شمانیوز
شما نیوز

یزدانی-تیلور در توکیو محقق می شود؟

دیوید تیلور که خودش به تازگی از بند مصدومیت رها شده، ابراز امیدواری کرده در فینال المپیک حسن یزدانی را ملاقات کند.

 یزدانی-تیلور در توکیو محقق می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  حسن یزدانی در ۲۵ سالگی به یک چهره جهانی تبدیل شده؛ تا جایی که خبر مصدومیت او چند روزی است دنیای کشتی را تحت تاثیر خود قرار داده است. این نابغه جویباری که ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهانی و یک طلای المپیک را در کارنامه اش دارد، به گفته پزشکان نهایتا از ۲ ماه دیگر می‌تواند به تشک کشتی بازگردد و تمرینات خودش را آغاز کند.

از آنجایی هم که ۷ ماه تا شروع المپیک باقی مانده و یزدانی سهمیه‌اش را برای حضور در این رقابت‌ها قطعی کرده، به نظر می‌رسد او بعد از بازگشت روی تشک حداقل ۵ ماه زمان دارد تا به دوران اوج خود بازگردد.

آنطور که هومن توکلیان، عضو ایرانی فدراسیون کشتی آمریکا گفته ستاره های کشتی آمریکا در چند روز اخیر دائما پیگیر وضعیت حسن یزدانی بودند. سایت‌های کشتی روسیه نیز بازتاب گسترده‌ای از این اتفاق تلخ برای نابغه کشتی ایران داشتند و برای حضور حسن یزدانی در المپیک توکیو ابراز امیدواری کردند.

36

حتی دیوید تیلور که خودش در ماههای اخیر با مصدومیت سنگینی دست و پنجه نرم می کرد، در پستی اینستاگرامی برای بازگشت حسن یزدانی ابراز امیدواری کرده است. این کشتی گیر آمریکایی که در سال های اخیر گربه سیاه حسن یزدانی بوده و او را ۲ بار شکست داده، خطاب به او نوشت: «برای تو آرزوی بهبودی سریع دارم. رقبای بزرگ، ورزش و مسابقات را بسیار ویژه و خاص می‌کنند. اگر همه چیز خوب پیش برود، من مشتاقانه منتظر دیدن تو در توکیو هستم.»

دنیای کشتی امیدوار به دیدن نمایش همیشگی حسن یزدانی در توکیو است. حتی جدی‌ترین رقیب این نابغه ایرانی هم برای بازگشت او ابراز امیدواری کرده تا مشخص شود نه تنها ایرانی‌ها بلکه همه دنیا برای بازگشت حسن یزدانی به تشک لحظه شماری می کنند.

بدون شک حسن یزدانی در کنار ستاره‌های دیگری همچون عبدالرشید سعداله‌یف جذابیت کشتی در المپیک را دوچندان می کنند. آنطور که پزشکان در ۲ روز اخیر توضیح داده اند، یزدانی از یک هفته دیگر تمرینات بالاتنه و فیزیوتراپی روی زانوی خود را آغاز می کند و بعد از یک دوره ۲ ماهه می تواند تمرینات کشتی را آغاز کند.

با توجه به فاصله ۷ ماهه تا المپیک بحثی در رسیدن حسن یزدانی به توکیو نیست، اما آیا در این فرصت می تواند به آمادگی گذشته خود دست پیدا کند؟ دیگر عادت کرده ایم که حسن یزدانی رقبای خود را اکثرا در همان تایم اول شکست دهد و اجازه ندهد کار به پایان ۶ دقیقه بکشد.

بدون شک ترس روی زانوی راست برای حسن یزدانی یک چالش خواهد بود که باید بتواند با آن کنار بیاید.

فازغ از تمامی این مسائل همه در انتظار مبارزه تیلور و حسن یزدانی در المپیک ۲۰۲۰ هستند؛ ۲ کشتی گیری که در ماه های اخیر با مصدومیت از ناحیه زانو مواجه شدند و عمل جراحی کردند. حالا هم تیلور در آمریکا و هم حسن یزدانی در ایران برای فتح یک فینال رویایی در المپیک توکیو دورخیز کرده‌اند؛ فینالی که همه اهالی کشتی در دنیا امیدوارند قبل از آن یزدانی و تیلور با مصدومیت دوباره مواجه نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied