شمانیوز
شما نیوز

افزایش 5 برابری بازگشت کالاهای تولیدی به چرخه اشتغال در هرمزگان

مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید و با چشم‌پوشی از درآمدهای حاصله، بیش از 40 میلیارد تومان کالا به صاحبان آنها اعاده شده تا رونقی برای بخش تولید و اشتغال باشد. ارزش کالاهای اعاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 450 درصدی همراه بوده است.

افزایش 5 برابری بازگشت کالاهای تولیدی به چرخه اشتغال در هرمزگان

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مهدی فتحی مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان در خصوص آمار عملکرد این مجموعه طی چهارماهه نخست سال جاری اظهار کرد: با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و تسریع در روند فروش کالاهای متروکه، میزان فروش اموال در بخش منقول 163 میلیارد تومان و در بخش غیرمنقول 3 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هرکدام به ترتیب 32 و 400 درصد افزایش داشته است.


وی افزود: طی دوره مذکور با افزایش تعامل با صاحبان کالا و کمک به بخش تولید و معطل نماندن بنگاه های اقتصادی، میزان فروش مذاکره‌ای در بخش اموال منقول و غیرمنقول به ترتیب 3382 و 650 درصد رشد داشته که نشان دهنده عملکرد مطلوب این مجموعه است.


وی با اشاره به رشد 80 درصدی پرونده‌های تعیین تکلیف شده در بخش قاچاق عنوان کرد: در دوره مذکور 1319 فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش نشان می دهد. طی همین دوره نیز در راستای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات بیش از 1119 فقره پرونده سنواتی نیز تعیین تکلیف و مختومه شد که در مقایسه با دوره سال گذشته 56 درصد افزایش داشت.


مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان اضافه کرد: طی دوره مذکور در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید و با چشم‌پوشی از درآمدهای حاصله، بیش از 40 میلیارد تومان کالا به صاحبان آنها اعاده شده تا رونقی برای بخش تولید و اشتغال باشد. میزان کالاهای اعاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 450 درصدی همراه بوده است.


فتحی حجم کالاهای انهدامی را 217 تن اعلام کرد و افزود: به منظور حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه، بخشی از اموال شامل کالاهای غیراستاندارد، غیربهداشتی و ضدفرهنگی منهدم شده است؛ ارزش کارشناسی کالاهای انهدامی طی چهار ماهه نخست سال جاری حدود 15 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 246 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: انواع کالاهای خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کالاهای دخانی، پودر ماهی و دارو عمده کالاهای انهدامی را تشکیل می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied