شمانیوز
شما نیوز

در 5 سال اخیر توسط صندوق توسعه ملی صورت گرفت:

207هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی

صندوق توسعه ملی، تأمین مالی مستقیم بیش از 95 هزار طرح آب و کشاورزی و نزدیک به 2 هزار طرح صنایع تبدیلی و کشاورزی از سال 94 تا تیرماه 1400 را بر عهده داشته است.

207هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، این صندوق از سال 1394 تاکنون بیش از 207 هزار میلیارد ریال منابع برای تأمین مالی طرح های متقاضی تسهیلات ریالی در بخش های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی در اختیار بانک‌های عامل قرار داده است.

بر اساس این گزارش، حدود 6 درصد از منابع مذکور مربوط به تأمین مالی طرح های پرواربندی دام عشایر و ‌بیش از 9 درصد نیز مربوط به صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده است.

لازم به یادآوری است تاکنون این منابع منجر به تأمین مالی بیش از 97 هزار طرح در بخش‌های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی شده است. همچنین بسیاری از منابعی که در اختیار متقاضیان تسهیلات قرار گرفته در راستای تأمین و انتقال آب به زمین های کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و گلخانه ها هزینه شده است.

گفتنی است؛ حمایت از پروژه های آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی و کشاورزی از مهمترین اهداف صندوق توسعه ملی در چند سال اخیر بوده است که نتایج آن را می توان در تأمین محصولات اساسی، خودکفایی کشور در تولید برخی محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری و مکانیزاسیون بخش کشاورزی مشاهده کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied