شمانیوز
شما نیوز

مردم کشورهای جهان چقدر یارانه میگیرند؟ / کویت ماهی 23 میلیون تومان ناقابل! + جزئیات شگفت انگیز

یارانه ماهانه پرداختی به شهروندان عربستان سعودی، در برنامه‌ای موسوم به «حساب جاری شهروندی» (Citizen's Account Program) بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال سعودی است. این مبلغ، با توجه به نرخ تبدیل ریال سعودی به دلار، برابر با ۱۶۰ تا ۳۲۰ دلار آمریکا است.

مردم کشورهای جهان چقدر یارانه میگیرند؟ / کویت ماهی 23 میلیون تومان ناقابل! + جزئیات شگفت انگیز

به گزارش سایت خانه فوتبال: دولت عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ خورشیدی) تصمیم گرفت به شهروندانش یارانه ماهانه بدهد. دولت این کشور که پیش بینی می کند به زودی و با افت قیمت های جهانی نفت ناگزیر از تبدیل اقتصاد خود به یک اقتصاد غیرنفتی خواهد بود، از همان سال، شروع به اعمال برخی اصلاحات اقتصادی در کشور خود کرد.

بر این اساس، ریخت و پاشی که در حوزه یارانه های انرژی در عربستان صورت می گرفت، کاهش پیدا کرد و در مقابل، دولت (که در واقع توسط «محمد بن سلمان» اداره می شد) تصمیم گرفت رفاهِ از دست رفته ناشی از حذف یارانه های انرژی را با یارانه ماهانه جبران کند.

یارانه ماهانه پرداختی به شهروندان عربستان سعودی، در برنامه ای موسوم به «حساب جاری شهروندی» (Citizen’s Account Program) بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال سعودی است. این مبلغ، با توجه به نرخ تبدیل ریال سعودی به دلار (در زمان تنظیم این گزارش)، برابر با ۱۶۰ تا ۳۲۰ دلار آمریکاست.

حالا اگر این یارانه را با نرخ دلار در ایران هم محاسبه کنیم، رقم یارانه دریافتی مردم عربستان ماهانه بین ۴ تا ۸ میلیون تومان است.

بر اساس گزارش های بین المللی ، حدود ۱۳ میلیون نفر در عربستان، مشمول دریافت این یارانه شده اند که تقریبا نیمی از جمعیت مقیم این کشور را در بر می گیرند. (بین ۶ تا ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۳۵ میلیون نفری عربستان، کارگران خارجی و غیر مقیمی هستند که این یارانه به آن ها تعلق نمی گیرد.).

مردم عربستان و کویت چقدر یارانه می گیرند؟

اما این تنها حاتم بخشیِ رهبران عربستان سعودی نبوده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خورشیدی)، دولت این کشور حدود ۱۳ میلیارد دلار دیگر نیز به عنوان یارانه به شهروندان خود پرداخت کرد. بر این اساس، حدود ۱٫۸ میلیون نفر از شهروندان این کشور که کارمند دولت هستند، در تمام طول سال ۲۰۱۸ میلادی، ماهانه حدود ۲۲۶ دلار یارانه گرفته اند.

اما محل تامین منابع این یارانه ها هم جالب توجه است: گزارش های متعددی وجود دارد که «محمد بن سلمان»، شاهزاده های ثروتمند سعودی را دستگیر می کند و تحت فشار می گذارد تا با پرداخت پول و بخشیدن ثروت شان به خزانه حکومتی، به طرح های توسعه گرایانه او کمک مالی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied