شمانیوز
شما نیوز

سود و زیان تیم‌ها از داوری در نیم فصل اول لیگ برتر + جدول

بررسی اشتباهات داوران در نیم فصل اول خیلی مسائل را درباره قضاوت های 16 هفته گذشته مشخص می کند؛ اینکه بر اساس اعلام کارشناسان هر تیم چقدر از داوری ها سود برده و ضرر کرده است.

سود و زیان تیم‌ها از داوری در نیم فصل اول لیگ برتر + جدول

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛   نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران برای داوران بسیار پرتنش بود؛ وجه مشترک همه بازی ها اعتراض هایی بود که بازیکنان و کادرفنی تیم ها با میزان شدت متفاوت به سوت های داوران داشتند و طبیعتا با توجه به خطاهای انسانی اشتباهاتی نیز رخ داده است. از این رو برنامه های مختلف تلویزیونی در هر هفته اشتباهات داوران را بررسی کردند و حالا در پایان نیم فصل برنامه «فوتبال برتر» به جمع بندی درباره اشتباهات پرداخته است.

شب گذشته سعید مظفری زاده و یدالله جهانبازی دو تن از کارشناسان ثابت داوری فوتبال برتر که همه صحنه های مشکوک در مسابقات را به صورت هفتگی بررسی کرده بودند، میزبان محمدحسین میثاقی بودند و تیم تولید محتوای فوتبال برتر هم همه سود و ضرر های تیم های لیگ برتری از داوری را مورد بررسی قرار داد.

43

نتیجه بررسی های اشتباهات داوران در هفته های مختلف به حصول امتیازهایی منجر شد که قاضی های لیگ برتر سهوا از تیم ها گرفته یا به آنها اهدا کردند. البته ملاک این موضوع پنالتی هایی بود که اشتباها گرفته شده یا اینکه سهوا اعلام نشده است. یا گل های سالم و مردود و برخی موارد دیگر. این جمع بندی البته کاملا نسبی است و طبیعی است که نمی شود فوتبال را به طور دقیق اینگونه مورد بررسی قرار داد.

44

مثلا اگر بازیکنی به اشتباه اخراج شده یا از داور کارت قرمز نگرفته در نتیجه بازی هیچ تغییری حاصل نشده است. این در حالی است که قطعا با اخراج یک بازیکن از زمین می تواند شرایط مسابقه را تغییر بدهد و شاید با هر اتفاقی نتیجه بازی دستخوش تغییرات متعددی شود.

با این وجود بر اساس بررسی های عددی اشتباهات داوران نتایجی حاصل شده که بر اساس آن تیم ها چقدر از داوری ضرر یا سود کردند. 

42

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied