شمانیوز
شما نیوز

آشنایی با محبوب‌ترین گلر خارجی تاریخ پرسپولیس!

یک نمایش فوق العاده با چند سیو نجات بخش و یک خوشحالی ویژه؛ بوژیدار رادوشوویچ هرروز بر میزان محبوبیتش نزد پرسپولیسی ها می‌افزاید و حالا خیلی ها او را با نیلسون کوریا جونیور مقایسه می‌کنند.

آشنایی با محبوب‌ترین گلر خارجی تاریخ پرسپولیس!

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  بازیکنان خارجی همیشه جایگاه ویژه ای در تیم های ایرانی داشته اند. روزگاری آلن ویتل ستاره خط حمله پرسپولیس، چهره محبوب هواداران این تیم بود و همین حالا نیز گلزن ترین خارجی باشگاه محسوب می‌شود و حالا بوژیدار رادوشوویچ به عنوان ستاره خط دروازه، چنین جایگاهی بین طرفداران دارد. اما آیا می‌توان جایگاهی بیش از این نیز برای گلر اهل کشور کرواسی قائل بود؟

پرسپولیس تاکنون 51 بازیکن خارجی داشته که 20 نفر از آن ها کمتر از ده بازی در ترکیب سرخپوشان بوده اند؛ مثل ویلیام مک لوری، براندائو جونیور و... . از بین 31 بازیکن دیگر هم به همراه همین بوژیدار رادوشوویچ، می‌شود نام ده نفر را آورد که مورد علاقه هواداران پرسپولیس هستند: آلن ویتل، ماته دراگه چوویچ، رابرت ساها، ایمون زاید، آسمیر آودوکیچ، نیلسون کوریا، فرناندو گابریل، لوکا ماریچ، جری بنگستون و شاید گادوین منشا.

KolK4gYJfgjM

در این لیست 11 نفره، ایمون زاید به سبب هت‌تریک در دربی تهران موقعیت ویژه ای دارد و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. یک نکته جالب این که صفحه اینستاگرامی ایمون زاید 507 هزار دنبال کننده دارد و این در حالی است که در دوران فوتبالی او این شبکه اجتماعی وجود خارجی نداشت. یعنی به عبارت بهتر، باوجود گذشت چند سال از آن هت تریک تاریخی، هواداران هنوز ستاره ایرلندی را فراموش نکرده اند. همچنین هواداران پرسپولیس بیش از 100 پیج هواداری برای مهاجم سابق تیم خود ساخته اند و در آن فعالیت مستمر دارند! البته رادوشوویچ 70 هزار دنبال کننده بیشتری دارد اما به همان نکته زمان نیز باید توجه کرد.

بنابراین باتوجه به این که رادوشوویچ در این سال ها گلر شماره یک نبوده یا در دربی تهران بازی نکرده، محبوب ترین بازیکن خارجی باشگاه نیست. هرچند که او فرصت دستیابی به چنین جایگاهی را در سال های آینده دارد اما حالا می‌توان گفت که در رقابت با فوتبالیست هایی چون جری بنگستون (گلزن دربی)، گادوین منشا (گلزن بازی با الدحیل)، ماته دراگه چوویچ (مهاجم دوم تیم قهرمان) و نیلسون کوریا (گلر تیم علی دایی) رادوشوویچ در جایگاه دوم محبوب ترین بازیکنان خارجی باشگاه قرار دارد.

vf4hRE6qfIIM

اما یک نظرسنجی در بین رسانه های هواداری پرسپولیس نشان می‌دهد که از بین ساشا ایلیچ، آسمیر آودوکیچ، نیلسون کوریا و بوژیدار رادوشوویچ، هواداران پرسپولیس علاقه بیشتری به این گلر کروات دارند و او را محبوب ترین گلر خارجی تیم خود می‌دانند. این در حالی است که نیلسون دو فصل و نیم گلر شماره یک پرسپولیس بود و به خصوص در لیگ دوازدهم و سیزدهم، عملکرد فوق العاده ای داشت و بیشترین تعداد کلین شیت را نیز ثبت کرد.

با این حال شاید آن چه که رادوشوویچ را بالاتر از نیلسون کوریا قرار داده، فارغ از نمایش فنی، رفتارهای داخل و کنار زمین و همچنین مصاحبه های بوژیدار رادوشوویچ باشد. اگرچه او تاکنون هر وقت در زمین بازی حضور داشته، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اما فاکتورهایی چون نیمکت نشینی بدون ایجاد حاشیه، تعصب و علاقه به تیم پرسپولیس، تهییج هواداران و... باعث شده تا پرسپولیسی ها اقبال ویژه ای نسبت به این دروازه بان نشان دهند.

HUDhVCFOz8k6

همچنین رادوشوویچ اکنون با سابقه ترین خارجی تاریخ باشگاه محسوب می‌شود و اگر فصل بعد نیز در پرسپولیس بماند، شاید به بازوبند کاپیتانی هم برسد. از طرف دیگر باید به این نکته هم توجه کرد که این نظرسنجی ها اکنون در شرایطی به ثبت رسیده که رادو یک نمایش موفقیت آمیز داشته اما چند سال از حضور نیلسون در پرسپولیس می‌گذرد.

در تاریخ باشگاه پرسپولیس علاوه بر نیلسون، آودوکیچ، رادو و ایلیچ،  دو گلر خارجی دیگر هم بوده اند. یکی ژان نیکولوفسکی که با ابهام ها و شائبه های فراوان از مقدونیه به ایران آمد و هیچگاه هم بازی نکرد و دیگری الکساندر لوبانف که بسیاری اعتقاد دارند از عوامل عدم قهرمانی پرسپولیس در لیگ پانزدهم است. حالا می‌توان گفت در مقطع کنونی رادوشوویچ محبوب ترین گلر خارجی تاریخ پرسپولیس باشد اما باید دید آیا او می تواند این جایگاه را در سال های آینده نیز حفظ کند یا حتی به ایمون زاید برسد یا نه؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied