شمانیوز
شما نیوز

تاتنهام – چلسی؛

نبرد خـاص مورینیو در اوج حساسیت

نبرد تیمِ مورینیو و چلسی در لیگ برتر باز هم اتفاق‌های جالبی را رقم خواهد زد.

 نبرد خـاص مورینیو در اوج حساسیت

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از خبرورزشی ؛ مورینیو این مرتبه با تاتنهام برابر چلسی. هفته هجدهم لیگ برتر باز هم شاهد تقابلی پرهیجان خواهیم بود. مورینیو از ساعت ۲۰ باید تیمش را در خانه به مصاف تیمی بفرستد که خاطرات زیادی با آن دارد.

تاتنهام؛ کری دوبل
یک ماه پیش باشگاه تاتنهام همه را با استخدام ژوزه مورینیو غافلگیر کرد. تصمیمی که با شرایط این روز‌های اسپرز به نظر می‌رسد منطقی باشد. آقای خاص همیشه نشان داده کری‌خواندن و چالش‌های این‌چنینی را دوست دارد. قطعاً او وقتی با تاتنهام مذاکره می‌کرد برنامه تیم جدیدش را بررسی کرده. در عرض یک ماه هم با منچستریونایتد روبه‌رو شده و هم به چلسی می‌رسد. برابر یونایتد که تیمش موفق نبود، حالا باید ببینیم مقابل تیمی که خاطرات پرشماری در انگلیس و لندن با آن دارد چه خواهد کرد. آمار خوب آقای‌خاص برابر تیم‌های سابقش در خانه هواداران را امیدوار می‌کند. بازی امشب خاص‌تر از همیشه است، چراکه مورینیو با چلسی کری دارد و هم هواداران اسپرز با هواداران چلسی.

چلسی؛ شاگرد شایسته
در هر مقطعی از فصل که از چلسی نوشته‌ایم این تیم شرایط متفاوتی داشته. با باخت سنگین شروع کردند، سپس به جایی رسیدند که فقط صدرنشین توانست تیم لمپارد را مغلوب کند. حالا فرانکی و شاگردانش از تحمل ۴ شکست در ۵ هفته اخیر سرافکنده هستند. شرایط چلسی دقیقاً برعکس تاتنهام است و برای فرار از بحران نیاز به امتیاز در خانه حریف دارند. فرانک لمپارد هم دوست ندارد برابر مربی سابقش کم بیاورد و می‌خواهد نشان دهد شاگرد شایسته‌ای بوده است. اگرچه لمپارد جایگاه مستحکمی روی نیمکت چلسی دارد و چوب‌خطش دیر پر خواهد شد، اما باید حواسش به رتبه آبی‌ها در جدول هم باشد که از چهارمی پایین‌تر نیاید. اگر امشب ببازند این رده را به اسپرز واگذار خواهند کرد.

آخرین جدال
در دیدار برگشت فصل قبل که در استمفوردبریج برگزار شد، چلسی با گل‌های پدرو و تریپیه (گل‌به‌خودی) ۲ بر صفر از سد تاتنهام گذشت.

25

آمار بازی
۵۴) در لیگ برتر انگلیس، تاتنهام و چلسی ۵۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم تاتنهام ۷ برد و سهم چلسی ۲۸ برد بوده، ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۱۲۸) هیچ تیمی بیش از چلسی در دیدار برابر تیم‌های لندنی پیروز نشده است. ۱۲۸ برد برای آبی‌ها در حالی رقم خورده که این آمار را با آرسنال شریک هستند.
۱۲) ژوزه مورینیو برابر تیم‌های سابقش در دیدار‌های خانگی ۱۲ مرتبه پیروز شده، یک تساوی داشته و هیچ‌گاه نباخته است. ۳ برد او برابر تیم‌های سابق زمان مربیگری در چلسی بوده است.
۳) تاتنهام از ۵ بازی آخرش در لیگ برتر ۳ بازی را از چلسی برده، در حالی که پیش از آن مجموعاً ۴ برد برابر همشهری‌اش داشت.
۲) چلسی فقط ۲ بازی از ۱۳ بازی آخرش در زمین تاتنهام را برده. آبی‌ها پیش از آن در ۱۷ بازی موفق شدند ۱۱ بازی را ببرند و باختی نداشتند.
۴) اسپرز تحت هدایت مورینیو ۴ بازی از ۵ دیدار آخرش در لیگ برتر را برده، در حالی که در ۱۵ بازی قبل از آن فقط ۳ برد داشت.
۵۳) ۵۳ بازیکن مختلف برای چلسی برابر تاتنهام گل زده‌اند که بیشترین فراوانی گلزن در یک نبرد لیگ برتری برای تیمی خاص است.
۵) دله اَلی در ۴ بازی آخر لیگ برتری برابر چلسی ۵ گل زده است.
۱۵) چلسی در سال ۲۰۱۹ متحمل ۱۵ شکست شده که چنین رکورد منفی‌ای از سال ۲۰۰۰ به بعد نداشته. بیشترین باخت‌شان در سال ۱۹۹۴ با ۱۷ شکست بوده است.

مصدومان و محرومان
هوگو لوریس، میشل فورم، اریک لاملا، بن دیویس و تانگی اندومبله مصدومان تاتنهام هستند که قطعاً به جدال برابر چلسی نخواهند رسید. لیست مصدومان چلسی کوتاه‌تر از قبل شده و فقط روبن لوفتوس‌چیک بازیکنی است که حتماً برابر تاتنهام غایب خواهد بود. اولیویه ژیرو و فیکایو توموری شرایط‌شان بهبود پیدا کرده و احتمال دارد امشب بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام: گاسانیگا، اوریه، داوینسون، آلدرویرلد، ورتونگن، سیسوکو، دایر، لوکاس، سون، اَلی و کین
چلسی: کپا، جیمز، رودیگر، زوما، امرسون، کانته، جورجینیو، کواچیچ، ویلیان، پولیشیچ و آبراهام

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied