شمانیوز
شما نیوز

میزبانی جام ملت های 2027 به ایران می رسد؟

دو کشور عربی به صورت مشترک خواستار میزبانی جام ملت های آسیا 2027 شده اند.

میزبانی جام ملت های 2027 به ایران می رسد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛  بعد از این که میزبانی بزرگ ترین تورنمنت ملی قاره کهن به صورت چرخشی در سال 2023 به  چین  سپرده شد حالا دو کشور عرب  خاورمیانه  در صدد ارائه درخواست میزبانی مشترک معتبرترین تورنمنت  فوتبال آسیا  در سال 2027 هستند، درخواستی که در صورت موافقت با آن این  بازی  ها در همسایه دیوار به دیوار  ایران  برگزار خواهد شد.

به نوشته  رسانه  های عرب زبان منطقه از جمله در بغداد دو  فدراسیون فوتبال  عراق و اردن بعد از برگزاری نشست های متعدد در صدد ارائه درخواست میزبانی مشترک برای  جام ملت های آسیا  2027 به  کنفدراسیون  فوتبال  آسیا  هستند تا برای اولین بار این  رقابت  های سطح بالا در قاره کهن را برگزار کنند.

این درخواست مشترک در حالی مطرح می شود که هم عراق هم اردن از سال ها قبل در حال بازسازی زیرساخت های خود از قبیل ورزشگاه های مدرن و ... هستند و با توجه به این که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی شاخصه های مهمی را در نظر می گیرد هم  عراق  هم اردن در حال فراهم کردن این خواسته ها برای موافقت با درخواست شان هستند.

قبول کردن این پیشنهاد از سوی AFC باعث می شود این تورنمنت در سال 2027 در همسایگی ایران برگزار شود، رقابت هایی که در این سال ها همواره وعده های زیادی برای ارائه پیشنهاد میزبانی آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح شده اما هیچ وقت به صورت جدی این طرح ارائه و پیگیری نشد تا حالا عراقی ها در پی میزبانی از آن باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied