شمانیوز
شما نیوز

شروع دشوار تیم امید؛ دورخیز ازبک‌ها برای تکرار قهرمانی

شاگردان حمید استیلی این روزها در تایلند آخرین تمرینات را پیش از شروع مقدماتی المپیک 2020 پشت سر می‌گذارند. اولین حریف تیم امید و شاید سخت‌ترین آنها امید ازبکستان است که به‌نظر می‌رسد آماده‌ترین تیم حاضر در تورنمنت باشد.

شروع دشوار تیم امید؛ دورخیز ازبک‌ها برای تکرار قهرمانی

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛  این تیم در مسابقات قهرمانی زیر 23ساله‌های آسیا در سال 2018 موفق به قهرمانی شد. امید ایران نتوانسته بود به آن مسابقات صعود کند، ولی با توجه اینکه قهرمانی زیر 23ساله‌های آسیا هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، آن دوره حکم مقدماتی المپیک را نداشت.

ازبکستان در فینال توانست ویتنام را 2 بر یک شکست دهد و در بازی رده‌بندی هم قطر موفق شد کره‌جنوبی را شکست دهد. جالب اینکه ویتنام و قطر با اسکلت تیمی که در این تورنمنت داشتند به جام ملت‌های آسیا رفتند، ویتنام عملکرد خوبی داشت و قطر ناباورانه به قهرمانی رسید. همین نشان می‌دهد ازبکستان چه تیم آماده‌ای در اختیار داشته است. امید ازبکستان در این دو سال تغییراتی داشته، ولی پنج بازیکن از آن تیم در تایلند هم حاضر هستند.

امید ازبکستان قبل از بازی پنجشنبه مقابل امید ایران در آخرین بازی تدارکاتی‌اش توانست امید قطر را 3 بر یک شکست دهد. قطری‌ها هفته گذشته در دوحه میزبان تیم امید ایران بودند که آن بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. ازبکستان پیش از این موفق شده بود در اردوی تدارکاتی‌اش در شارجه امید عراق را دوبار با نتایج 2 بر 4 و یک بر 3 ببرد. شاگردان لیوبینکو درولویچ، سرمربی صرب در این اردو دو تیم اماراتی العربی و الحمریه را هم شکست دادند. به عبارت دیگر آنها در دو و نیم هفته گذشته توانسته‌اند به پنج برد متوالی برسند و 18بار دروازه حریفان‌شان را باز کنند.

در برد اخیر امید ازبکستان مقابل قطر، بوبیر عبدالخلیکف مهاجم نسف که در اردوی امارات هم آمادگی بالایی نشان داده بود، توانست دو گل بزند. او یکی از پنج بازیکنی است که در دوره قبلی قهرمانی را تجربه کرد و با پیراهن شماره 10 یکی از ستاره‌های تیمش محسوب می‌شود.

 عبدالخلیکف در جریان بازی دوستانه سه ماه پیش امید ازبکستان مقابل امید ایران هم موفق به هت‌تریک شده بود. در آن بازی که در ورزشگاه پاختاکور برگزار شد، امید ازبکستان به برتری 4 بر یک رسید. دیگر بازی امید ایران هم با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسیده بود. هدایت تیم امید در آن اردو بر عهده فرهاد مجیدی بود که بعداً از سمتش استعفا کرد.

تمام 23 بازیکن ازبکستان در لیگ این کشور بازی می‌کنند، نسف با 10 بازیکن بیشترین نماینده را در این تیم دارد و 5 بازیکن عضو بنیادکار هستند.

درولویچ 51ساله از سال 2019 هدایت امید ازبکستان را بر عهده گرفته است. او در سال‌های گذشته روی نیمکت تیم ملی مقدونیه و پارتیزان بلگراد نشسته، ولی بزرگترین موفقیت دوران مربیگری‌اش قهرمانی زیر 19ساله‌های اروپا با تیم صربستان در سال 2013 است.

با آمادگی بالایی که امید ازبکستان در هفته‌های گذشته نشان داده، شاگردان استیلی کار سختی در پیش دارند و انتظار می‌رود این مربی تیمش را با احتیاط بیشتری به زمین بفرستد. با توجه به رقابت نزدیکی که در گروه C وجود دارد، یک امتیاز از این بازی هم مایه امیدواری خواهد بود.

امید ایران در دو بازی بعدی باید به‌ترتیب با کره‌جنوبی و چین بازی کند. امید کره‌جنوبی در آخرین بازی دوستانه‌اش مقابل امید استرالیا به تساوی یک بر یک رسید و آمادگی خوبی نشان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied