شمانیوز
شما نیوز

جزئیات بمب نقل‌وانتقالاتی

باشگاه دورتموند برای پیروزی در کورس رقابت با بزرگان قاره سبز برای خرید مهاجم نروژی سالزبورگ باجی پرداخته که رقم آن از قیمت خود بازیکن بیشتر بوده است.

جزئیات بمب نقل‌وانتقالاتی

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از خبرورزشی ؛  در حالی که خیلی‌ها منتظر اعلام خبر پیوستن ارلینگ هولاند به منچستریونایتد یا یوونتوس بودند، او ناگهان با پیراهن دورتموند در انظار ظاهر شد.

مهاجم ۱۹ ساله نروژی که با عملکرد بسیار خوبش در تیم سالزبورگ در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، مشتریان زیادی پیدا کرده بود، در رقابت با باشگاه‌هایی پیروز شد که از نظر قدرت مالی به مراتب بالاتر از زردپوشان وستفالن قرار دارند که این نکته تأمل‌برانگیزی بوده است به خصوص که برای هولاند دلایل غیرمادی جهت ترجیح دادن دیگر مشتریانش به دورتموند وجود داشت از جمله حضور هموطن و مربی سابقش اولگنار سولسشایر روی نیمکت منچستریونایتد.

اکنون دو نشریه ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت و توتو اسپورت از این ماجرا پرده برداشته‌اند و نوشته‌اند دلیل موفقیت دورتموند در جذب هولاند، باج دادن این بازیکن به مدیربرنامه و پدر هولاند بوده طوری که رقمی که این باشگاه به این دو نفر پرداخته بیشتر از پولی بوده که به سالزبورگ داده است.

50

اگرچه تضمین شده بودن فرصت بازی در ترکیب اصلی دورتموند و فشار کمتر بازی در لیگی مانند بوندس‌لیگا در قیاس با لیگ برتر انگلیس و سری A، دلایل موجهی برای رضایت دادن هولاند به بازی در وستفالن است، اما قطعاً این دلیل اصلی انتقال او به آلمان نبوده است. طبق گزارش گاتزتا و توتواسپورت، باشگاه دورتموند بابت خرید هولاند ۲۰ میلیون یورو به سالزبورگ پرداخته و این در حالی بوده که بابت حق کمیسیون ۱۵ میلیون یورو به مدیربرنامه‌های او مینو رایولا پرداخته است و ۱۰ میلیون یورو دیگر هم به حساب پدر بازیکن واریز کرده است.

در همین حال نشریه بیلد آلمان نوشته است که دورتموند برای هولاند تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۴، ۸ میلیون یورو در سال حقوق در نظر گرفته است. طبق گزارش نشریات بریتانیایی دلیل اصلی خودداری منچستریونایتد از خرید هولاند، شروطی بوده که رایولا برای این باشگاه تعیین کرده که شامل دریافت درصدی قابل توجه از هر یک از نقل و انتقالات بعدی این بازیکن می‌شود. شروط تعیین شده از سوی رایولا برای من‌یونایتد مشابه شروطی بوده که برای انتقال پل پوگبا از یوونتوس به اولدترافورد تعیین کرد و تیم قرمزپوش شهر منچستر هنوز بابت آن‌ها از مدیربرنامه‌های هلندی ناراضی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied