شمانیوز
شما نیوز

توانگری مالی بیمه نوین افزایش یافت

طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه نوین در سال جاری معادل ١٨٨درصد و در سطح یک تائید شده است. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه نوین، طبق بررسی‌ها و کنترل انجام شده از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران و براساس صورت‌های مالی بیمه نوین در سال ٩٩، توانگری این شرکت معادل ١٨٨ درصد تائید شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، سطح یک توانگری مالی بیمه نوین درسال جاری با نسبت ١٨٨ درصد در مقایسه با نسبت ١١۴ درصد در سال گذشته، از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است. همچنین این پنجمین سال متوالی است که شرکت بیمه نوین با توجه به اعمال مدیریت صحیح ریسک، در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته است.

توانگری مالی بیمه نوین افزایش یافت

به گزارش شمانیوز: شرکت‌های بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آیین‌نامه شماره ۶۹) موظفند توانگری مالی خود را پس از حسابرسی صورت‌های مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی ارسال کنند. شرکت‌هایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود، در مقابل بیمه‌گذاران برخوردارند و همچنین توانمندی بیشتری برای کسب سهم از بازار و ارتقای خدمات خود دارند.

گفتنی است توانگری مالی شرکت های بیمه‌ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بیمه‌ مرکزی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران تعیین و اعلام می‌شود و سطح یک توانگری مالی عالی‌ترین سطح محسوب می‌شود. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied