شمانیوز
شما نیوز

امیدهای استقلال در مذاکره با استراماچونی زنده می شود؟

اگرچه به نظر می رسد داستان «استقلال- استرا» به بن بست رسیده اما هنوز شاید راهی برای بازشدن این گره کور وجود داشته باشد.

امیدهای استقلال در مذاکره با استراماچونی زنده می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از خبرورزشی ؛  روند تحولات باشگاه استقلال و داستان طولانی جدایی استراماچونی از جمع به گونه ای پیش می رود که انگار باید منتظر جانشین تازه ای برای این مربی ایتالیایی باشیم. در یکی دو روز گذشته حرف هایی مطرح شده که به چند مربی آماده باش داده شده و حتی بعضی رسانه ها، از فرهاد مجیدی به عنوان جدی ترین گزینه مربیگری آبی های تهران نام می برند. اما در درون باشگاه استقلال، هنوز امیدواری هایی برای بازگشت استراماچونی وجود دارد.

از صبح روز چهارشنبه اخبار غیررسمی به گوش می رسد که مدیران استقلال هنوز مایل به مذاکره با استراماچونی هستند و مربی ناراضی استقلال هم اگر کمی از مواضعش عقب نشینی کند بعید نیست که دور جدیدی از مذاکرات آغاز شود. با این اوصاف هنوز احتمال بازگشت استراماچونی به ایران وجود دارد و چه بسا با یک حرکت غیرقابل پیش بینی، بن بست ملال آور فعلی شکسته شود. این اتفاق، مهم ترین مطالبه هوادارانی است که امیدوارند با بازگشت استراماچونی در نیم فصل دوم همچنان در کورس قهرمانی باشند و بعد از 6 فصل ناکامی در لیگ، بار دیگر قهرمانی را جشن بگیرند.

33

یکی از دلایلی که باعث می شود مدیران استقلال همچنان به بازگشت مربی ایتالیایی اصرار داشته باشند، این است که استراماچونی محبوبیت فراوانی میان هواداران دارد و جانشین او احتمالاً چالش های زیادی با سکوها خواهد داشت. استراماچونی یک مورد ویژه و منحصر به فرد در فوتبال ایران است که حتی وقتی در 5 هفته اول تیمش می باخت و مساوی می کرد، هیچ شعار و انتقادی متوجه او نشد و بعد از شکست در دربی هم با حمایت تماشاگران روبرو شد. از این زاویه، کمتر نمونه ای سراغ داشتیم که یک مربی خارجی در ایران، از روز اول محبوب هواداران شود و هرچه لیگ ادامه یافت، روند محبوبیت صعودی تر شد. بدنه هواداران استقلال در همین روزهایی که استراماچونی، استقلال در فشرده ترین روزهای لیگ رها کرد و تیمش از سه بازی خانگی فقط 4 امتیاز گرفت و صدر جدول را از دست داد هم انتقاد جدی متوجه این مربی نکردند و همه تقصیرها را متوجه مدیران باشگاه استقلال کردند.

از منظری دیگر، جانشینی استراماچونی برای هر مربی دیگری، یک پروژه ترسناک و پرریسک است. چرا که توقع هواداران از مربی جدید بسیار زیاد است و به محض اولین ناکامی، فریاد «استرا، استرا» از روی سکوها شنیده خواهد شد.

مذاکرات پیچیده و طولانی میان طرف های ایرانی و استراماچونی و وکلای او، احتمالاً به مراحل پایانی نزدیک شده. فقط می ماند هواداران استقلال که همچنان کورسوی امیدی دارند که مربی محبوبشان بعد از پایان تعطیلات، بلیت یکطرفه رم-تهران را رزرو کند. آیا بعد از این همه کش و قوس، یک پایان خوش در انتظار استقلال خواهد بود؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied