شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول شهری است که خاکش آدم را می‌گیرد. همانطور که از ۶۷۰۰ سال پیش از میلاد توجه اجداد ما را به خود جلب کرده بود که در این منطقه خوش آب و هوا زندگی کنند و احتمالا همگی با زبان بی‌زبانی به کسی که ایده سکونت در استانبول را داده بود دست مریزاد می‌گفتند.  بعدها هم که پای یونانی‌های باستان و امپراتوری بیزانس به این شهر باز شد، برای حکومت‌ها دست کشیدن از استانبول آنقدر سخت بود که چندین جنگ تاریخی بر سر فتح آن در گرفت. پادشاهان حاضر بودند از جان و مال مردم بگذرند اما از این شهر نه! اما چرا استانبول تا این حد محبوب شاهان گذشته و مردم امروز است؟

 

جغرافیا و آب و هوای استانبول

 

قرار گرفتن در منطقه اتصال دو قاره اروپا و آسیا، همجواری با دو دریای سیاه و مرمره و بادخیز بودن این شهر را از نظر جغرافیایی به مکانی ایده‌آل تبدیل کرده است. طوری که اگر بیروت عروس خاورمیانه باشد، استانبول بهترین گزینه برای ساقدوشی است.

11

 

مردم و فرهنگ استانبول

 

به دلیل همسایگی با ایران و تبادلات فرهنگی، میان مردم ما و ترکیه اشتراکات زیادی وجود دارد. مردم استانبول خونگرم و خوش‌گذران‌ هستند. به چای و معاشرت هنگام چای خوردن آنقدر علاقه دارند که کافه‌ها و چایخانه‌های استانبول هیچ‌گاه از جمعیت خالی نمی‌شوند.

ترک‌ها به مهمان‌نوازی معروف‌اند و برایشان اهمیت زیادی دارد به مهمان بد نگذرد. در حدی که اگر مهمان‌شان خانه را زود ترک کند پای دلخوری او از میزبانی می‌گذارند و این حرکت را بی‌احترامی تلقی می‌کنند.

 

دین و زبان ترکیه

 

ترکیه مدرن پس از آتاتورک، حکومتی سکولار داشت و به جدایی دین از سیاست اصرار ورزید. اما جمعیت مذهبی غالب ترکیه مسلمان و سنی‌اند.

زبان ترکیه هم که می‌دانیم ترکی است اما ترکی استانبولی و نه آذری ما. برعکس نسل جوان و تحصیل‌کرده ترکیه هنوز عده‌ای از مردم جز ترکی با زبان دیگری آشنایی ندارند و این کمی برای توریست‌ها مشکل‌ساز است.

 

بخش هیجان‌انگیز ماجرا، غذاهای استانبول

 

درست مثل ما ایرانی‌ها و عرب‌ها، مردم ترکیه هم شکمو و عاشق غذا هستند. این علاقه و اهمیت به غذا در کنار خاک و آب خوب باعث شده تا غذاهای ترکیه جایگاه یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیا را داشته باشند و در سراسر دنیا هم رستوران‌های ترکیه‌ای تاسیس شود. ترک‌ها از پیش‌غذا تا دسرهای متنوع و مهم‌تر از همه شیرینی و باقلوا محصولات خودشان را دارند. همچنین فرهنگ غذای خیابانی در کوچه پس کوچه‌های استانبول پررنگ است و از چرخ‌دستی‌های کنار خیابان می‌شود خوراکی‌ها و میان‌وعده‌های خوشمزه و البته ارزان خرید.

 

8

ترکیه مدرن، بازتولید فرهنگی

 

اهمیت تبلیغات مثبت و پرداختن به رسانه برای ترک‌ها سال‌هاست که روشن شده و به همین خاطر در سراسر دنیا فیلم و سریال‌های خوش‌رنگ و لعاب ترکی محبوبیت فراوان دارند و اگرچه زبانشان گویشور زیادی ندارد، اما صدای آهنگ‌هایشان از مغازه‌ها و ماشین‌های مردم کشورهای دیگر نیز شنیده می‌شود و این نشانگر محبوبیت فرهنگ ترکیه بین جهانیان است. سفر به استانبول و رفتن به خیابان‌هایی که سریال‌های پرمخاطب آنجا فیلم‌برداری شده‌اند و یا رفتن به کنسرت خواننده‌های محبوب ترک بهانه دیگری است که آدم‌ها را از سراسر دنیا به استانبول می‌کشاند.

 

نقشه استانبول، راه‌ها و سردرگمی‌ها

 

از استانبول نقشه‌های زیادی در اینترنت و حتی به صورت کاغذی موجود است اما اکثر این نقشه‌ها به زبان انگلیسی هستند و برای ایرانی‌ها هنوز در مسیر گردش در استانبول سردرگمی‌های زیادی وجود دارد. پین‌تاتی به دنبال این است که با ارائه نقشه فارسی استانبول و پرداختن به جزئیات راه‌ها و تمام نقاط مهم و حتی کمترشناخته‌شده این شهر به شما در سفر به استانبول کمک کند و خیال‌تان را از بابت دشواری گشت و گذار در استانبول راحت کند.

 

پین‌ تاتی راهنمای ۲۴۷ استانبول

 

وقتی پای مسافرت به میان می‌آید، دوتا گزینه توی ذهن ایرانی از همه پررنگ‌تر است. اولی شمال و دومی استانبول. طی سال‌های گذشته هیچ محدودیتی نتوانسته مانع مسافرت ایرانی‌ها به استانبول شود و علاقمندان به این شهر هرطور شده خود را می‌رسانند. اما سفر به کشور دیگر همیشه با استرس‌ها و مشکلات خاصی همراه است. حالا از کجا سیم‌کارت بگیرم؟ چطور به مرکز خرید مورد نظرم بروم؟ چطور از خدمات مترو استفاده کنم؟ و سوالات زیاد دیگری از این دسته. حالا پین تاتی با سایت و اپلیکیشن، بدون استراحت در دسترس شماست تا به سوالات‌تان پاسخ دهد و در راه این سفر برای راحتی بیشتر و کنار زدن نگرانی‌ها کمک‌تان کند.

 

4

چرا پین‌ تاتی؟

 

تیم پین تاتی از افرادی تشکیل شده است که هم تسلط خوبی به مسائل مربوط به ترکیه و به ویژه استانبول دارند و هم مهارت بالا در راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن.

مهم‌ترین اهداف پین تاتی کمک به مسیریابی راحت در استانبول، افزایش آگاهی مسافر نسبت به مقصد و جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران، کاهش هزینه سفر و معرفی بهترین و باارزش‌ترین مکان‌های دیدنی،تاریخی و تفریحی است. پین تاتی یار کمکی سفر شما به استانبول است و سایت و اپلیکیشن براساس نیازمندی مسافر ایرانی طراحی شده است.

 

سایت پین تاتی

 

کار با سایت پین تاتی بسیار راحت است. تمام موضوعات مهم در بخش بالایی سایت دسته‌بندی شده‌اند و شما را سریعا راهی بخش مورد نظرتان می‌کنند. همچنین قابلیت جستجوی پیشرفته در سایت وجود دارد.

علاوه بر این دسته‌بندی‌های سایت شامل مواردی مربوط به مکان‌های دیدنی،خدمات و حمل و نقل و مترو استانبول است و بسیار دقیق و منظم انجام شده تا بدون سردرگمی مطلب مورد نیازتان را پیدا کنید.

 

4 - Copy

دمات پین تاتی

 

علاوه بر اطلاعات سایت، نقشه و مسیریابی پین تاتی خدمات دیگری را نیز برای سفر شما ارائه می‌کند و نیازهای مهم شما در استانبول را پوشش می‌دهد. 

پیش از سفر به استانبول با مراجعه به پین تاتی می‌توانید خدمات زیر را دریافت کنید:

۱. خرید سیم‌کارت استانبول: پیش از سفر شما ما سیم‌کارت ترک تلکام را در ایران به دست‌تان می‌رسانیم.

۲. تور گشت شهری استانبول: اگر دوست دارید استانبول رو خوب بگردید و نیاز به یک تورلیدر کارکشته دارید پین تاتی در کنار شماست.

۳. اقامتگاه: ممکن است ترجیح دهید محل اقامت شما جایی جز هتل باشد. بخواهید آزادی عمل بیشتری داشته شوید و یا با بیش از یک خانواده ساکن شوید. پین تاتی به شما کمک می‌کند در استانبول خانه‌های مناسب و هاستل برای اقامت در ترکیه پیدا کنید که طبیعتا قیمت به صرفه‌تری نسبت به هتل داشته باشند.

۴- اجاره خودرو در استانبول: اگر به دنبال اجاره خودرو در استانبول هستید روی کمک پین تاتی حساب کنید.

 

خلاصه اینکه پین تاتی با کمترین هزینه تورلیدر شما خواهد بود که درصورت نیاز به آن مراجعه کنید. برای استفاده از مشاوره رایگان مربوط به سفر به استانبول و دیگر جزئیات و خدمات حتما به سایت پین تاتی سر بزنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied