دوار یکسو کننده

  1. سیستم خنک کننده

هر دستگاه الکتریکی و مکانیکی که به طور مداوم کار کند افزایش دما خواهد داشت بنابراین به یک سیستم خنک کننده درون خود نیاز دارد تا از این افزایش دما و داغ شدن دستگاه جلوگیری کند. سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور هوای گرم داخل دستگاه را به فضای بیرون هدایت می کند.

گاهی علاوه بر قطعه خنک کننده که درون دستگاه تعبیه شده است از مواد دیگری نیز برای کاهش دمای دستگاه استفاده می کنند مانند آب یا هیدروژن که البته بستگی به نوع دستگاه و اندازه آن دارد.

  1. سیستم اگزوز

موتور دیزل ژنراتور انرژی خود را از سوختن گازوئیل و یا هر ماده سوختنی دیگر تامین می کند، و سوختن ماده سوختنی نیز موجب به وجود آمدن دود می شود پس باید قطعه ای بر روی دیزل ژنراتور نصب شود که دود حاصل از ماده سوختنی را به بیرون از دستگاه هدایت کند که این قطعه همان اگزوز است.

       

Capture

 

سیستم روان کننده قطعات

دیزل ژنراتور متشکل از قطعات مختلفی است که در حال حرکت مداوم هستند و اگر روغن کاری نشوند عملکرد و سرعت آنها کاهش می یابد همچنین باعث کاهش طول عمر دستگاه نیز می شود، به همین دلیل درون این دستگاه سیستمی طراحی و تعبیه شده است که قطعات مکانیکی آن را روغن کاری می کند.

  1. کنترل پنل

منظور از کنترل پنل دیزل ژنراتور قطعاتی هستند که توسط آنها می توان عملکرد دیزل ژنراتور را کنترل کرد.

بخش های مختلف کنترل پنل دیزل ژنراتور عبارتند از؛

P کلید روشن و خاموش، البته دیزل ژنراتور ها طوری طراحی شده اند که در مواقع ضروری مانند قطع برق شهری، به صورت خودکار روشن می شوند یعنی کلید روشن و خاموش آن به صورت خودکار فعال می شود.

P ژنراتور سنج که برای مشخص کردن میزان ولتاژ خروجی دستگاه است.

P موتور سنج که پارامتر های مهم موتور دیزل ژنراتور را نشان میدهد.

  1. شارژر باتری دیزل ژنراتور

شارژ باتری دیزل ژنراتور باید متناسب با ولتاژ خروجی باشد. میزان شارژ باتری توسط عقربه ای که بر روی دستگاه است نشان داده می شود.

  1. شاسی

شاسی همان بدنه بیرونی دیزل ژنراتور است که سایر قطعات در زیر یا روی آن قرار می گیرند.

قیمت اصلی دیزل ژنراتور با توجه به نوع و برند این قطعات مشخص می شود پس به هنگام خرید دیزل ژنراتور به برند قطعات آن توجه کنید. همچنین برخی از این قطعات به صورت جداگانه نیز به فروش میرسند.

        

3

 

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور و یا هر کدام از قطعات آن را دارید میتوانید از طریق سایت http://azarmotor-co.ir اقدام به خرید کنید. و یا اگر قصد خرید   و اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور را دارید اما نمی دانید کدام مدل برای شما مناسب است میتوانید ابتدا با متخصصین ما مشورت کنید و سپس اقدام به خرید دیزل ژنراتوری مناسب کنید.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها با توجه به کاربرد به سه نوع تقسیم می شوند؛

  1. دیزل ژنراتور دائم کار یا Continuous Diesel Generator
  2. دیزل ژنراتور اضطراری یا Standby Diesel Generator
  3. دیزل ژنراتور پرایم یا Prime Diesel Generator

که هر کدام از این مدل ها کارایی متفاوتی دارند که به هنگام خرید دیزل ژنراتور باید به کارایی آن و متناسب بودن آن با استفاده ای که قرار است از آن شود، توجه کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت دیزل ژنراتورها در این سه مدل متفاوت است.

قبل از خرید دیزل ژنراتور ابتدا با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و سپس اقدام به خرید دیزل ژنراتور نمایید تا بتوانید به نحو مطلوب از آن استفاده کنید.

گروه تخصصی آذر موتور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied