شمانیوز
شما نیوز

ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم

بررسی رشد قیمت بیت کوین و اتریوم در آینده نزدیک

بازار مشتقات ارزهای رمزنگاری شده علیرغم سرکوب مقررات بر زیر اکوسیستم در سال 2021 به رشد خود ادامه می دهد.

بررسی رشد قیمت بیت کوین و اتریوم در آینده نزدیک
 

به گزارش شمانیوز بازار ارزهای رمزنگاری شده از رکود دو ماهه ای که از اواخر ماه مه تا پایان ژوئیه در آن ایجاد شده بود ، با موفقیت روبرو شد. بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) پیشگام این اتهام هستند و در دو هفته گذشته سود چشمگیری را ثبت کرده اند. بازار شاهد سطوحی از قیمت است که در ماه مه امسال به آن رسیده بود.

همراه با افزایش قیمت ، بازار مشتقات ارزهای رمزنگاری شده که شامل ابزارهای مالی مانند معاملات آتی ، اختیار معامله و حتی معاملات آتی خرد است نیز شاهد افزایش علاقه سرمایه گذاران است. بر اساس داده های Bybt ، علاقه باز (OI) به گزینه های بیت کوین در همه مبادلات جهانی که این محصول را ارائه می دهند ، از کمترین میزان سالانه 3.63 میلیارد دلار در 26 ژوئن بیش از دو برابر شده و به بالاترین سطح 90 روزه 7.86 میلیارد دلار در 14 اوت رسیده است. Cointelegraph این افزایش را در OI با Shane Ai ، سرپرست R&D محصول Bybit ، مبادله مشتقات ارزهای رمزنگاری شده ، گفت: "افزایش OI Option بیشتر توسط بازیگران نهادی ایجاد می شود و محبوبیت روزافزون سیستم عامل های OTC شخص ثالث اجرای آسانتر استراتژیهای چندپایه با نقدینگی عمیق-که پیش شرطهای مشارکت بیشتر نهادی هستند "را تسهیل کرد." داده های ارائه دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant همچنین نشان می دهد که موسسات BTC را به همان روشی که در اواخر سال 2020 خریداری کردند ، خریداری می کنند.
اتریوم
 
جهش مشابهی در رشد در معیارهای بازار گزینه های اتر نیز مشاهده می شود. OI در گزینه های اتر 75 درصد از 2.42 میلیارد دلار در 30 ژوئیه 75 درصد افزایش یافت و در 14 آگوست به بالاترین سطح دو ماه گذشته یعنی 4.26 میلیارد دلار رسید. این رشد سالانه (سالانه) را برای این بازار در 846 درصد قرار می دهد.
قابل ذکر است ، بازار مشتقات رمزنگاری شده هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است ، زیرا در سه ماهه دوم 2020 به وجود آمد. حتی غول بانکداری سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس برنامه های خود را در اوایل ماه ژوئن برای گسترش هجوم خود به بازارهای رمزنگاری با گزینه های اتر اعلام کرد.
• داده های CME رشد قوی را در سال 2021 نشان می دهد
این رشد حتی در محصولات مشتقات رمزنگاری ارائه شده توسط بورس تجاری شیکاگو (CME) ، بزرگترین صرافی مشتقات جهان مشاهده می شود. CME اغلب به عنوان معیاری برای منافع نهادی در نظر گرفته می شود. در حال حاضر ، آنها چهار پیشنهاد مشتق رمزنگاری دارند ، آینده بیت کوین ، معاملات آتی اتر ، معاملات آتی بیت کوین و گزینه های بیت کوین.
طبق داده های ارائه شده توسط CME ، تا 11 آگوست ، متوسط حجم روزانه (ADV) در قراردادهای آتی بیت کوین آنها تقریباً 30 درصد افزایش یافته است از 8231 قرارداد سالانه تا به امروز در سال 2020 به 10667 قرارداد در سال جاری تا سال 2021. در همان مدت زمان سود ، سود باز برای این قراردادهای آتی 18.6 درصد افزایش یافت و به 8،988 قرارداد در سال 2021 رسید.
در حالی که CME به ترتیب از سال 2017 و 2020 معاملات آتی BTC خود را ارائه می دهد ، این صرافی هر دو آینده آتی Ether و Micro BTC خود را در اوایل امسال در فوریه و مه راه اندازی کرد.

از زمان راه اندازی آنها در 8 فوریه ، قراردادهای آتی CME Ether دارای 2864 قرارداد ADV با میانگین سود 2.436 قرارداد بوده است. حجم بی سابقه ای از 11،980 قرارداد در 19 مه و OI رکورد 3،977 قرارداد در 1 ژوئن معامله شد.

در مورد CME Micro BTC Futures ، آنها ADV از 21،667 قرارداد با OI خود به طور متوسط 19،990 قرارداد داشته اند. این محصول طوری طراحی شده است که حتی سرمایه گذاران خرده فروشی بتوانند ریسک قیمت بیت کوین خود را مدیریت کنند. اندازه آن 1/10 بیت کوین است و از زمان راه اندازی 1.5 میلیون قرارداد معامله شده است. بالاترین رکورد 94،770 قرارداد در 19 مه معامله شد و رکورد سود 38،073 قرارداد در اول ژوئن به دست آمد.
Cointelegraph این رشد را در بازارها با Luuk Strijers ، مدیر ارشد تجاری مبادله ارزهای رمزنگاری شده ، Deribit مورد بحث قرار داد که اظهار داشت:
"ما شاهد رشد باور نکردنی در سه ماهه اول و دوم دوم امسال بودیم که نشان دهنده پتانسیل مشتقات و در مورد ما به طور خاص ، گزینه هایی است که توسط تقاضای روزافزون مشتریان ایجاد می شود. ما انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد زیرا ما در حال افزایش تعداد مشتریان (نهادی) هستیم. "
• رشد ارگانیک با فعالیت ETH پشتیبانی می شود
استرایجرز افزود که جهش OI در ماه آگوست نه تنها به دلیل افزایش قیمت منجر به افزایش ارزش تصور شده بلکه به دلیل افزایش تعداد قراردادهای باز پس از انقضای بزرگ Q2 برای گزینه های BTC بود.
این نشان می دهد که رشد OI که در حال حاضر در بازار در حال انجام است ، ارگانیک است و فقط محصول جانبی افزایش ارزش تصوری نیست. وی با اشاره به اینکه این تأثیر برای اتر بیشتر بود ، افزود:
"مورد دوم با راه اندازی EIP-1559 توضیح داده می شود و نتیجه آن این است که از زمان ارتقاء به ارزش 100 میلیون دلار ETH سوزانده شده است. علاوه بر این ، تبلیغات NFT باعث می شود بسیاری از مردم NFT بخرند ، از ETH خود استفاده کنند و به جای آن تماس های صعودی بخرند تا از دستاورد احتمالی جلوگیری کنند. "
شبکه اتریوم سرانجام در 5 آگوست تحت ارتقاء لندن قرار گرفت که در آن پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 15159 مطرح شد که مکانیسم قیمت گذاری تراکنش ها را برای شبکه و مدیریت هزینه ها تغییر می دهد. استرایجرز در مورد تاثیر هارد فورک لندن بر باد مخالف ETH اظهار داشت: "به نظر می رسد بازار از تغییرات فورک لندن استقبال می کند. بسیاری از ETH قبلاً در قراردادهای هوشمند قفل شده بودند یا به توافق رسیده بودند ، و در حال حاضر عرضه به دلیل مکانیسم سوختن گاز کمیاب تر شده و قیمت ها را به سمت بالا می برد. "
Ai بیشتر در مورد تاثیر خاص هارد فورک بر بازار مشتقات ETH اشاره کرد و گفت که ساختار مدت ETH IV وارد کانتانگو شده است (سناریویی که در آن قیمت آتی دارایی بیشتر از قیمت لحظه ای است) ، در کنار تماس سریع تر. با مشاهده روندها در زمان ، کج روی بگذارید. انحرافات شدیدتر اغلب می تواند نشان دهنده قیمت های بالاتر برای گزینه های خارج از پول (OTM) و قیمت پایین تر برای گزینه های تماس OTM باشد.
چندین بازیگر در صنعت با راه حل های خودکار برای ساده سازی معاملات گزینه های بیت کوین برای سرمایه گذاران خرده نوآوری می کنند. صرافی دلتا ، یک پلت فرم مشتقات رمزنگاری شده ، اخیراً معاملات خودکار را تحت نام محصول "Enhanced Yield" برای BTC ، ETH و Tether (USDT) آغاز کرد.
• اخطار نظارتی از معاملات مشتقات
علیرغم رشد بسیار زیاد بازار مشتقات رمزنگاری ، یا بهتر بگویم به دلیل آن ، مقامات نظارتی اغلب به این بخش شک دارند. در گذشته اخیر ، سازمان های مختلف هشدارهای هشداردهنده خود را برای مهار اقدامات بازیکنانی که این ابزارهای مالی را در بازار ارائه می دهند ، محدود کرده اند.
در یک توافق عمومی ، BitMEX با پرداخت 100 میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) و شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) موافقت کرده است تا پرونده ای را در 1 اکتبر 2020 در دادگاه منطقه ای ایالات متحده تشکیل دهد. استراحت کردن CFTC مالکان BitMEX را متهم به "عملکرد غیرقانونی پلتفرم مشتقات ارز رمزنگاری شده" و نقض قانون پولشویی (AML) کرد.
در نمونه دیگری از نهادهای نظارتی که نظارت خود را بر روی زیر اکوسیستم معاملات مشتقات افزایش می دهند ، صرافی ارزهای رمزنگاری شده Binance اعلام کرده است که معاملات مشتقات خود را در منطقه اروپا ، از آلمان ، ایتالیا و هلند آغاز می کند. علاوه بر منطقه اتحادیه اروپا ، Binance همچنین اعلام کرده است که دسترسی به محصولات مشتقه را برای کاربران آن در هنگ کنگ محدود می کند. مدیر عامل شرکت Changpeng Zhao اشاره کرد که این یک اقدام برای ایجاد "بهترین شیوه های انطباق رمزنگاری در سراسر جهان" است.
در اوایل ژانویه سال جاری ، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) مبادلات رمزنگاری را از فروش مشتقات رمزنگاری شده و اسکناس های مبادله ای (ETN) به مصرف کنندگان خرده فروشی ممنوع کرد. مقامات نظارتی دلیل این ممنوعیت را اینگونه ذکر کرده اند که "این محصولات به دلیل ضرر و زیان آنها برای مصرف کنندگان خرده فروشی مناسب نیست."
علیرغم برخورد سازمان های نظارتی با مشتقات ارز رمزنگاری شده ، بازارهای آتی و اختیار معامله در این سال همچنان به رشد چشمگیری خود ادامه داده اند. گزارشی از اینکا دیجیتال نشان داد که صدها معامله گر در ایالات متحده از مقررات محلی طفره می روند و دارایی های مشتق رمزنگاری شده در صرافی هایی مانند FTX و Binance را معامله می کنند. این سکوها دارای همتایان رسمی ایالات متحده هستند که به دلیل نگرانی های قانونی محصولات مشتقه را در پلتفرم خود ارائه نمی دهند.
با این حال ، برت هریسون ، رئیس FTX.US ، همتای آمریکایی FTX ، اخیراً اظهار داشت که هدف این پلت فرم ارائه معاملات مشتقات رمزنگاری شده در ایالات متحده در کمتر از یک سال است. هریسون همچنین اشاره کرد که سرمایه گذاران نهادی مسئول تقریباً 70 درصد حجم معاملات FTX.US هستند ، هدف فعلی آنها رشد پایگاه خرده فروشی خود در کشور است.
این استدلال می تواند نیروی محرک تصمیم اخیر صرافی برای استخدام کوین اولیری - معروف به آقای شگفت انگیز از شهرت Shark Tank - به عنوان سفیر برند و سخنگوی رسمی FTX باشد.
در حالی که این می تواند یک حدس محض باشد ، رشد بازار مشتقات رمزنگاری در آینده با بهبود نقدینگی غیرقابل انکار و اجتناب ناپذیر است. این ابزارهایی که راه حل های ریسک را ارائه می دهند ، بسیار مورد نیاز سرمایه گذاران هستند ، به ویژه در این مواقع با نوسانات زیاد.
منبع: cointelegraph.com
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied