شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لزوم حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از نگاه "سایت بسپار"

در هر کشوری صنعت ساخت و ساز به عنوان اصلی‌ترین نیروی محرکه اقتصاد آن کشور شناخته می‌شود چون نیاز به مسکن در هر قوم و ملیتی وجود دارد و جزو نیازهای پایه زندگی است. از این رو در کشوری مانند ایران با وجود مشکلات عدیده‌ای که سازنندگان ساختمان‌ها با آن سر و کار دارند، ساختمان‌سازی در حال اجرا است. تمام مسائل مربوط به ساختمان به شکل زنجیره وار به یک دیگر مرتبط هستند و قطعا فشارهای وارده بر این حوزه به تمام اصناف مربوطه وارد می‌شود. مصالح ساختمانی مهم‌ترین ستون صنعت ساختمان سازی است. طبیعتاً اگر در تولید مصالح ساختمانی مشکل ایجاد شود، پس لرزه‌های آن گریبان گیر ساختمان‌سازان و مصرف‌کنندگان آن نیز خواهد شد. در سال‌های گذشته مخصوصا حدود ۵ سال اخیر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند.

 

89

 

در این بخش اهمیت حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از نگاه سایت بسپار را بررسی می‌کنیم. مصالح ساختمانی مواد ابتدایی این صنعت هستند و جالب اینجا است با وجود این که تمام این مواد و مصالح در داخل کشور وجود دارد، باز هم ایران از واردکنندگان آن است. وقتی کشوری به  سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند، باید تمام بخش‌های صنایع آن با تدابیر مناسب و روشنفکرانه و همگام با هم در این مسیر حرکت کنند اما وقتی بخش بزرگی از صنعت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، چطور می‌تواند رشد کند. مشکل اصلی تمام تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در جای جای کشور کمبود مواد اولیه است. نکته اینجا است که ایران ذخایر غنی چنین مواد و مصالحی است و هیچ گاه وارد کننده مواد اولیه نبوده است.

 

اگر از تولیدکنندگان مصالح ساخت و ساز حمایت‌ شود، هزاران خط تولیدی با شکست مواجه نمی‌شوند. شرایط تولید مصالح به گونه‌ای است که بسیاری از خط‌های تولید تعطیل شده است. شرکت‌هایی که در حال فعالیت‌اند به دلایل بسیاری توان فروش مصالح ساختمانی به صورت چکی را ندارند و مجبورند محصولات خود را به واسطه واگذار کنند. بنابراین همان سود اندک نیز به جیب دلال می‌رود. خط‌های تولید چنین مصالحی نیاز به به روز رسانی بر اساس تکنولوژی را دارند. حداقل کاری که دولت در طرح حمایت از این صنف‌ می‌تواند انجام دهد، کاهش بهره سود وام و یا دادن فرجه به تولیدکنندگانی است که برای تقویت سیستم تولید مجبور به اخذ وام شده‌اند.

 

طرح حمایت از شرکت‌های تولیدی

 

سال‌ها قبل دولت در حمایت از این مشاغل عرضه کنندگان مواد اولیه را مجبور به ارزان فروشی کرد. این در حالی است که در نهایت مصالح تولید شده با قیمت بازار به فروش می‌رسند و باز هم عده‌ای متحمل خسارت خواهند شد. دولت باید نگاه ویژه‌ای به این صنف داشته و به واحدهای تولیدی نگاه منطقه‌ای داشته باشد. هر چند مسئله تحریم در سال‌های گذشته تأثیر سوئی بر اقتصاد ممکلت داشته اما دستگاه دولت می‌تواند با نگاه روشنفکرانه از عوامل تولیدکننده مصالح ساختمانی حمایت کند. به عنوان مثال دستگاه‌ها و ماشین آلات در این صنعت همه خارجی هستند و وارد می‌شوند. تحریم‌ مشکلات بسیاری در خصوص وارد کردن قطعات این ماشین آلات به وجود آورده است. اگر بستر تولید ملی این تجهیزات فراهم شود بسیاری از شرکت‌های تولیدی مجبور به بستن خط تولید نخواهند شد.

 

57

 

اگر دولت از تولیدکنندگان مصالح ساخت و ساز حمایت کند و به جای صادر کردن مواد اولیه تجهیزات لازم بر اساس تکنولوژی نانو را فراهم کند، خط تولید گسترش یافته و تعداد زیادی کارگر مشغول به کار می‌شوند. این مصالح پایه و اساس یک سازه مهم هستند. چیزی که در حوزه صنعتی شدن حرف اول را می‌زند. طبیعتاً اگر این بخش حمایت نشوند و نتوانند مواد اولیه باکیفیتی تولید کنند، نتیجه رضایت بخشی حاصل نمی‌شود. دولت باید در ارائه مواد باکیفیت پشتیبانی لازم را ارائه دهد. از طرفی باید شرکت‌های تولیدکننده را به نحوی ساپورت کند که بتوانند کارگران خود را بیمه کرده و از مزایای دیگر بهره‌مند سازنند.

 

مصالح ساختمانی که تولید آن‌ها نیاز به حمایت دارد!

 

  • سنگ ساختمانی: سنگ‌ها پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی هستند و نقش قابل توجهی در زیباسازی و استحکام ساختمان دارند. با وجود معادن بی‌نهایت سنگ در ایران اگر حمایت بی شائعه دولت باشد، قطعاً در این عرصه به خود کفایی می‌رسیم.
     
  • آجرنسوزآجر از مواد ساختمانی کلاسیک است که امروزه و در عصر مدرن جایگاه خود را حفظ کرده و در بسیاری از نماها استفاده می‌شود، مخصوصاً آجر نسوز که خاصیت‌های فیزیکی و شیمیایی فوق العاده‌ای دارد.
     
  • کاشی و سرامیک: این مواد جزو جدایی‌ناپذیر صنعت ساختمان هستند و تنوع بسیار زیادی دارند. این مواد قبل از هر چیزی باید کیفیت داشته باشند. کیفیت اتفاقی نیست و به مواد اولیه مرغوب نیاز است.
     
  • سیمانسیمان جزو اصلی‌ترین مصالح ساخت و ساز به شمار می‌رود که رشد وحشتناک قیمت آن در سال‌های اخیر و حتی در ماه‌های اخیر باعث خشم ساختمان‌سازان شده است. در حالی که هیچ چیزی جایگزین در بتن سازی و غیره نمی‌شود.
     
  • گچ و آهک: این دو ماده به صورت مستقیم از سنگ گچ و سنگ آهک به دست می‌آیند. تنها لطف دولت بهبود شرایط تولید این مصالح است.
     

57 - Copy


نقش بسپار در طرح حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی چیست؟

 

بسپار یک سایت اینترنتی تخصصی در حوزه صنعت ساخت و ساز است. این شرکت با هدف برقراری روابط سازننده بین پیمانکاران و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با مشاوران املاک و کاربران هدف نقش قابل توجهی در رشد این صنعت ایفا کرده است. سایت بسپار به صورت تخصصی به تمام موضوعات مربوط به این حوزه پرداخته است و خدمات بی‌نظیری مانند درج آگهی رایگان ارائه می‌دهد. هدف این سایت دسترسی راحت کاربران به بخش‌های مختلف صنعت ساخت و ساز است. شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی  می‌توانند با درج رپورتاژ آگهی در بسپار دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و تعامل مثبتی با بخش‌های دیگر برقرار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سایت بسپار شوید.

http://www.bespar.net

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied