شمانیوز
شما نیوز

آمده ام تا ستاره سوم را با استقلال بگیریم

گزینه مدیرعاملی تیم فوتبال استقلال می گوید وزارت ورزش به جز او یک گزینه دیگر هم دارد.

آمده ام تا ستاره سوم را با استقلال بگیریم

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  بعد از موافقت وزارت ورزش و جوانان با استعفای امیرحسین فتحی از علی فتح الله زاده به عنوان گزینه اصلی جانشین او یاد می شود هرچند که این مدیر فوتبال ایران می گوید وزارت ورزش و جوانان به جز او یک گزینه دیگر هم دارد.

 

علی فتح الله زاده در گفت و گوی مفصلی در مورد مسائل روز استقلال صحبت کرد که در ادامه آن را می خوانید:

حضور شما به عنوان مدیرعامل استقلال قطعی شده است؟

نه هنوز، من امروز صحبت کرده ام و قرار است وزیر ورزش و جوانان به من خبر بدهند که چه اتفاقی رخ داده است.

شما برای رسیدن به مدیرعاملی استقلال رقیب هم دارید؟

بله مثل اینکه به جز من یک گزینه دیگر هم هست که امیدوارم فرد اصلح انتخاب شود.

شما یک بار مصاحبه کردید که تا سلطانی فر وزیر ورزش باشد شما مدیرعامل استقلال نمی شوید.

من هرگز این حرف را نزدم و شما یک مصاحبه از من بیاورید. بالاخره شما دیدید در همین چندساله 4 مدیرعامل انتخاب شده است که من جزو آنها نبودم و الان هم می گویم که شاید من نفر نزدیک به ورزارت ورزش نبودم. ضمن اینکه الان خیلی چیزها تغییر کرده است. به هرحال پشت سر من حرف هایی بوده که حالا خود آقای سلطانی فر هم متوجه شده که چه خبر است و عده ای علیه من جوسازی می کردند.

ولی الان مصاحبه ای جلوی ما است که شما در آن گفته اید تا معاونین وزیر باشند اجازه نمی دهند شما مدیرعامل استقلال شوید.

الان همه آنها رفته اند. (با خنده)

از استراماچونی خبر دارید؟

من با ایشان در ارتباط نیستم ولی از طریق دوستانم متوجه شده ام ایشان الان رم و آماده مذاکره هستند. اگر قرار شد ما مسوولیت بگیریم خیلی زود با ایشان تماس می گیریم و تلاش می کنم او را برگردانیم. فکر می کنم برگرداندن ایشان خیلی کار سختی نیست.

با استعفای فتحی الان چه کسی با استراماچونی در تماس است؟

آقای خلیل زاده این موضوع را پیگیری می کند.

اگر شما مدیرعامل شوید با اعضای فعلی ادامه می دهید؟

آقای خلیل زاده استقلالی هستند و خیلی زحمت کشیده اند و به کارشان ادامه می دهند. انتخاب اعضای هئیت مدیره با وزیر است اما ما هیچ مشکلی با آنها نداریم و با همین اعضا به کارمان ادامه می دهیم.

Kgz37RmWqjsH


شما برای آمدن به استقلال برنامه 4 ساله داده اید. درست است؟

نه دوستان قبل راه کارهایی را برای واگذاری دو باشگاه ارائه می کردند و من گفتم واگذاری دو باشگاه سخت است. من گفتم باشگاه ها را پیمانکاری به افراد علاقه مند بدهند و بعد اگر آن گروه موفق نبود به کس دیگری واگذار شود. این حرف الان نیست و برای سه چهار سال پیش است.

به نظر شما چه ویژگی در کارنامه مدیرعاملی شما دیده شده است که دوباره بعد از چند سال شما گزینه مدیرعاملی شده اید؟

من فکر می کنم جام ها مهم است، به هرحال برای کارنامه مدیران هم مثل بازیکنان معدل در نظر گرفته می شود. نکته دیگر هم فکر می کنم لطفی است که هواداران به بنده حقیر دارند.

ماجرای برگشتن استراماچونی قبل از انتخاب مدیرعامل رخ می‌دهد؟

به هرحال آقای خلیل زاده محکم دارند این موضوع را پیگیری می کنند. به هرحال تا وزیر تصمیم نهایی را می گیرد حتما باید کارهای بازگشت استراماچونی انجام شود که انجام هم می شود.

استقلال الان صدرنشین لیگ است، به عنوان کسی که سه دوره تجربه مدیرعاملی در استقلال را دارید عملکرد فتحی را چطور ارزیابی می کنید؟ چرا هیچکس او را دوست نداشت؟

من بارها گفته ام که ایشان خیلی برای استقلال زحمت کشیده اند. استقلال مشکلات زیادی داشت و اداره چنین باشگاهی بسیار سخت است. مشکل این بود که هوادار بازیکن بزرگ می خواست و آقای فتحی وعده می داد ولی عملی نمی شد، در مورد سوپر جام صحبت می کردند ولی عملی نمی شد، می گفتند استراماچونی می ماند ولی ایشان تیم را رها کرد و رفت. این مسائل باعث شد هواداران کم اعتماد شوند در حالی که شاید می شد با هوادار صادقانه مسائل را در میان گذاشت. البته همه باید بپذیریم ایشان خیلی زحمت کشیدند.

شما جایی گفته اید 90 درصد استراماچونی را برمی گردانم.

ببینید زمان هم خیلی مهم است، اگر امشب مدیرعامل شوم 90 درصد استراماچونی را بر می گردانم ولی اگر زمان بگذرد ممکن است او با تیم دیگری مذاکره کند یا شرایط تغییر کند.

اگر به هردلیلی استراماچونی برنگردد، این را در فرهاد مجیدی می بینید که سرمربی استقلال و جانشین استراماچونی شود؟ البته این به این معنی نیست که مجیدی مربی بدی است بلکه بحث اینکه به جای استراماچونی بیاید مهم است.

چون من هنوز مدیرعامل استقلال نشده ام، اگر حرفی بزنم ممکن است شرایط برای مدیر بعدی سخت شود ولی در کل اگر استراماچونی بیاید یک شرایط ایجاد می شود و اگر نیاید شرایط دیگری رخ می دهد. با این حال فرهاد مجیدی هم از سرمایه های باشگاه است که حتما می توانیم روی کمک او حساب کنیم.

10

در یک روز گذشته شما و جواد زرینچه مصاحبه های تندی علیه هم انجام داده اید. به نظر شما در شرایط فعلی این کار درستی بود؟

من همان زمان اتفاقی که افتاد را تکذیب کردم، وقتی تکذیب می کنم یعنی این موضوع مورد تایید ما نیست. به هرحال آقای زرینچه تحت فشار صحبت هایی را مطرح کردند و من دیگر سکوت می کنم تا شاید خودش متوجه شود با کسی که از خودش ریش سفیدتر است نباید اینطوری صحبت می کرد.

ولی شما شاید نباید در مورد صدای ضبط شده تان به هرکسی اعتماد می کردید.

به هرحال ممکن است شما در عصبانیت حرف هایی بزنید و به بازیکن محبوب تان بد و بیراه بگویید ولی این نیت قلبی شما نیست. آن صدا نباید  منتشر می شد اما جواد زرینچه در یک بحث درون خانوادگی نباید به من بد و بیراه می گفت.

اگر شما مدیرعامل استقلال شوید با جواد زرینچه ادامه می دهید؟

نه مگر قرار است هرکسی از ما انتقاد می کند ما او را برکنار کنیم؟ اگر من مدیرعامل استقلال شوم حتما این فرد بزرگ کنار ما خواهد بود.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied