شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا امروز

پیش بینی قیمت طلا بعد از تعطیلات کرونایی

به گفته فعالان در بازار طلا خرید و فروش قیمت طلا در ایام محرم بسیار کم شده است. اما گفته اند کاهش قیمت طلا موقتی است و افزایش قیمت طلا بعد از تعطیلات حتمی است.

پیش بینی قیمت طلا بعد از تعطیلات کرونایی

به گزارش شمانیوز: قیمت طلا هر روز دارای نوسانات زیادی است. به گفته فعالان در بازار طلا خرید و فروش قیمت طلا در ایام محرم بسیار کم شده است. اما گفته اند کاهش قیمت طلا موقتی است و افزایش قیمت طلا بعد از تعطیلات حتمی است.

در بازار ایران تقاضا برای خرید طلا به دلیل شیوع ویروس کرونا و آغاز ماه محرم کاهش پیدا کرد. طلافروشان می گویند کاهش قیمت طلا در بازار ایران موقتی است و علت این کاهش قیمت تعطیلی واحدهای صنفی و بانک هاست. 

برخی از فعالان بازار به تصرف هرات به دست طالبان و تاثیر آن در بازار دلار و طلا اشاره می کنند. رئیس اتحادیه طلای بابل با اشاره به این موضوع توضیح داد:با اتفاقات اخیر، طلا در بازار ایران و جهانی گران می شود، چراکه یکی از مولفه های اثرگذار در قیمت طلا قیمت دلار است. همچنین پیشروی طالبان در افغانستان نشان داده که سیگنال افزایشی برای قیمت دلار در تهران داشته است. 

 سید مهدی تاج داران گفت:علت روند کاهشی قیمت طلا به تعطیلی بازارها به خاطر موج پنجم کرونا و همچنین شروع ماه محرم است. 

او معتقد است چنانچه واکسیناسیون عمومی با قدرت انجام می شد و کشور در شرایط نرمالی قرار داشت قیمت طلا و سکه در ایران سیر نزولی پیدا نمی کرد. 

تاج داران ادامه داد:با شرایط به وجود آمده در منطقه، رکود بازارهای موازی طلا همچون بورس و مسکن، به نظر می رسد بعد از تعطیلات سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش پیدا کند.

ابهام درباره عملکرد طالبان در حوزه اقتصاد و نگاه آنها به بازار ارز در کشور افغانستان چیزی است که باعث نگرانی فعالان بازار ارز ایران شده است. کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز به تجارت نیوز گفته بود:«نمی دانیم طالبان قرار است با سیستم دلار در افغانستان و بانکداری در این کشور چه کند.» 

همزمان با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان باید دید در ایران بعد از تعطیلات قیمت طلا چه روندی به خودش می گیرد؟ 

 چندی پیش و قبل از تحولات منطقه سید مهدی تاج داران، رئیس اتحادیه طلای بابل گفته بود:« در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش بینی می شود قیمت طلا در هفته پیش رو در محدوده یک میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه در محدوده 11 میلیون و 500 هزار تومان معامله شود.» 

وعده ای که به خاطر اتفاقات اخیر در منطقه محقق نشد و قیمت طلا با 40 هزار تومان افزایش نسبت به پنج روز گذشته به یک میلیون و 140 هزار تومان رسید و سکه هم 394 هزار تومان گران کرد. به طوری که سکه در معاملات امروز با قیمت 11 میلیون 894 هزار تومان معامله شد.

قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته ( 27 مرداد) به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۳۴ درصد افت به ۱۱,۴۴۹,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا با ۰.۲۲ درصد افت به ۱,۷۸۳.۳۴ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۱۸,۱۷۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۰۴ درصد افت به قیمت ۱۱۲,۴۸۰,۰۰۰‬ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم سکه با ۰.۳ درصد افت به قیمت ۶۰,۳۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۴ درصد افت به قیمت ۳۷,۸۵۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۵ درصد افت به قیمت ۲۲,۹۶۵,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۰۳ درصد افت به ۲۶۸,۹۹۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۰۳ درصد رشد به ۳۰۵,۰۹۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۷۵ درصد افت به ۳۷۲,۳۹۰ ریال رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied