شمانیوز
شما نیوز

لواندوفسکی در سال 2019 بالاتر از مسی ورونالدو + عکس

رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ، با پیشی گرفتن از همه ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا، سال 2019 را به عنوان بهترین گلزن سال دنیا به پایان خواهد برد.

لواندوفسکی در سال 2019  بالاتر از مسی ورونالدو  + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از ورزش سه، درحالیکه چند روز بیشتر به پایان سال 2019 میلادی باقی نمانده، دیگر شکی باقی نیست که رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ با پیشی گرفتن از ستاره‌های بزرگی مثل لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و کیلین امباپه، امسال را به عنوان بهترین گلزن دنیا به پایان خواهد برد.

 

لواندوفسکی در سال 2019 در 58 مسابقه‌ای که با پیراهن بایرن مونیخ و تیم ملی لهستان انجام داده 54 گل به ثمر رسانده است.

 

 

لواندوفسکی امسال در حالی این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد، که عنوان بهترین گلزن سال در یک دهه گذشته همواره در تصاحب لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بوده است. در طول این دهه تنها دو بار ستاره‌هایی به جز مسی و رونالدو توانسته بودند بهترین گلزن سال شوند. ادین ژکو در سال 2009 و هری کین در سال 2017.

 

لیونل مسی امسال در 58 بازی خود 50 گل به ثمر رسانده و چهار گل تا رسیدن به رکورد لواندوفسکی فاصله دارد. البته مسی امسال چهار بازی تیم ملی کشورش آرژانتین را از دست داده. علت عدم حضور مسی در این چهار بازی، محرومیت او از بازی‌های ملی بعد از درگیری لفظی‌اش با کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در جریان کوپا آمه‌ریکا بوده.

 

 

رتبه سوم فهرست بهترین گلزنان سال دنیا در اختیار کیلین امباپه پدیده جوان فرانسوی قرار دارد که در 49 بازی برای پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه 49 گل به ثمر رسانده است.

 

 

رتبه چهارم این فهرست به رحیم استرلینگ ستاره انگلیسی منچسترسیتی تعلق گرفته که در سالی که گذشت برای سیتی و تیم ملی انگلیس 41 گل به ثمر رسانده و البته تا پیش از سال نوی میلادی می‌تواند این آمار خود را بیشتر کند.

 

 

اما به جز اروپا، در دیگر نقاط دنیا، اران زاهاوی برای باشگاه خود گوانگژوی چین و تیم ملی رژیم اشغالگر 40 گل به ثمر رسانده. دیگر ستاره غیر اروپایی که توانسته در بین ده نفر اول قرار بگیرد کارلوس ولا است که برای باشگاهش لس‌آنجلس گلکسی 38 گل به ثمر رسانده.

 

 

نکته جالب دیگر این فهرست حضور بازیکنی از یک باشگاه آسیایی در رتبه دهم جدول است. عبدالرزاق حمدالله بازیکن تیم النصر عربستان با 36 گل زده به صورت مشترک با گابریل باربوسا ستاره آرژانتینی فلامینگوی برزیل رتبه دهم را به صورت مشترک به خود اختصاص داده. باربوسا که بیشتر با لقب گابی گل شناخته می شود یکی از ستاره های بزرگ امسال فوتبال باشگاهی آمریکای جنوبی بوده و حضور عبدالرزاق حمدلله از یک تیم عربستانی در کنار او جالب توجه است. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied