شمانیوز
شما نیوز

حرف های سعید ملایی بعد از پناهندگی درآلمان+جزئیات

جودوکار سابق تیم ملی ایران که با تازگی در آلمان پناهنده شده است گفت که پس از حل موضوع پناهنگی برای کسب مدال در المپیک تمرکز خواهد کرد.

 حرف های سعید ملایی بعد از پناهندگی درآلمان+جزئیات

به گزارش خبرنگارنگارشمانیوز و به نقل از رکنا:سعید ملایی دارنده مدال طلای جهان که پس از پایان رقابت های قهرمانی جودوی جهان ۲۰۱۹ در ژاپن از بازگشت به ایران خودداری کرد و راهی آلمان شد، رسما در آلمان پناهنده شد. این در حالی است که او هیچ مشکلی برای بازگشت به کشور نداشت و در سناریویی با هدایت فدراسیون جهانی جودو باعث تعلیق جودوی ایران شد.

سعید ملایی پس از اعلام پناهنگی‌اش در آلمان در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون جهانی جودو گفت: خیلی خوشحال هستم و می‌خواهم از تمام کسانی که در این دوران سخت به من کمک کردند از صمیم قلبم تشکر کنم. حالا می توانم روی جودو تمرکز کنم تا برای رویدادهای بعدی و المپیک آماده شوم.

 پناهندگی سعید ملایی در آلمان در حالی منتشر شده که او بعد از رقابت‌های جهانی ژاپن هیچ گاه از قصد خود برای پناهنگی سخن نگفته بود و تصمیم داشت زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک در المپیک 2020 توکیو مبارزه کند.

فدراسیون جهانی جودو اخیرا فدراسیون ایران را به دلیل آنچه که عدم رعایت منشور المپیک در رقابت‌ها خوانده از انجام هرگونه رقابتی در عرصه قاره‌ای و جهانی محروم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied