شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ/

ماکان آریا پارسا کارآفرینی که موفقیت را تجربه کرد

وقتی زندگی انسان های موفق را مطالعه و بررسی می کنیم متوجه می شویم این افراد ضمن داشتن استعداد کافی، در رسیدن به اهداف خود تلاش های مضاعفی داشته اند. همیشه استعداد و نبوغ دلیل مبرهن و اصلی موفقیت افراد سرشناس نبوده اما تلاش و پشتکار دائمی حتما یکی از اصلی ترین و بارزترین علت های آن است.

ماکان آریا پارسا کارآفرینی که موفقیت را تجربه کرد

 

در طی سال های اخیر، کارآفرینان زیادی در سراسر جهان به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. به عقیده بسیاری از صاحبان بیزنس برای موفق شدن یک دستورالعمل ثابت و مشخصی وجود ندارد. اما بسیاری از کارآفرینان موفق داری برخی از ویژگی های مشترکی هستند که به ظهور شرکت ها و کسب و کارهای آنها کمک کرده است. به طور کلی عوامل خاصی در موفقیت کارآفرینان نقش داشته است. در این مقاله ضمن آشنایی با برخی از فاکتورهای اصلی موفقیت کارآفرینان مطرح جهان یکی از کارآفرینان برتر ایرانی به نام دکتر ماکان آریا پارسا را به شما معرفی می کنیم. قبل از اینکه بفهمید ماکان آریا پارسا کیست با 5 فاکتور اصلی کارآفرینان موفق آشنا شوید.

 

 

1

 

فاکتورهای اصلی کارآفرینان موفق

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و روش های ارتباطی ، کارآفرینی به عنوان روشی محبوب برای بقا در طی دهه گذشته تبدیل شده است. عوامل خاصی در موفقیت یک کارآفرین نقش دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

خلاقیت و نوآفرینی

براساس اطلاعات منتشر شده مقاله Intercom با عنوان "کارآفرینان موفق" به نوشته جودیت ال. گلیک-اسمیت در سال 2000، یکی از عوامل مهم موفقیت کارآفرینان این است که این افراد توانایی ارائه یک مفهوم و یک ایده تازه را داشته باشند و آن را به طور موثر اجرا و عملی کنند. داشتن یک ایده تازه و پروراندن آن یکی از عوامل موفقیت کارآفرینی است و همین امر باعث متمایز شدن کارآفرینان عادی از کارآفرینان مطرح خواهد شد.

برنامه ریزی

طبق CareerChoiceGuide.com ، برنامه ریزی ناکارآمد دلیل اصلی شکست بسیاری از کارآفرینان است. داشتن یک برنامه تجاری هوشمندانه و جامع می تواند به کارآفرین کمک کند تا موانع احتمالی را پیش بینی کرده و راه هایی برای غلبه بر آنها در هنگام وقوع آنها ایجاد کند. قطعاً یک کارآفرین موفق اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشد نمی تواند در حوزه کاری خود موفق شود.

تلاش و پشتکار

زمان زیادی طول می کشد که یک کسب و کار به رشد و رونق برسد؛ مخصوصاً اگر ایده آن کسب و کار ناب و جدید باشد. یکی دیگر از از فاکتورهای مهم موفقیت کارآفرین مطرح سماجت و تلاش خستگی ناپذیر در مواجه با شرایط سخت و پیچیده است. به عنوان مثال یک بازاریاب محصول جدید برای اینکه بتواند محصول خود را به دست مشتریان هدف خود برساند باید با تماس های مکرر بتواند برخی از مشتریان احتمالی را به مشتریان قطعی تبدیل کند. این اصرار، پیگیری و تلاش مداوم است که می تواند یک کسب و کار را توسعه بدهد و یک کارآفرین را از مرحله عادی بودن به عالی بودن برساند. بسیاری از کارآفرینان به داشتن نبوغ اکتفا می کنند ولی کارافرینانی موفق هستند که ضمن داشتن یک ایده جدید در عملی و اجرایی کردن آن تلاش و پشتکار داشته باشند.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به فرایند شناسایی، تحلیل و پاسخ به عوامل خطرساز گفته می‌شود که در طول عمر یک پروژه امکان دارد اتفاق بیفتد. اگر مدیریت ریسک به‌درستی انجام شود می‌تواند با کنترل وقایع آینده، از خطرات احتمالی پیش‌گیری کند. شروع یک کسب و کار جدید به نوبه خود مقداری ریسک به همراه دارد؛ علی الخصوص اگر شما کار و حقوق ثابت خود را داشته باشید و این کار خود را برای راه اندازی کسب و کار جدید به طور کامل رها کنید.

با این حال ، کارآفرینان موفق می دانند که چگونه با انتخاب دقیق و تصمیم گیری، خطر را به حداقل برسانند. شما می توانید با انجام تحقیقات گسترده و ارزیابی موافقان و مخالفان گزینه های متعدد، خطر خود را به حداقل برسانید.

شوق و داشتن باور

راه اندازی یک کسب و کار شخصی نیازمند جرات و جسارت کافی است. بنابراین برای موفق شدن در کار خود به باور و اعتماد کامل احتیاج دارید. کارآفرین برتر به ایده بیزنس خود باور و ایمان کامل دارد. داشتن باور راسخ در اوایل مسیر که دشواری های زیادی وجود دارد باعث ایستادگی و ادامه دادن شما می شود. همچنین شوق و اشتیاق زیاد به مسیری که درآن قدم گذاشته اید می تواند دل زدگی ها و سیگنال های منفی که دیگران به شما می رسانند را خنثی کند و شما را در مسیر تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق سوق دهد.

حال که با 5 مورد از فاکتورهای اصلی تبدیل شدن به کارآفرین برتر آشنا شدید در ادامه می خواهیم یکی از کارآفرینان برتر ایرانی به نام ماکان آریا پارسا را به شما معرفی کنیم.

ماکان آریا پارسا کیست و چگونه کارآفرین موفق شد؟

دکتر ماکان آریا پارسا متولد 1365 دانش آموخته دکترای کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA از دانشگاه های امیرکبری تهران و Steinbeis Berlin آلمان است. دکتر ماکان آریا پارسا بدون پشتوانه مالی یا ارتباطاتی خاص برای بیش از 400 نفر شغل ثابت و تمام وقت ایجاد کرده است .

 

2

 

 

 وی  یک کارآفرین خلاق و پرانرژی است که بارها به عنوان کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شده است. آقای آریاپارسا از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی است. او بیش از 20 کتاب تالیف و ترجمه کرده است و صدها ساعت سمینار در مورد مسائلی مثل کسب و کار و عبور از بحران‌ها برگزار کرده و از این راه‌ها برای انتقال تجربیات خود به کارآفرینان نوپا استفاده می کند. ماکان آریا پارسا تا به حال موفق به دریافت ده‌ها لوح تقدیر از مسئولین بلندپایه استانی و کشوری شده است.

ماکان آریا پارسا در حال حاضر صاحب چندین کسب و کار و شرکت مطرح در ایران است که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود و به واسطه این کسب و کارها کارمندان زیادی را استخدام می کند و از این طریق بخشی از وضعیت بیکاری کشور را جبران کرده است. 

لازم به ذکر است که دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرینی موفق بوده است که تمامی فاکتورهای فوق را در مسیر رسیدن به جایگاه کارآفرین برتر ایرانی طی کرده است و بدون هیچ رابطه و ضابطه ای توانسته بارها این عنوان ارزشمند را از آن خود کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied