شمانیوز
شما نیوز

صحبت های جنجالی سعید راد نسبت به گابریل کالدرون+ جزئیات

این آدم فکر می کند که اگر نباشد، پرسپولیس روی هوا است. اصلا چنین چیزی نیست. پرسپولیس و بازیکنانش باشکوه اند.

صحبت های جنجالی سعید راد نسبت به گابریل کالدرون+ جزئیات

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  در حاشیه دیدار روز گذشته پرسپولیس مقابل نساجی یکی از مسائلی که جنجالی و خبرساز شد، صحبت های یک هنرمند هوادار پرسپولیس بود. سعید راد، که از طرفداران قدیمی پرسپولیس و البته پدر بزرگ یکی از بازیکنان این تیم یعنی آدام همتی است، دیروز در استادیوم آزادی برای حمایت از پرسپولیس حضور داشت اما در عین حال صحبت هایی انتقادی درباره رفتارهای گابریل کالدرون و همینطور سبک بازی سرخپوشان در این فصل با سرمربی آرژانتینی عنوان کرد.

در این راستا امروز با این هنرمند فوتبالی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

کمدی است اگر به خاطر بازی نکردن نوه ام اعتراض کنم

من از هواداران پرسپولیس هستم و عاشقانه این تیم را دوست دارم. بعضا فکر می کنند به خاطر عدم بازی کردن اَدَم ( آدام همتی) من این صحبت ها را کرده ام. در حالی که اَدَم یک بازیکن کاملا حرفه ای است و مطیع مربی و باشگاهش است. تعلیماتش را دیده و جنس بازی اش را هم نشان داده است. مربی تشخیص داده که ایشان بازی نکند و خب نمی کند. نه شلوغش می کند و نه اعتراضی دارد. اگر می خواستم اعتراضی داشته باشم، کمدی بود که به خاطر بازی نکردن اَدَم باشد. اعتراض من به نوع شخصیت آقای کالدرون در پرسپولیس است. از بالا نگاه می کند، به من بر می خورد. من یک ایرانی ام. ما ایرانی ها یک همت و غیرتی داریم. دوست ندارم این آقا از آن‌طرف دنیا بیاید و از زیر مسائل مختلف در برود. ما 4 تا باخت داده ایم. این بازیکنان، بازیکنان پرسپولیس هستند. بازیکنان باشکوه پرسپولیس اند. اگر من خدای نکرده از بازیکنی که برای شادی مردم می رقصد انتقاد می کنم، چون می گویم پرسپولیس محکم تر و باشکوه تر از این حرف ها است و می تواند به شکل های دیگر مردم را شاد کند.

به خدا من با پرسپولیس گریه کرده ام و خندیده ام

من نقدهایم اینجوری است. مربوط به این نیست که خدای نکرده دارم پرسپولیس را نقد می کنم. پرسپولیس برای من باشکوه است، با آن زندگی کرده ام، به خدا با پرسپولیس گریه کرده‌ام و خندیده ام. من از این آدم ها و مربی هایی که می آیند و همه را از بالا نگاه می کنند، ناراحت می شوم. الان کالدرون هنوز نیامده دارد خط و نشان می کشد. به بازیکنی که نمی خواهد بازی بدهد، توهین می کند. شما یادتان است اوایل چقدر بد پشت سر سید جلال می گفت؟ یادتان است نیامده 4 تا پرسپولیسی را بیرون کرد؟ یادتان است چطوری پشت جونیور ایستاده بود؟ او اصلا فوتبال بلد بود؟ جای یک جوان باشکوه ایرانی را تنگ کرده بود. هنوز هم در این کارها دخالت می کند و هنوز مسائل خودش را می خواهد. شما دیدید بعد از صحبت های من با بچه های خبرنگار، چطوری به هیئت مدیره و عوامل پرسپولیس توهین کرد و همه را دروغگو خطاب کرد. این آدم فکر می کند که اگر نباشد، پرسپولیس روی هوا است. اصلا چنین چیزی نیست. پرسپولیس و بازیکنانش باشکوه اند. شما خیال می کنید کالدرون نباشد پرسپولیس 8 تا گل می خورد؟ این مال تعصب و غیرت بازیکنان پرسپولیس است. من می گویم اگر کالدرون آدم موفقی است، هنوز نتوانسته یک تیم بچیند که درست  باشد. این یک گل را بازیکنان پرسپولیس می زنند، نه آقای کالدرون.

rcapFiSuHfpn

من زیر بار نمی روم که کالدرون مدیرعامل را مسخره کند!

من خودم هوادارم. کنار بقیه هواداران نشستم و دغدغه آنها را دارم. منتها من منطقی تر نگاه می کنم. دارم به دراز مدت نگاه می کنم. درست است که ما احساساتی هستیم. من یک سوال از شما دارم. اگر دیروز ما از نساجی می خوردیم یا مساوی می کردیم، این می شد؟ در این هفت، هشت بازی اخیر تمام تیم های رقیب ما باختند. من می گویم انقدر احساساتی نشویم که از آن طرف بوم بیفتیم. من از این ناراحتم که به عنوان یک ایرانی او نمی تواند ما را از بالا نگاه کند. تماشاگر ما احساساتی و باشعور است. به استادیوم می آید که پتانسیل خود را خالی کند در سرما و گرما با پای پیاده. اگر قرار باشد با احساسات اینها بازی شود و هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس بدوند تا پول تامین کنند و باز مورد تمسخر ایشان قرار بگیرند، من زیر بار نمی روم. حتی اگر شده هوادار از من بدش بیاید. من خودم هوادار هستم و کنارشان هستم.

این بردها حاصل غیرت بازیکنان پرسپولیس است

من موافق تز آقای کلانی هستم که باید مربی ایرانی بیاوریم. مربیان ما باغیرت تر اند و فوق العاده هستند. چرا ما باید اینقدر دچار مشکل بشویم؟ اینها برایشان مهم نیست اصلا. پس‌فردا یک شکایت می کنند و روز از نو، روزی از نو. چرا ما درس نمی گیریم؟ اینها دنبال منافع و دلالی های خودشان هستند. چرا تماشاگر نمی خواهد این را قبول کند؟ با چهار، پنج بردی که حاصل غیرت بچه هاست، ما را احساساتی می کنند. من نمی دانم، اگر این اسم ها بالای سر تیم ها نباشند، واقعا تیم ها هشت گل می خورند؟ اصلا گل نمی توانند بزنند؟

 

کالدرون می خواهد یک شبه اندازه برانکو محبوب شود

یک وقت هست که مسئله تیم ملی است و یک تکنیک و تاکتیک دیگر می خواهد. اعتبار دیگری می خواهد، که من به آن وارد نمی شوم. آنجا هم ثابت شد با هفت، هشت سال حضور آقای کی روش. همه ش حرف و حدیث و جنگ اعصاب بود که کاری ندارم. وقتی که به عنوان عاشق پرسپولیس دارم نگاه می کنم، مربیانی که به این تیم ها می آیند، باید احترام بگذارند. نه که با خودمختاری بیایند. من نمی خواهم خدای نکرده حاشیه درست کنم برای پرسپولیس که الان صدر جدول است ولی می گویم به حساب یک نفر نباید تمام شود. کالدرون دارد به حساب خودش تمام می کند. می گوید اگر من نباشم هیچکس نیست. می خواهد نیامده محبوبیت 4 ساله برانکو را به دست بیاورد. آقای برانکو وقتی به تیم آمد، تیم دوازدهم سیزدهم جدول بود.

I7X4lpdKViaL

از همان اول 4 بازیکن نازنین ما را کنار گذاشت

 ایشان از اول نیامده 4 تا از فوتبالیست های نازنین ما را در ترکیه کنار گذاشت. همین آقای مهدی شریفی که ایشان گذاشت کنار، چقدر الان موفق است. یا مثلا شایان مصلح. این دل شکستن ها درست نیست. ما ایرانی هستیم، این رسمش نیست. یک وقت است دلیل فنی یا آسیب دیدگی هست. اما ایشان از همان اول که آمد، خنجر را کشید و انتخابش جونیور بود. بعد هم می گفت انتخاب نهم من است. اصلا انتخاب صدم باشد. تو نباید به عنوان یک مربی که ادعا داری، این بازیکن را به تیم بیاوری. 4 بازیکن دیگر را بلافاصله کنار گذاشتی اما این را نگه داشتی چون دلال ها برایت آوردند. اینها است که مرا اذیت می کند.

نمی خواهم خیلی چیزها را درباره کالدرون بگویم

وقتی من به ایشان می گویم بی تربیت، چون نمی خواهم خیلی چیزهایی را که در باشگاه راجع به او اتفاق افتاده بگویم. دیگر بازش نکنیم. اگر قرار باشد بگویم، می گویم. آقای کالدرون، برانکو، استراماچونی، ویلموتس، کی روش نباید به ایرانی ها بی احترامی کنند. پولشان را می گیرند و آخر هم به شکایت می رسد و تا دلار آخرش را می گیرند. برای همین است که می گویم چرا به مربیان ایرانی بها نمی دهید؟ اقلا از خودمان هستند. اینها حالی شان نیست. ایشان 4 سال جایی کار نکرده. همه ش پرونده رو می کند که من این کارها را کرده ام. اوکی، ولی چرا اینجا این کارها را داری می کنی؟

هرکس از آن‌طرف دنیا می آید، به ما زور می گوید

من به مدیرعامل باشگاه احترام می گذارم. ایشان مال فوتبال است. ولی وقتی می دانم وضع مالی خراب است و ایشان یک تنه دارد می دود و می جنگد برای اینکه پرسپولیس را با قدرت نگه دارد، دوست ندارم که مربی خارجی دیشب در مصاحبه اینطور درباره اش حرف بزند. من هنوز جواب کالدرون را نداده ام و نمی خواهم دیگر جواب بدهم. با دست اشاره می کرد money, money, money. این کارها دیگر چیست؟ ما ملت بزرگ و تاریخ داری هستیم. از آن طرف دنیا هرکس می آید می خواهد به ما زور بگوید.

3

چرا استقلال باید اینطوری دنبال یک مربی بدود؟

من برای استقلال هم ناراحتم که آبرویش را می برند. چرا باید دنبال مربی با این وضع بدود و در دنیا آبروی ما برود. مربی خارجی همین است. برای آقای علی دایی و قلعه نویی و گل محمدی و مهاجری و همه شان کلاه از سر بر می دارم. چون زحمت می کشند و تیم را با افتخار نگه می دارند. تمام حرفم این است که پرسپولیس لنگ این آدم ها نیست. پرسپولیس خیلی باشکوه تر از این حرفها است که این آدم ها بیایند و احساسات هواداران را برانگیخته کنند و بعد هم توهین کنند. خدا نکند که این اتفاق بیفتد اما روزی که ایشان رفت و شکایت کرد، به من زنگ بزنید.

مگر من با شادی مخالفم؟ اما باشکوه تر از این حرف هاییم

کنعانی زادگان یکی از بازیکنان مورد علاقه من است. قوی و متعصب و جزو بهترین هاست. همه شان خوب هستند. اگر من این نقد را می کنم، چون می گویم ما احتیاجی نداریم به این کارها. شاید من مال یک نسل دیگر هستم و این حرف هایم جالب نباشد. ما احتیاج به شو نداریم. مگر من با شادی مخالفم؟ حرفم این است که باشکوه تر از این مسائل هستند. من مال یک نسل دیگر هستم. اگر انتقادی به بازیکنان مورد علاقه ایرانی ها کردم که احتیاجی نیست جلوی تماشاگران برقصند، برای این است که آنها را باشکوه تر از این مسائل می بینم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied