شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

خبرنگاران، مجاهدان عرصه آگاهی

مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با صدور پیامی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان عرصه فرهنگ و رسانه تبریک گفت.

خبرنگاران، مجاهدان عرصه آگاهی

به گزارش شمانیوز و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در متن پیام غلامرضا قبله ای آمده است: خبرنگاران، مجاهدان عرصه بصیرت و آگاهی و طلایه داران جبهه قلم و اندیشه اند. 17 مردادماه (روز خبرنگار)، بر این قشر پرتلاش، خدوم و شریف که در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نقش آفرین و در همه مقاطع و صحنه های سرنوشت ساز، عامل تعیین کننده، آگاهی دهنده و روشنگر بوده اند، مبارک باد.

نظام مالیاتی کشور در همه سال هایی که در تکاپوی تحول، پویایی و بازیگری در میدان اقتصاد بوده، از حمایت و همراهی همه جانبه رسانه های جمعی برخوردار بوده؛ این مهم به ویژه در پیشبرد برنامه توسعه و ارتقای فرهنگ مالیاتی در این سالها، بیش از پیش مشهود  است.

در سال های اخیر و در سایه تحریم های سنگین اقتصادی و در شرایطی که اقتصاد کشور متاثر از ویروس کرونا بود، سیاست ها و برنامه های متعددی در نظام مالیاتی به اجرا درآمد که از جمله مهمترین آنها می توان به  سیاست وصول با اصول، برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی، برنامه تدوین و اصلاح قوانین مالیاتی، تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و اجرای برنامه مبارزه جدی و قاطع با فرار مالیاتی و پولشویی اشاره کرد. نتیجه اجرای این سیاست ها و برنامه ها آن بود که نظام مالیاتی در سال گذشته، کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشت و تحقق 107 درصدی درآمدهای مالیاتی در این سال، به عنوان یک رکورد در وصول درآمدهای مصوب، به ثبت رسید. بی تردید این مهم حاصل نمی شد مگر با تلاش همه جانبه همکاران خدوم سازمان، اجرای طرح ها و برنامه های تحول آفرین، توسعه فرهنگ مالیاتی و البته حمایت همه جانبه رسانه های جمعی که بستر لازم برای پیشرفت و تعالی نظام مالیاتی را هموار ساخت.

در حال حاضر و با وجود مشکلات، موانع و تنگناهای متعدد در مسیر حرکت نظام مالیاتی، شاهد رشد پایدار درآمدهای مالیاتی و افزایش نسبت مالیات به بودجه جاری کشور هستیم. شکی نیست که مالیات، مطمئن ترین، سالم ترین و پایدارترین منبع درآمدی دولت است و دولتمردان ایران به تبع این رویکرد، می کوشند با حمایت همه جانبه از نظام مالیاتی، مسیر رشد و تعالی هر چه بیشتر این نظام درآمدی را فراهم سازند. بدیهی است در چنین شرایطی، تحقق عدالت مالیاتی و حمایت از تولید و اشتغال در کشور، اولویت نخست محسوب می شود و همه ظرفیت های موجود در این مسیر به کار گرفته می شوند. رسانه های جمعی نیز همگام و همسو با این سیاست، نقش ها وکارکردهای بسیاری از خود بروز می دهند. بی شک رسانه ها در انعکاس برنامه ها و سیاست های حمایتی و تبیین رویکرد عدالت محور نظام مالیاتی و همچنین ایجاد رفتارهای جدید اجتماعی و البته همراه سازی مودیان محترم مالیاتی با تحولات و اصلاحات نظام مالیاتی نقشی بی بدیل و بی مانند داشته و دارند. شاید از همین رو، رسانه ها را طلایه داران جبهه آگاهی، وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و زبان گویای مردم قلمداد می نمایند.  ۱۷ مردادماه، مصادف با روز خبرنگار، بی تردید فرصتی است ارزشمند و گرانبها برای تجلیل از جایگاه معنوی و سترگ اصحاب قلم و رسانه در مسیر هدایت، آگاه سازی، آموزش، روشنگری و تقویت مولفه های فرهنگی جامعه و همچنین گرامیداشت مقام شامخ شهدای اهل قلم که در راه روشنگری و آگاهی بخشیدن به جامعه، از جان خود گذشتند. ضمن تبریک این مناسبت به عموم خبرنگاران و فعالان حوزه قلم و جهادگران عرصه رسانه، امیدوارم به واسطه حضور پررنگ و فعال خبرنگاران پر تلاش کشور در عرصه فرهنگ سازی مالیاتی، آرزوی دیرینه اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی، محقق و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر درآمدهای پایدار و درون زا، بیش از پیش هموار گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied