شمانیوز
شما نیوز

حریفان استقلال در آسیا را بیشتر بشناسید+ جزئیات

تیم استقلال در صورت عبور از مرحله پلی آف آسیا به گروه A وارد خواهد شد.

حریفان استقلال در آسیا را بیشتر بشناسید+ جزئیات

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  ظهر امروز مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ها حریفان خود را شناختند. فوتبال ایران امسال 4 نماینده در بازی ها دارد که 2 تیم در مرحله گروهی حاضر هستند و 2 تیم هم باید با عبور از مرحله پلی آف، به مسابقات وارد شوند.

یکی از تیم های حاضر در دور مقدماتی، استقلال است. آبی های پایتخت که فصل گذشته را در رتبه سوم جدول به پایان رساندند، به عنوان سومین نماینده ایران سهمیه آسیا را کسب کردند. به همین منظور پس از انجام دو بازی مقدماتی می توانند به مرحله گروهی برسند.

استقلال باید روز یکم بهمن ماه در خانه میزبان برنده بازی الفیصلی اردن و الکویت کویت باشد. این دو تیم قهرمان لیگ های داخلی خود هستند و تنها نماینده کشورهای خود در این فصل آسیا به شمار می روند.

در صورت کسب برتری در این بازی، استقلال یک هفته بعد در کشور قطر به مصاف تیم الریان خواهد رفت. این بازی آزمون دشواری برای نماینده ایران است و تیم قدرتمندی انتظار استقلال را در آخرین مرحله پلی آف آسیایی می کشد. الریان فصل قبل در لیگ ستارگان رتبه چهارم را به دست آورد و امسال هم تا پایان هفته دهم، 22 امتیاز کسب کرده و بعد از الدحیل در رده دوم لیگ قرار دارد.

برنده این پلی آف به گروه A لیگ قهرمانان وارد می شود؛ جایی که حضور تیم های الشرطه عراق و الوحده امارات قطعی است و دیگر تیم گروه هم از طریق یک پلی آف دیگر مشخص می شود.

Op3yTHcvehtk

تیم الشرطه تنها نماینده مستقیم فوتبال عراق در دور گروهی آسیا است. این تیم قهرمان فصل قبل فوتبال عراق شده و در بازی های امسال هم تا قبل تعطیلی لیگ، از 3 بازی 4 امتیاز گرفته و در رده دوازدهم جدول ایستاده است.

QVrxrCc1im8x

الوحده در فصل گذشته لیگ امارات رتبه سوم را به دست آورد. این تیم در رقابت های امسال البته در بین تیم های نخست قرار ندارد و تا کنون با انجام 7 بازی 10 امتیازی است و در رتبه ششم جای گرفته است.

اما دیگر تیم این گروه که از پلی آف بیرون می آید، یکی از تیم های لوکوموتیو ازبکستان، استقلال تاجیکستان و الاهلی عربستان است. به جز استقلال که بهترین تیم تاجیکستان است، لوکوموتیو به عنوان نایب قهرمان لیگ ازبکستان در این بین حضور دارد و تیم الاهلی که یکی از مدعیان لیگ عربستان به شمار می رود. الاهلی فصل گذشته در رده چهارم لیگ ایستاد و امسال در رتبه سوم جدول با 20 امتیاز قرار دارد. تیم های اول و دوم لیگ عربستان هم 20 امتیازی هستند و رقابت قهرمانی در لیگ این کشور خیلی نزدیک است.

32gV0LlT8aMd

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied